Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

Införskaffade också förra veckan två fyrkantsrör till servicelyften.
Riktigt nice med quickjack, så smidig att ställa undan när man inte använder den.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Var hittar man en sån lyft och hur högt lyfter dom?
Kan man lyfta så högt att man kan sitta på knä eller en liten pall och polera med maskin?

Skrivet av scj:

Blev med hus

<Uppladdad bildlänk>

Grattis! Men är det verkligen en egentligen bild 😉
Hur la du räntan på bolånet?

Skrivet av MyRus:

I strax över 1 år har jag letat efter ett järnset JPX900 HM.
Alltid varit för sen på bollen...
Igår fick jag äntligen tag på ett!

<Uppladdad bildlänk>

Väldigt fina klubbor! Jag har 900 forged som är liknande men smidda. Har spelat dom i fem år snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ah, måste den monteras så att inlopp/utlopp är nederst istället för överst?

Tänkte att det här inte spelade någon roll men tar gärna ett svar på hur det bör vara istället 😁👍

*edit* För du menar nzxt-lylningen till cpun? Den var monterad så i den positionen i gamla chassit (och då kom den hem till mig färdigmonterad som vinst i en swec-tävling).

Men kanske jag feltolkar dig och du menar något annat? 😁

https://www.youtube.com/watch?v=BbGomv195sk

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Var hittar man en sån lyft och hur högt lyfter dom?
Kan man lyfta så högt att man kan sitta på knä eller en liten pall och polera med maskin?

Grattis! Men är det verkligen en egentligen bild 😉
Hur la du räntan på bolånet?

Väldigt fina klubbor! Jag har 900 forged som är liknande men smidda. Har spelat dom i fem år snart.

Vad menar du? 😅

Rörligt såklart! 👍🏼

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Vad menar du? 😅

Rörligt såklart! 👍🏼

Första posten i tråden.

Skrivet av Bakgrund:

....
Tanken är alltså att posta bilder på ditt senaste inköp. Det kan handla om allt från datordelar till munskydd, bilar, luftfritöser, strumpor eller impregnerat virke.

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder). Lite kort beskrivning eller information är alltid trevligt. Undvik dock att sväva iväg i för långa diskussioner, lyft hellre ut detta till en egen tråd eller gör upp via PM!
....

Jag tjivas lite bara.
Vad ville banken binda dig på? För att jag antar att dom försökte, eftersom de flesta verkar vara överens om att räntan är på väg ned nästa år, så vill väl banken att kunden ska binda räntan "för vår egen säkerhet"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Första posten i tråden.
Jag tjivas lite bara.
Vad ville banken binda dig på? För att jag antar att dom försökte, eftersom de flesta verkar vara överens om att räntan är på väg ned nästa år, så vill väl banken att kunden ska binda räntan "för vår egen säkerhet"?

Visste redan innan att jag ville ha rörligt så jag gjorde klart det för bankmannen direkt, inga diskussioner efter det. 😊

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Hämtade upp ny bil igår, en GLC200, 2020 model. Lite av ett steg upp från min tidigare Camry från 2001. Behöver något mer familjevänligt om några månader.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

gjorde av mig med mina Yamaha HS8 för några år sen och ångrar det bittert idag, så jag blev så sugen på att bli med monitorer igen. valet blev Adam T5V. nu kan jag blasta Cha cha cha så grannarna hör Käärijäs ljuvliga toner (ja...jag har den låten på repeat 24/7)

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk

Det blev en ny mountainbike för mig! Behövde mer kontroll nerför så jag fick uppgradera till en med bättre geometri och saftigare däck. En Orbea Laufey H30 - nöjd!

