Återförsäljares returhantering av Geforce RTX 3000-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skepparkrantz:

Inet måste ändå ha den sämsta kundsupport jag någonsin har mött. Inte för jag har behövt reklamera ett grafikkort därifrån men när jag fick en trasigt moderkort från dem så tog de inget ansvar och vägrade ersätta varan. Aldrig mer Inet säger jag.

Låter märkligt, hade varit intressant att höra båda sidor i detta ärende.

Jag har handlat av Inet i stort sett uteslutande sedan 2008 och har vid garantiärenden haft oklanderlig hantering.

Från komplett har jag dock haft ett riktigt bra garantiärende en gång för länge sedan. ATX kontakten smälte ihop och brände både i nätaggsdelen och moderkortet, moderkortet var köpt av Inet och Nätagget köpt av Komplett. Jag tog kontakt med Komplett och dom ersatte både moderkortet och nätagget märkligt nog.

Det var ett Abit NF7-S så det var inte igår direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Låter märkligt, hade varit intressant att höra båda sidor i detta ärende.

Jag har handlat av Inet i stort sett uteslutande sedan 2008 och har vid garantiärenden haft oklanderlig hantering.

Från komplett har jag dock haft ett riktigt bra garantiärende en gång för länge sedan. ATX kontakten smälte ihop och brände både i nätaggsdelen och moderkortet, moderkortet var köpt av Inet och Nätagget köpt av Komplett. Jag tog kontakt med Komplett och dom ersatte både moderkortet och nätagget märkligt nog.

Det var ett Abit NF7-S så det var inte igår direkt..

Inte så konstigt egentligen, tror man för det mesta har rätten på sin sida om något man köpt felar och tar sönder något som det är tänkt att användas tillsammans med

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

" inte [...] ersätter grafikkort baserade på icke-LHR-versioner ur Geforce RTX 3000-serien. Istället rekommenderas återköp av produkten, följt av ett nytt köp av motsvarande LHR-modell där kunden står för eventuell mellanskillnad."

Vilket skämt. Suck it up, har produkten fel från fabrik så är det butikens problem. Kräv inte att kunden ska dansa runt.