Geforce RTX 4080 i referensutförande skymtas

Permalänk
Melding Plague

Geforce RTX 4080 i referensutförande skymtas

Founder's Edition-versionen av Geforce RTX 3000 kan göra återbesök i aningen biffigare utförande, när RTX 4000-serien debuterar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brace!!!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig. Ska bli väldigt intressant att se vad de hittat på.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Siktar mot ett eventuellt 4070 i nästa am5 rigg, ackompanjerat av 7800X3D 🤤

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Verkar inte snabbare än 6900xt och fanskapet kräver mer ström. Nä inte för mig.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Kliar i köpfingret 😁
Men avvaktar till recensionerna såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Kliar i köpfingret 😁
Men avvaktar till recensionerna såklart

Det kommer säkert prestera. Frågan är om det blir samma karusell med lev som 3XXX. Blir korten LHR direkt eller inte?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Förvånande om de skulle återanvända kylaren nästan takt av, det brukar de väl inte göra (eller har jag dåligt minne?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Förvånande om de skulle återanvända kylaren nästan takt av, det brukar de väl inte göra (eller har jag dåligt minne?)

I dom volymerna dom producerar sina kylare kvittar det för dem om dom återanvänder eller designar om.
Mindre bolag kanske försöker återanvända befintlig design. Men tror inte nVIDIA gör så.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av danedi:

Verkar inte snabbare än 6900xt och fanskapet kräver mer ström. Nä inte för mig.

Ironisk much?

Permalänk
Medlem

Blev bränd på att försöka köpa founders av 3080.. never again!

Permalänk
Medlem

Brukar väl dyka upp bildläckor ca 2-3 månader innan launch, så release slutet av november för 4080 kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noobs:

Blev bränd på att försöka köpa founders av 3080.. never again!

Varför/hur?

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande Samsung eller kör nvidia med TSMC nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Varför/hur?

Menar bara jag sikta in mig på den och det va omöjligt köpa. Skulle ha köpt en tuf direkt det inte gick men man va väl korkad 😄

Permalänk
Medlem

Hoppas på nån liknande förbokningsdeal för denna serie som sist med 3080. Lär bli en fin flaskhals för cpu:n tills dess att övriga systemet införskaffas förvisso.
Sitter med en 5820k i dagsläget.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen

Inte ens säkert att det är referensutförande om det blir som 3000-serien där FE hade en helt annan layout än referenskortet. Men vi får väl se! Man är inte så värst sugen på att uppgradera om priserna håller sig på den nivån de är nu oavsett.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tror på MSRP $799.
Och det blir ju tyvärr 11 papp här...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Börjar bli dags ”på riktigt” nu 🙂

Skrivet av ipac:

Tror på MSRP $799.
Och det blir ju tyvärr 11 papp här...

Scalpers ska ha sin del med så 13 papp får du nog hosta upp 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd

När de kommer de mer påkostade modellerna med dubbla typsnitt?

Visserligen är kort med bara ett nytt typsnitt en enorm nyhet bara det så jag kanske suktar efter för mycket så här en söndag.

Permalänk
Medlem

Är det okay att försöka köpa och sedan sälja här - till samma summa som man köpt för (bara för att hjälpa de som inte hinner) ?

Permalänk
Medlem

bra för miljön dessa grafikkort som kräver 2000w nätdel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bra för miljön dessa grafikkort som kräver 2000w nätdel..

För de som behöver prestandan är det ju bättre för miljön. Alternativet annars är ju dubbla grafikkort och det både skalar dåligt (i alla fall i spel) och kräver dubbelt så mycket resurser att tillverka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Verkar inte snabbare än 6900xt och fanskapet kräver mer ström. Nä inte för mig.

Öhm.. Med tanke på att 6900xt presterar likvärdigt med ett 3080 så jo.. Snabbare lär det (4080) ju definitivt vara.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

bra för miljön dessa grafikkort som kräver 2000w nätdel..

Tror inte att det är så farligt. En vanlig persons tur till affären med bil är mycket värre i miljösynpunkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daniel75:

Är det okay att försöka köpa och sedan sälja här - till samma summa som man köpt för (bara för att hjälpa de som inte hinner) ?

Please don't

Permalänk
Medlem

Tror fonten kan stämma ändå... jag tycker det såg lite nice och fräscht ut

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Perfekt med högre strömförsörjning när elpriserna är så utomordentligt bra.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daniel75:

Är det okay att försöka köpa och sedan sälja här - till samma summa som man köpt för (bara för att hjälpa de som inte hinner) ?

Problemet är att garanti inte gäller andrahandsköpare vad jag vet men det kan nog finnas någon som ändå uppskattar att få köpa den för ordinarie pris ist för ockerpris av scalper så gör som du vill

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

Tror inte att det är så farligt. En vanlig persons tur till affären med bil är mycket värre i miljösynpunkt.

1 tur till affären är "värre" än hundratals/tusentals timmar drift av en gpu på ca 350W? Nej du.