Permalänk
Medlem

Next Level Racing F-GT Elite Rigg + ES1 stol
Upptäckte att mitt tidigare tv-stativ är för smalt så får nog beställa ett nytt som passar.
Nöjd hittills då jag gillar möjligheterna att anpassa sittpositionen. Kör mest F1 men vill inte ha en full F1 position då det är ganska tröttsamt i längden.
Stolen va skönare att sitta i än jag befarade

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Next Level Racing F-GT Elite Rigg + ES1 stol
Upptäckte att mitt tidigare tv-stativ är för smalt så får nog beställa ett nytt som passar.
Nöjd hittills då jag gillar möjligheterna att anpassa sittpositionen. Kör mest F1 men vill inte ha en full F1 position då det är ganska tröttsamt i längden.
Stolen va skönare att sitta i än jag befarade

<Uppladdad bildlänk>

Riktigt fin rig!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Från Malmö Gaming Week, retroståndet var farligt för plånboken. Joe & Mac 3 var det dyraste jag köpte, Mario Party 6 & 7 var därefter.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Var hittar man en sån lyft och hur högt lyfter dom?
Kan man lyfta så högt att man kan sitta på knä eller en liten pall och polera med maskin?

både jula och biltema har ett par men jag köpte min från verktygsboden.
https://verktygsboden.se/garage-verkstad/fordonslyftar-domkra...
eller kanske denna https://verktygsboden.se/garage-verkstad/fordonslyftar-domkra...

Glöm inte att kolla din bils lyftpunkter så den passar. Min gamla volvo 740 passade inte och där fick jag köpa 2 långa trä balkar och ställa den på. Lyfter ca en halvmeter men kan utökas med lite höga kuddar. Kuddarna på träbitarna hittade jag på jula. Hoppas bilderna kan ge en "hum" om hur högt den lyfter ungefär. Jobb under bilen blir MYCKET trevligare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ett K65 för en spottstyver.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Blev några nya flanellskjortor.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Usb blåtandsadapter.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

En stavmixer från Bamix, vilket torde vara endgame på det området för min del.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Riktigt fin rig!

Tack! 🙏

Ett mål med den va att kunna införskaffa lite rejälare pedaler. Så nu va det dags för uppgradering där också. Inte hunnit testa dem ännu

Heusinkveld

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Vikbar rostfri vedspis från Temu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tack! 🙏

Ett mål med den va att kunna införskaffa lite rejälare pedaler. Så nu va det dags för uppgradering där också. Inte hunnit testa dem ännu

Heusinkveld

<Uppladdad bildlänk>

Vad roligt!

Du får ge feedback på hur pedalerna än. Har själv planer på en simrig, men det är la ca 1 år bort p.g.a föräldraledighet så villhöver nöjen får vänta

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Vad roligt!

Du får ge feedback på hur pedalerna än. Har själv planer på en simrig, men det är la ca 1 år bort p.g.a föräldraledighet så villhöver nöjen får vänta

Simracing är perfekt för en småbarnsförälder som behöver en paus 🤔😉

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

en musmatta. klart jag var tvungen att köpa den bara för att det är katter på den. samt en röd Logitech G Pro Superlight när det var på kampanj

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

en musmatta. klart jag var tvungen att köpa den bara för att det är katter på den. samt en röd Logitech G Pro Superlight när det var på kampanj

<Uppladdad bildlänk>

En muskatta

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av Tachiyon:

en musmatta. klart jag var tvungen att köpa den bara för att det är katter på den. samt en röd Logitech G Pro Superlight när det var på kampanj

<Uppladdad bildlänk>

Var hittar man en sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Var hittar man en sådan?

https://www.maxgaming.se/sv/musmattor/aim-cats-2xl-hybrid-mus...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Vart en liten uppgradering nu när när Netonnet hade i7an för 4590kr i veckan

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Vart en liten uppgradering nu när när Netonnet hade i7an för 4590kr i veckan

<Uppladdad bildlänk>

Uppgradering från i5:an bredvid eller är den också ny?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Uppgradering från i5:an bredvid eller är den också ny?

@immutable
Uppgradering från i5.

Smidigt med så långt uppet köp.
Har gått från 12600 till 12700 och nu 13600 till 13700.
Och fått tillbaka pengarna vid varje uppgradering.

Ska uppgradera till 14e generationen snart

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@immutable
Uppgradering från i5.

Smidigt med så långt uppet köp.
Har gått från 12600 till 12700 och nu 13600 till 13700.
Och fått tillbaka pengarna vid varje uppgradering.

Ska uppgradera till 14e generationen snart

Nice! Grattis till uppgraderingen. Själv har jag suttit på 9900K några år för länge

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett stycke nytt tangentbord, Frog mini.
Och även musmattan en Pulsar Paraspeed V2 XXl.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

149kr på Inets senaste Megaklick 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34