Permalänk
Medlem

SUPER PEOPLE - Battle Royale

Spelet har kommit på tal lite smått i PUBG-tråden men det är väl inte riktigt rätt att ta diskussionen där, så tänker att det kan få ha sin egen tråd. Spelet är gratis och finns på Steam. Man får requesta access, men åtminstone jag en jag spelat med fick instant access.

SUPER PEOPLE by WONDER PEOPLE

WONDER PEOPLE presents a battle royale shooter that will revolutionize how you think about the genre.

In SUPER PEOPLE, take control of a super-soldier, each with their own unique skills and special abilities. Battle it out with other players and survive until you are the last player or squad standing.

Make your character stronger in various ways as the game progresses. Special abilities and ultimate skills are activated as your character reaches full strength.

Every match offers an opportunity to for different strategy and various skill paths to get stronger.
At height of your power, unlock an ultimate skill that offers the most powerful ability available.
Experience the thrill and excitement of turning the tide of the match in an instant.

Acquire materials throughout the map. Craft them into firearms and other higher-grade gears. This offers a more fun and hands-on approach when it comes to farming, and will make you more engaged during the final stretch of most matches.

_________

_________

Jag har inte spelat så mycket än, men åtminstone 5h. Mina intryck så här långt är att det som förväntat är väldigt likt PUBG på mångar sätt, keybinds, inventory, vapen och tillbehör. Man känner igen sig snabbt. En släng av COD, tycker det påminner väldigt mycket utseendemässigt om Blackout från Black Ops 4. Jag tycker vapnen är lite mer COD än PUBG, men vet att det är många som tycker tvärtom.

Upplevde det rörigt från start, men det början redan reda ut sig en aning. Tycker det är kul med crafting, men jag inser helt klart att jag är mer lootbenägen och oförsiktig när det poppar upp en skylt om att det jag behöver finns X meter bort. Har inte utforskat abilities så mycket än, men har åtmintone inte känns mig helt överkörd av andra som använt det.

Vad tycker ni som testat?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Jag hade väldigt roligt med PUBG i duos och squads, sen gillade jag typ allt i Black Ops 4 Blackout när det kom ut, sen övergav jag det för Apex Legends och utan att ha spelat det är jag otroligt nyfiken på Super People. Verkar väldigt obalanserat just nu men craftingen och abilities verkar få folk att röra lite på sig vilket gör att det inte blir så campigt.

Permalänk
Medlem

Riktigt underhållande måste jag säga! Var enormt tveksam till abilities först, men det ger variation i spelandet.
Upplever dock att time to kill är aning lång, men det kanske bara jag som haft dåligt uppgraderade vapen.

Känns som att utvecklarna är med på banan också. Ska bli spännande att se vad som händer efter den "stängda" betan.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Precis vad spelvärlden behöver, ännu ett Battle Royale.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Precis vad spelvärlden behöver, ännu ett Battle Royale.

... klipskt sagt av en som är inne i forumdelen för specifikt Battle Royale!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

... klipskt sagt av en som är inne i forumdelen för specifikt Battle Royale!

Var annars? Under avdelningen för MMO's? Klipskt indeed...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt, riktigt kul med polarna i squads! DOCK behöver det väldigt mycket justeringar på de olika ultisarna, vissa är OP som fan och vissa är inte direkt bra alls..! Relativt ok frames, lite lagg då o då men de är ju en beta. 3.5/5 i betyg!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Hej, försöker starta detta spel, men vid veriferingen när man ska skriva in sitt mobilnummer, får jag upp
"Process delayed to large number of incoming requests, please try again in 5 minutes"
Testat flera gånnger under 3 dagar... medans andra jag känner fått igång det direkt... finns det nån fix för detta? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, försöker starta detta spel, men vid veriferingen när man ska skriva in sitt mobilnummer, får jag upp
"Process delayed to large number of incoming requests, please try again in 5 minutes"
Testat flera gånnger under 3 dagar... medans andra jag känner fått igång det direkt... finns det nån fix för detta? :/

Testa en stund senare så fungerar det. Jag fick samma när jag provade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amerald:

Testa en stund senare så fungerar det. Jag fick samma när jag provade.

Testat i 3 dar, som jag skrev, olika tider på dygnet... säkert uppe i 50 ggr på 3 dygn.

Permalänk
Medlem

Underhållande spel, en blandning av Fortnite och PubG.

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, försöker starta detta spel, men vid veriferingen när man ska skriva in sitt mobilnummer, får jag upp
"Process delayed to large number of incoming requests, please try again in 5 minutes"
Testat flera gånnger under 3 dagar... medans andra jag känner fått igång det direkt... finns det nån fix för detta? :/

Fortfarande så här! Testat familjemedlemmarnas mobil nr också, funkar ej. Vad faen 😒

Permalänk
Officiell jultomte

SUPER PEOPLE är riktigt nice imo. Har kört PUBG konstant sedan release och det är fortfarande mitt to-go men SP har verkligen lyckats. Är som en blandning mellan PUBG & Apex där allt det bästa har tagits in och uppgraderats. Gillar konceptet och ser fram emot att se spelet utvecklas och bli större.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset