Valve är intresserade av Microsofts PC Game Pass

Permalänk
Medlem

Vad jag förstod i en tidigare artikel som jag läste (men inte hittar nu) var frågan främst aktuell om att ha Game Pass-stöd på Steam Deck - men å andra sidan vore det ju märkligt (och omöjligt?) att segmentera användarbasen så.

Permalänk

Kan bli intressant om det kommer till Steam! För jag vägrar använda Microsoft Store!

Visa signatur

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Permalänk

Låter väldigt intressant om det medför att det kommer stöd för Game Pass till Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Då får man samma problem som med streaming tjänster. Förr var det bara Netflix, nu är det Netflix, HBO, Disney, Amazon och även svenska streaming tjänster. Nu börjar folk bli trötta på att det är så pass många tjänster man ska hålla koll på, för alla har sitt egna segment.

Det kommer alltid vara ett så kallad "double edged sword" problem, antingen får man ett monopol eller så blir det en allt för splittrad marknad.

Jag skulle inte se något problem om Steam skulle samarbeta med MS och lansera gamepass till Steam. Självklart får MS en mindre kaka av det hela men båda skulle kunna tjäna på det genom att MS får tillgång till en stor spelmarknad med spelare och Steam får ett större utbud av spel.

Jag lockas av en enstaka serie eller film till streamingen, men sen går man vidare....vore kul o se The Mandalorian, men jag blir ju inte direkt upphetsad av live action versionen av Inspector Gadget.... När det gäller spel prenumeration eller olika launchers så känns det mest bara som fan boyism. Jag föredrar steam vilket känns som ett svek mot spel. Valve gör ju inte längre spel, valve gör spel Launchers, Men finns det en enstaka launcher från spelets makare så kör jag alltid den....
Var det inte ett aprilskämt för något år sedan när Nvidia skulle släppa en Launcher för Launchers ??? Oavsett vilket miljardär företag som köper vilket så drar jag dit det finns mest och bäst spel med så lite prestanda förlust som möjligt för mig att köra dom, med så lite som möjligt av deras data spioneri i bakgrunden som gräver bitcoins o keyloggar mig.