MediaMarkt fullföljer inte order, ändrar order och skickar inte allt.
Behöver lite hjälp här, köpte under black friday 4 burkar av x-gamer energipulver, fick orderbekräftelse skickad till mig och sedan var det tyst i 4 dagar fram till att det skickades i torsdags, fick paketet i fredags men då har jag bara fått en burk av 4, ringer till MediaMarkt som säger att dom hade fel i lagersaldo och då det är outlet produkter så kommer det troligen inte skickas några andra burkar till mig om dom nu kan lösa det så är det en beställningsvara så då kan det ta 2-4 veckor att få ut produkten i normalar fall, till råga på allt så var den burken jag fick 5 dagar ifrån utgångsdatum med vilket kundtjänst skulle kolla på. Det jag undrar är då orderbekräftelse är utskickad, pengarna som det skulle kosta reserverades på Klarna, har man i det läget rätt att göra ett täckningsköp, har hört så olika vad som gäller orderbekräftelse att vissa har fått rätt då det skall räknas som ett ingånget avtal medans vissa inte fått det. I orderbekräftenselsen så står båder ordernummer, orderdatum, betalningsmetod, fakturaadress, leveransadress samt ordersammanställning där allting står i lager med. Det står ingenstanns i orderbekräftelsen att dom förbehåller sig mot felskrivningar eller liknande. Har jag rätt att kräva ett täckningsköp för dessa produkter?
*EDIT* Skall även tillägga att mitt mail där det står att min beställning skickats så finns inte heller där någon information om att dom skall ha skickat 1 burk heller.
Självklart om dom kan leverera genom att dom beställer in och skickar ut så kommer jag ta det, jag undrar vad som gäller ifall dom säger att dom inte kommer kunna leverera.