Era originella spelidéer.

Permalänk
Medlem

Era originella spelidéer.

Vad lurar ni på för spel i era fantastiska hjärnor?
Dela med er av era originella ideér tack

Själv har jag en idé till ett Star Wars spel.
Spelet ska vara uppbyggt som en blandning av Jedi Survivor och Fallout 4 med V.A.T.S.
Handlingen är om en helt vanlig stormtrooper som tror på Imperiets propaganda.
Så varken ond eller god.
Han får sina order tillsammans med sin squad och åker ut till skepp och planeter på allehanda uppdrag.
Men upptäcker efter ett tag in i spelet att han är "Force-sensitive".

Först har han ingen aning om vad som händer men förstår snart att han är som Jedi som Imperiet skjuter på studs.
Här börjar den riktiga handlingen.
Här kommer vår stormy att konstant behöva göra val. Val som påverkar allt i spelet. Vågar han använda kraften för att tex rädda sin squad och ta eventuella konsekvenser? Vad gör hans squad om dom kommer på honom att använda kraften osv.
Kan tillägga att hans Blaster kommer vara hans main vapen. Han är svag i "the force".
Hans krafter kommer så klart att utvecklas under spelets gång, men inte på långa vägar som vi sett i andra spel.
Det vore nästan en bonus om hur man än gör i spelet så Har Darth Vader ihjäl en i slutet haha. Bara för att. 😅

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad lurar ni på för spel i era fantastiska hjärnor?
Dela med er av era originella ideér tack

Själv har jag en idé till ett Star Wars spel.
Spelet ska vara uppbyggt som en blandning av Jedi Survivor och Fallout 4 med V.A.T.S.
Handlingen är om en helt vanlig stormtrooper som tror på Imperiets propaganda.
Så varken ond eller god.
Han får sina order tillsammans med sin squad och åker ut till skepp och planeter på allehanda uppdrag.
Men upptäcker efter ett tag in i spelet att han är "Force-sensitive".

Först har han ingen aning om vad som händer men förstår snart att han är som Jedi som Imperiet skjuter på studs.
Här börjar den riktiga handlingen.
Här kommer vår stormy att konstant behöva göra val. Val som påverkar allt i spelet. Vågar han använda kraften för att tex rädda sin squad och ta eventuella konsekvenser? Vad gör hans squad om dom kommer på honom att använda kraften osv.
Kan tillägga att hans Blaster kommer vara hans main vapen. Han är svag i "the force".
Hans krafter kommer så klart att utvecklas under spelets gång, men inte på långa vägar som vi sett i andra spel.
Det vore nästan en bonus om hur man än gör i spelet så Har Darth Vader ihjäl en i slutet haha. Bara för att. 😅

Med glädje hade jag spelat det du beskriver, lät spännande.
Jag har också funderat på just ett Star Wars-spel faktiskt.
Även det lite Fallout, fast kombinerat med Freelancer, Elite: Dangerous och Mass Effect, och stundtals Command and Conquer, SimCity och Heavy Rain.
Man börjar som smugglare, och spelet har typ 15-30 av planeterna.
Fritt att flyga hur man vill och landa var man vill.
De första timmarna flyter på som ett "vanligt" rymdspel, man flyger och skjuter lite och köper/säljer grejer och bygger upp reputation, allt snyggt och episkt.
När man är en bit in i spelet öppnas det upp: när vissa mål uppnås blir en mängd olika "spel-i-spelet" tillgängliga, som har en sammanhängande röd tråd, men som mer eller mindre är hela spel i sin egen rätt som tar nåt dussintal timmar.

  • Krig bryter ut och du RTS-styr styrkor likt C&C, en hel kampanj.

  • En dyster noir detektivhistoria i någon slum i Quantic Dream-stil.

  • En city builder där du blir ansvarig för att bygga en stad med infrastruktur.

  • En FPS i Call of Duty-stil

  • En RPG i KOTOR-stil.

  • Restaurang simulator.

  • En survival horror i Dead Space-stil.

  • Ett Telltale-aktigt äventyrspel.

  • Något Crusader Kings-aktigt.

Osv, listan kan göras lång.

Allt det utöver/som ett komplement till grundspelet med alla dess rymdäventyr och planeter med åtskilliga städer i GTA-stuk där man kan göra nästan vad man vill i hundratals timmar och hitta massa storylines med massa förgreningar och ha massa äventyr.

Ett Star Wars-spel som har allt i ett, sammanbakat.