Tuffa hårdvarukrav uteblir för Diablo IV

Permalänk
Testpilot
Skrivet av tyvar1:

Open Beta rewards for the launch version:

  • Initial Casualty Title: earned by reaching Kyovashad with one character.

  • Early Voyager Title: earned by reaching Level 20 on one character

  • Beta Wolf Pack Cosmetic Item: earned by reaching Level 20 on one character

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/n4/N43ZLDK6HAMM1677608077080.gif

Modeller ser onekligen ut att bli trevliga överlag, väldigt detaljrikt för att vara ett ARPG där man inte ser ett smack i stridens hetta - men jäklar om man inte ska se snygg ut när man står stilla och zoomar in

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så länge varje spelare måste ha sin version av spelet och internetverifikation så är det inte längre Co-op, då är det multiplayer. Snacka om att tvinga folk över ån för att hämta vatten.
Här vore det lämpligare med att dela konto/familjekonto än i Netflix och liknande.

Menar du att man behöver 2 kopior av spelet och betala abonnemang för att köra couch coop på xboxet? Finns det källa? Är nyfiken för jag trodde det räckte att man köper en kopia av spelet.

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

No pre-orders!

Diablo 4 är ju Diablo 3,5 så inga post-orders heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Sorry men inte ens i närheten av wow. Sen tar du klipp från en snutt, det är väl inte det vi ska titta på dagarna ut, utan spela spelet? A
Utvecklarna sa även att dessa inte har samma höga kvalitet, då dessa kan göras snabbare med hjälp av spelets motor. Att skapa cinematics som håller mycket hög kvalitet kostar väldigt mycket pengar och tar väldigt lång tid. Att man istället kan lägga pengarna på utveckla själva spelet i sig och sänka kraven för snuttar som inte har lika stor betydelse är väl bara bra?

Eller ska vi jämföra med wows snuttar med deras spelmotor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Jo, sant om dt individuella och isomeri vs. top down.
Mera själva idén som jag inte håller med om alls. Man är inte i miljön själv, eller ens tittar över axeln, utan svävar 15-20m snett över karaktären som springer runt och slår ihjäl tusentals och tar deras grejer. Om och om igen. Det är rätt kul! Men vad man använder för algoritm för att beräkna skuggteckningen i spelet har ingen relation till huruvida man tycker att game-loopen är skoj. Folk har gillat gameloopen sedan Diablo kom 1996, och innan dess i föregångarna Moria och Nethack där man själv och monstren representerades av alfanumeriska tecken!

Hogwarts Legacy, som för många går ut på att gå runt i Hogwarts miljön och vara nostalgisk över Harry Potter böckerna och filmerna - kanske.
Diablo - nej.

"Kul att använda mitt nya grafikkort." har också ett värde. Men det är losskopplat från själva spelandet. Det är som när jag letade efter saker jag kunde sätta upp på betongväggarna hemma när jag fick en ny borrhammare. "Det är som att borra i smör!" 🤣
Men det går över fort.

Okej du bryr dig inte om grafik alltså, då antar jag att du kör allt på absolut lägsta eftersom det inte spelar nån roll för dig. Själv gillar jag fin ljussättning, så om den kan bli ännu lite finare med raytraceade skuggor så tar jag emot det med öppna armar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Jo, sant om dt individuella och isomeri vs. top down.
Mera själva idén som jag inte håller med om alls. Man är inte i miljön själv, eller ens tittar över axeln, utan svävar 15-20m snett över karaktären som springer runt och slår ihjäl tusentals och tar deras grejer. Om och om igen. Det är rätt kul! Men vad man använder för algoritm för att beräkna skuggteckningen i spelet har ingen relation till huruvida man tycker att game-loopen är skoj. Folk har gillat gameloopen sedan Diablo kom 1996, och innan dess i föregångarna Moria och Nethack där man själv och monstren representerades av alfanumeriska tecken!

Hogwarts Legacy, som för många går ut på att gå runt i Hogwarts miljön och vara nostalgisk över Harry Potter böckerna och filmerna - kanske.
Diablo - nej.

"Kul att använda mitt nya grafikkort." har också ett värde. Men det är losskopplat från själva spelandet. Det är som när jag letade efter saker jag kunde sätta upp på betongväggarna hemma när jag fick en ny borrhammare. "Det är som att borra i smör!" 🤣
Men det går över fort.

Hmm. Ok.

Det enda jag menar är att det finns ett värde för många (kanske inte dig) i att ett isometriskt spel Som Diablo IV får RT. Jag menar även att det såklart inte påverkar spelets gameplay-loop, men däremot spelets grafik och (förhoppningsvis) stämning.

Grafik gör skillnad, om det görs rätt. Beroende på spel. Take it or leave it. Men så är det 😁

Allt ligger förstås, bokstavligt i detta fall, i betraktarens öga! ☺️

Permalänk
Medlem

Smart drag av Blizzard att inte satsa på den där promillen som har ett 40xx. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Okej du bryr dig inte om grafik alltså, då antar jag att du kör allt på absolut lägsta eftersom det inte spelar nån roll för dig. Själv gillar jag fin ljussättning, så om den kan bli ännu lite finare med raytraceade skuggor så tar jag emot det med öppna armar.

