Omröstning - Har ni er dator på eller under skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Skulle troligtvis haft på bordet ifall jag haft rum för det men eftersom jag kör 2st 32" skärmar så behövs relativt stort bord så det blir för tight enligt mig, iofs under bordet har sina fördelar att ljudet från fläktarna kommer lite längre ifrån dig, speciellt då jag har datorn till vänster om mig under bordet så hamnar baksidan av chassit mot mig så det litegrann hjälper också att dölja fläktljudet.

Har gjort en rullbar ställning med 4st hjul från nån extra skrivbordsskiva jag råkade ha så får man enkelt flyttat på den och kommer litegrann upp från golvet så det är enklare att hålla dammet i styr, rekommenderas varmt ifall man har lite extra höjd för det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Har en skrivbordsyta bestående av bänkskivor uppburna av 3x Ikea Alex hurtsar (två fack, mig och tjejen). Det finns alltså inte så mycket golvyta åt sidorna och jag vill inte slå i mina ben i burken. Dessutom har jag en stor hund som gillar att ligga vid min fotända så min står inklämd i hörnet av skrivbordet. Varit noga med att köpa en smal och inte så djup datorlåda nu

Permalänk
Medlem

just nu på golvet, men blir snart ett SecretLabs skrivbord med datorhållare de ska fan bli skönt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Under skrivbordet så jag kan lättare gömma kablar + ha mer plats på skrivbordet + kan ha fötterna på den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Har kört "fulltower" i ganska många år på "huvuddatorn" så det hade blivit ganska fånigt på skrivbordet. Mindre tower-chassin kan funka på skrivbordet däremot, eller "desktop" men sådana finns knappt längre. Alla mindre chassin idag har man väl på skrivbordet på ett eller annat sätt dock, en NUC kanske monterad bakom skärmen exempelvis. Om tanken är att använda de vid ett skrivbord förstås.

Dock får man ju säga att den dator jag spenderar mest tid på, hemma, är jobbdatorn och det är en laptop som förstås står på skrivbordet dockad.

Permalänk
Medlem

Under på Ikeas ”cpu”hållare

Permalänk
Medlem

Under, höj och sänkbart skrivbord. Har buntbandat ihop alla kablar rätt tight så det inte fastnar någonstans och där finns tillräckligt mycket slack för att kablarna ska klara av både höjning och sänkning

Permalänk
Medlem

Jag föredrar en dator på skrivbordet som inte tar upp så mycket skrivbordsyta. Att ha portar på skrivbordet och möjlighet att ställa inkopplade saker framför är så bekvämt.
OK om datorn är lite högre så länge som den inte tar plats på djupet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Min min del så föredrar jag att ha det på databordet och ha golvet fritt vilket gör det enklare med att städa.

Permalänk
Medlem

Under, med montering i skivan så att bordet går att höja och sänka. Vill ha platsen på bordet fritt.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”