Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜🟩⬜🟨⬜⬜
⬜🟩🟨⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜⬜🟩⬜⬜⬜
🟩⬜🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

🟨⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨⬜⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜⬜⬜⬜🟨🟨
🟨🟨🟨⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜🟨
🟨⬜🟨🟨⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

satt långt inne men helt plötsligt kom det bara

Permalänk
Medlem

Gick lite väl lätt idag efter några jobbiga senaste dagarna.

ordlig.se WEEKEND nr 24, 2/6

⬜⬜🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜⬜
⬜🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Lite tur idag

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨⬜⬜🟨🟨
⬜🟨⬜🟨⬜🟨
⬜🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
hm!

Vore kul med historik som visade vad man testade för ord.
Minns inte ens efter 2 minuter vad jag redan gissat..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeedarn:

Vore kul med historik som visade vad man testade för ord.
Minns inte ens efter 2 minuter vad jag redan gissat..

Hm, va? Man ser ju alla sina gissningar i rutorna (på sidan), eller vad menar du?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜🟨🟨⬜🟪🟪
⬜🟪🟪🟨🟪🟪
🟪🟪🟪🟪🟪🟪
Lite tur ibland bara så blir livet enklare

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜⬜⬜🟩🟩
🟩⬜🟨⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩
Gick fort idag, kändes bra efter gårdagens nederlag...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Keeper of the Bamse

ordlig.se WEEKEND nr 24, 4/6

⬜🟨🟨⬜🟩🟩
🟨⬜⬜🟨🟩🟩
🟨🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Håller med föregående talare, nästan för enkelt idag. Men det kanske blir lättare med sex bokstäver?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 2/6

🟩⬜⬜⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Skaplig tur idag. Roliga är att jag övervägde det ordet som startord men tänkte, nä så lätt är det nog inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hm, va? Man ser ju alla sina gissningar i rutorna (på sidan), eller vad menar du?

ja fan, jag saknar lite intelligens här..

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜🟨⬜🟨🟩🟩
⬜🟨⬜🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Gick oväntat bra

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 6/6

🟨🟩⬜⬜⬜🟨
⬜🟨🟨⬜⬜⬜
🟨🟩🟨⬜🟨⬜
🟨🟩⬜🟨🟨⬜
🟨🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Skrivet av Toss3:

Det var nära ögat 😅

Du gjorde samma val som mig på näst sista

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜🟨🟩🟨
🟩⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜⬜🟨⬜
⬜🟩⬜⬜🟨⬜
🟨🟨⬜🟨🟨🟨
🟩🟨⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Hade alla bokstäver förutom en men två på rätt plats och 2 som var väldigt begränsade på platser. Tog alldedes för lång tid att komma på ordet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜⬜🟨⬜
⬜🟩⬜⬜🟨⬜
🟨🟨⬜🟨🟨🟨
🟩🟨⬜🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Hade alla bokstäver förutom en men två på rätt plats och 2 som var väldigt begränsade på platser. Tog alldedes för lång tid att komma på ordet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Relik 📜

Tror jag övertänkte dagens en smula...

ordlig.se WEEKEND nr 24, 6/6

⬜⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟨🟨⬜⬜⬜
⬜🟩⬜🟨⬜⬜
🟨🟩🟩⬜⬜⬜
🟨🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Var inte så svårt idag när jag fått några bokstäver rätt.

ordlig.se WEEKEND nr 24, 3/6

⬜⬜🟨⬜🟩🟩
⬜🟩⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ordlig.se WEEKEND nr 24, 2/6

⬜🟨⬜⬜⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Fick ut några bra bokstäver på första försöket. Brukar få rätt dåliga resultat på ”weekend”-orden, så kul att äntligen ha lite flyt.

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 24, 5/6

🟨🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨🟨
🟨🟩🟨⬜⬜⬜
⬜🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Det gick till slut.
Blev lite förvånad att det första ordet jag gissade på bara för att få in lite bokstäver överhuvudtaget finns med 😄

Gråben

Dold text
Permalänk
Ordklurare
Skrivet av Printscreen:

ordlig.se WEEKEND nr 24, 4/6

⬜🟨🟨⬜🟩🟩
🟨⬜⬜🟨🟩🟩
🟨🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Håller med föregående talare, nästan för enkelt idag. Men det kanske blir lättare med sex bokstäver?

