Länkning till citerande inlägg?

Permalänk
Medlem

Länkning till citerande inlägg?

Skulle vara trevligt om inlägg som blivit citerade hade en länk till citatet.

Så istället för att behöva gå igenom sida för sida av kommentarer för att se om det kommit ett svar på detta, hade man direkt kunna trycka på en länk.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Jag kanske är helt ute och cyklar och missförstår, men det är väl så det funkar? När du citerar någon så finns det en länk i citeringen som länkar till original-inlägget.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Enviro:

Jag kanske är helt ute och cyklar och missförstår, men det är väl så det funkar? När du citerar någon så finns det en länk i citeringen som länkar till original-inlägget.

Det gör det! Rakt ovanför där bör det nu dyka upp "Gå till inlägget"

Eller har vi missförstått vad som efterfrågas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Jag kanske är helt ute och cyklar och missförstår, men det är väl så det funkar? När du citerar någon så finns det en länk i citeringen som länkar till original-inlägget.

Skrivet av landmarks:

Det gör det! Rakt ovanför där bör det nu dyka upp "Gå till inlägget"

Eller har vi missförstått vad som efterfrågas?

Ja, precis, det finns en länk från landmarks inlägg till Enviro, men inte från Enviros inlägg till landmarks.

Så om jag vill se om någon citerat Enviro måste jag gå igenom hela tråden, eller kanske leta på deras profil.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av CymbalCrasher:

Ja, precis, det finns en länk från landmarks inlägg till Enviro, men inte från Enviros inlägg till landmarks.

Så om jag vill se om någon citerat Enviro måste jag gå igenom hela tråden, eller kanske leta på deras profil.

Ah, fattar. Det är så det fungerar i och med att inläggen ritas upp i kronologisk ordning och är fristående från varandra. Det vore dock inte helt dumt med ett "det här inlägget har citerats X gånger" med tillhörande länk. Detta är dock inte något som planeras att tas fram för tillfället.

Permalänk
Medlem

Detta är något jag också gärna skulle se.

T.ex. man hittar ett inlägg i en tråd för nyhetskommenterar med frågor som man gärna skulle vilja se svar på. Istället för att leta igenom upp till flera hundra inlägg i "populära" trådar efter svar, så skulle en sådan funktion som den efterfrågade vara till mycket hjälp.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

I tidigare versioner av SweClockers erbjöd vi något som kallades trädvy, där man som användare kunde ladda in forumtråden i ett "citerings och svars"-träd. Det fungerade inte helt perfekt och var inget som används speciellt frekvent, därför portades inte den funktionaliteten till den responsiva hemsidan.

Vi har inte en naturligt trädordning på forumtrådarna som andra plattformar. Där man svarar på ett inlägg och det blir en tråd i tråden. Utan den försökte beräkna ut relationen mellan citeringar, pingar och nästa svar. Ifall de hörde ihop.

Inlägget som @mille74 gjorde hör t.ex. ihop med första inlägget, men nu när jag citerar dig. Kommer mitt inlägg höras ihop med ditt inlägg och inte första inlägget.

Den här relationen är inget vi hämtar i den här vyn utan inläggen renderas ut helt ovetande om varandra. Där bb-koden berättar om aktuell relation, inte relation på relation på relation.