Gameplay>Grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

No pre-orders!

Jag har sett tillräckligt för att våga förboka detta faktiskt. Det ser riktigt bra ut och det räcker för mig att det inte är sämre än Diablo 3.

Dessutom får man spela 4 hela dagar tidigare vilket inkluderar en helg. Och testa BETA en hel vecka före alla andra. Om jag räknar ett hundratals timmar man förmodligen kommer spendera i spelet blir det inte speciellt dyrt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Gameplay>Grafik

Why not both? Speciellt eftersom grafik påverkar känslan o därmed också indirekt gameplay. Sen visst att lite snyggare skuggor kanske inte påverkar SÅ mycket direkt, men oavsett uppskattar jag o många andra bra grafik med fina skuggor. Sen om du o andra inte gör det så är det väl trevligt för er att ni inte behöver slänga lika mycket cash på datorpryttlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Jag har sett tillräckligt för att våga förboka detta faktiskt. Det ser riktigt bra ut och det räcker för mig att det inte är sämre än Diablo 3.

Dessutom får man spela 4 hela dagar tidigare vilket inkluderar en helg. Och testa BETA en hel vecka före alla andra. Om jag räknar ett hundratals timmar man förmodligen kommer spendera i spelet blir det inte speciellt dyrt heller.

Spela ingen roll. No pre-orders. Aldrig. Punkt slut.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Får man tillgång till betan även på konsol/xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Får man tillgång till betan även på konsol/xbox?

Ja, du får tillgång till den tidigare betan på den plattform du köper spelet på.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Spela ingen roll. No pre-orders. Aldrig. Punkt slut.

Pre-order dagen innan release brukar fungera bra. Då har man oftast tillgång till recensioner så man köper inte grisen i säcken, men man får ändå pre-order-bonusarna (om de nu är något att ha, vilket definitivt inte alltid är fallet). Hur det blir just i detta fallet när pre-order också innebär tidigare release, vilket kanske blir innan recensionsembargot lättas, återstår dock att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Pre-order dagen innan release brukar fungera bra. Då har man oftast tillgång till recensioner så man köper inte grisen i säcken, men man får ändå pre-order-bonusarna (om de nu är något att ha, vilket definitivt inte alltid är fallet). Hur det blir just i detta fallet när pre-order också innebär tidigare release, vilket kanske blir innan recensionsembargot lättas, återstår dock att se.

Visst, dina pengar = ditt beslut. Jag har bara sett för många gånger bajs istället för guld som de lovade innan lanseringen, oavsett av bonusarna. Men även om du gör pre-order - snälla, skriv inte om detta. Deras marketing spenderar miljoner på reklam, du behöver inte extra öka hype kostnadsfritt.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Visst, dina pengar = ditt beslut. Jag har bara sett för många gånger bajs istället för guld som de lovade innan lanseringen, oavsett av bonusarna. Men även om du gör pre-order - snälla, skriv inte om detta. Deras marketing spenderar miljoner på reklam, du behöver inte extra öka hype kostnadsfritt.

Du verkar vara en riktigt rolig person att ha på en fest.
Jag är på the hypetrain woooop woooop. Kanske jag får äta upp det, men livet går vidare.

Till ämnet är det väldigt uppskattat att de har lyckats optimera spelet så bra, så att alla i vänskapskretsen kan spela på OK inställningar utan problem. Det är inte ofta man ser så låga krav för rekommenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Visst, dina pengar = ditt beslut. Jag har bara sett för många gånger bajs istället för guld som de lovade innan lanseringen, oavsett av bonusarna. Men även om du gör pre-order - snälla, skriv inte om detta. Deras marketing spenderar miljoner på reklam, du behöver inte extra öka hype kostnadsfritt.

Antingen förstår jag inte din poäng eller så förstod du inte min. Om ett företag levererar bajs istället för utlovat guld så bör ju det framgå från recensionerna. Vad jag skrev är ju snarare närmare ett kryphål då jag nämner att man kan få fördelarna med att förboka utan att faktiskt drabbas av nackdelen. Dvs det finns ingen anledning att förboka långt i förväg eftersom du får samma fördel av att göra det timmar, eller minuter, innan lansering och då har tillgång till recensioner som gör att du kan göra ett informerat val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Why not both? Speciellt eftersom grafik påverkar känslan o därmed också indirekt gameplay. Sen visst att lite snyggare skuggor kanske inte påverkar SÅ mycket direkt, men oavsett uppskattar jag o många andra bra grafik med fina skuggor. Sen om du o andra inte gör det så är det väl trevligt för er att ni inte behöver slänga lika mycket cash på datorpryttlar.

Det tråkiga är att grafik och gameplay inte brukar gå hand i hand för det är dyrt att lägga till massa saker med top notch grafik.

Det är väl typ GTA som sticker ut här, resten bara vräker ut spel med väldigt lite content varje år.
Men visst är det nice med spel som har både, då kan man förhöjer grafiken spelet ytterligare ett snäpp men när content saknas och grafiken är superbra blir inte njutningen densamma.