Det stämmer faktiskt att det är en ovanligt hög % som har klarat dagens ord. Finns nog olika orsaker till det, men det var några ord i rad innan som relativt många misslyckades med så det känns helt ok tycker jag.

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av Wolfkin:

ordlig.se WEEKEND nr 24, 5/6

🟨🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨🟨
🟨🟩🟨⬜⬜⬜
⬜🟩🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Det gick till slut.
Blev lite förvånad att det första ordet jag gissade på bara för att få in lite bokstäver överhuvudtaget finns med 😄

Gråben

Dold text

Underbar gissning

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av FattarNiInte:

ordlig.se WEEKEND nr 24, 4/6

⬜🟨⬜⬜⬜🟨
🟨🟩⬜🟨🟨⬜
🟨🟩🟨⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Skulle man kunna få en identitet på ordlig så man kan fortsätta sin streak vare sig man sitter vid datorn eller mobilen?
@Gargz

Hej!

Ja det där är ju helt klart en intressant fråga. Finns det fler som tycker det vore värt det eventuella besvär det innebär att genomföra en inloggning och så? Tänker att jag kunde göra den genom Google eller nåt.

Det jag behöver väga det mot är den enkelhet som sidan tappar när den typen av funktioner läggs dit, även för de som inte använder dem. Jag tror spelet vinner rätt mycket på den enkelheten i nuläget, så jag vill alltid att det ska finnas ett verkligt intresse för de grejer jag utökar spelet med.

Permalänk
Ordklurare

Hej allihop. Grymt bra gissat idag, ser hittills ut som att det här är en av de dagar som allra flest av er klarat.

En potentiellt rolig idé jag fått från några stycken är att ibland, kanske till att börja med en dag i veckan, ha förutbestämda startord för att klura till det hela lite.

Så tex att varje onsdag så vore det första ordet redan ifyllt, av samma ord för alla spelare, men av något som inte är det startord ni vanligen använder.

Vore det kul eller bara onödigt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop. Grymt bra gissat idag, ser hittills ut som att det här är en av de dagar som allra flest av er klarat.

En potentiellt rolig idé jag fått från några stycken är att ibland, kanske till att börja med en dag i veckan, ha förutbestämda startord för att klura till det hela lite.

Så tex att varje onsdag så vore det första ordet redan ifyllt, av samma ord för alla spelare, men av något som inte är det startord ni vanligen använder.

Vore det kul eller bara onödigt?

Känns som att det går lite emot enkelheten i tidigare inlägget.
Jag är tveksam till att det skulle göra så mycket. Det finns väl bara två möjligheter: antingen så får alla en OK start med det ordet, eller så får alla en gissning spenderad som inte gör nytta. Vet inte om någon av de två är att föredra över att gissa själv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Hej allihop. Grymt bra gissat idag, ser hittills ut som att det här är en av de dagar som allra flest av er klarat.

En potentiellt rolig idé jag fått från några stycken är att ibland, kanske till att börja med en dag i veckan, ha förutbestämda startord för att klura till det hela lite.

Så tex att varje onsdag så vore det första ordet redan ifyllt, av samma ord för alla spelare, men av något som inte är det startord ni vanligen använder.

Vore det kul eller bara onödigt?

Utan att ha testat är åtminstone jag skeptisk. Möjligen skulle det kunna vara intressant att kunna dela sin vinnarstatistik men jag vet inte hur många som skulle fuska och ha en särskild enhet de bara skriver de rätta svaren påmoch testar med andra…

Jag tycker det är ganska nära optimalt redan nu. 👍

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Gargz:

Hej!

Ja det där är ju helt klart en intressant fråga. Finns det fler som tycker det vore värt det eventuella besvär det innebär att genomföra en inloggning och så? Tänker att jag kunde göra den genom Google eller nåt.

Det jag behöver väga det mot är den enkelhet som sidan tappar när den typen av funktioner läggs dit, även för de som inte använder dem. Jag tror spelet vinner rätt mycket på den enkelheten i nuläget, så jag vill alltid att det ska finnas ett verkligt intresse för de grejer jag utökar spelet med.

Det behöver inte vara mer märkvärdigt än att besökare får tillgång till en unik kod som dom kan använda för att identifiera sig på sina övriga enheter.
Typ id-kod: "tg5hfcfdbjtcbjt" som visas på vinst rutan och som man sedan kan skriva in någonstans. Jag ser hellre en sådan lösning.