Helgsnack: Vad är historien bakom ditt användarnamn?

Permalänk
Medlem

Jag var en sådan person som bytte användarnamn ofta, eftersom jag tyckte de tidigare jag hade var blargh...
Ändrade mitt användarnamn runt 2003/2004 senaste gången till Mithos (karaktär från spelet Tales of Symphonia), och har behållt detta sedan dess.

Dock inte det enda användarnamn jag använder, jag lägger ofta till SWE på slutet (ex Mithos-SWE, Mithos_SWE, MithosSWE) för Mithos är ofta taget på många ställen.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Gammalt Quake/QWCTF/QW-nick plus födelseår. Hade även underd0g här på Sweclockers tidigare men pass och mail till det kontot har bägge försvunnit.

Permalänk
99:e percentilen

Efternamn.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Tycker det är ett bra efternamn! 😌

Mitt favoritnummer har varit 5 sen jag klarade ut Gran Turismo till originalplaystation med 5e bilen jag köpte/låste upp. Sen hade jag en äldre brorsa som sa att 5 var PENTA på latin. Efter dess har jag haft olika versioner men Penta som grund.

Haha otippat! Sjukt dålig koll på vilka som hänger här tydligen

Permalänk
Medlem

Nån gång för längesen hittade jag en sida där man kunde skriva in sitt namn, och så ändrade den om det som det hade varit på japanska. Troligtvis inte alls korrekt men det följde med och fick fungera som nick här. Har några andra jag också använder mig av då detta ofta är upptaget.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Mitt användarnamn är egentligen en förenkling av dess grundform som är "Tralixx" som är en karaktär i Farscape "Tralixx the lighteater". Men efter efter några år i Runescape där "Trallo" var mer frekvent använt av vänner så lämnades "Tralixx" till grönbete.

Finns dock tillfällen då "Trallo" är upptaget pga en populär webcomic vi gjorde kring vårt WoW gille där "Tralixx" kan komma till användning.

Permalänk
Medlem

Dessa

Skönaste jeansen jag haft, hade dom dock sist i gymnasiet, och enda sättet att få tag på ett par är typ ebay.
Modellen heter Ravix
Avataren är en hyllning till Daft Punk.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade ett annat konto på Swec innan som jag glömt bort lösenordet till. Tror jag skulle svara på en marknadsannons och kände därför stress att logga in, innan någon annan knep erbjudandet, så när jag inte kunde komma på lösenordet skapade jag bara ett nytt konto och tryckte lite random på knapparna i ren frustration. Vackert blev det iallafall inte

Sen har man inte orkat göra något åt det

Permalänk
Avstängd

Simpelt. När jag började game:a med polarna och vi var på LAN, behövde jag tänka ut ett namn. Det är ju lätt att börja med ens eget och mixtra med det, men detta var simpelt och lätt att lägga på minnet (Anthrax). Sen finns det tydligen ett band med deta namn som alla frågar om jag gillar (Ingen aning, aldrig lyssnat).

Pga. att det ibland är taget har jag helt enkelt spunnit vidare på det, så det blev Anthraxious. Väldigt logisk utveckling utan för mycket "fantasi" egentligen men jag gillar det så det duger :P.

Permalänk
Medlem

Första namnet Equilibrium tog jag från ett Tyskt Folk/Death Metal band.

Nuvarande, från Cthulhu mythos alltså böcker skrivna av HP Lovecraft.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Runt senare delen av mina tonår fick jag lust att byta nick. Satt helt enkelt uttråkad en dag och blandade ihop konsonant med vokal tills jag fick ihop det till det jag använt sen dess.

Permalänk

För snart 20 år sedan hade jag den genialla idéen att ha något som va både flummigt och kul som namn...
Tyvär var ordet Banzai blockat, så det fick bli Banzaii!!!

Blivit att den hängt kvar helt enkelt.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Orten där jag bor.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Sötast

Laddade ner en version av cs1.6 där namnet Sir_Knumskull var satt som standard.
Behöll det i flera år men tänkte till slut att jag inte ville ha det mer.

Satt å funderade å testade flera olika nick men inget fastnade.

Tog till slut mitt namn Alex och la till lite på det så blev det Allexz.
Googlade det och det var då unikt så jag behöll det.

----

Vet inte hur det är för er andra men det standardnick man har kan inte användas överallt?
T.ex i multiplayer eller nonstory games så kan man köra standard (för mig då Allexz)
Men i ex RPG eller liknande där man faktiskt skapar en karaktär så använder jag mig aldrig av det.
Försöker 'hitta' en karaktär för just det spelet.

Bara jag?

Permalänk

Har nog minst 10 olika nicks på diverse forum/spel, alltså är de inte alltid speciellt noga utvalda eller genomtänkta.
Just Grimmoire här på swec valdes då jag spelade "Grim Grimoire" (Rekommenderas starkt! En äkta hidden gem till PS2, nån sorts 2D-RTS med makalös grafik). Medveten felstavning med ett extra M för att göra det mer unikt samt att det funkar lite som försvenskning.

Permalänk

Är taget från en gammal favoritfilm The Adventures of Ford Fairlane där huvudkaraktären heter Ford Fairlane. Sen att jag dessutom är bilintresserad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Jag heter Mattias, och det har betydelsen Guds gåva. Så på japanska så blir det 神(Shin)贈(Zou), dvs det nicket som följt med i massa år nu.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

En bekant på Fysikum i Stockholm började, för ca 20 år sen, kalla mig "metro" för att jag ofta (alltid?) bar på tidningen Metro som jag läste på vägen dit i tunnelbanan. Och sen gjorde jag om det till "m3tr0" då man tydligen var "tvungen" att göra om bokstäver till siffror på den tiden. Och sen dess har det fastnat. Innan använde jag oftast "Terminator". Framför allt i Quake 3 och True Combat som jag spelade på den tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Förnamn plus året då jag registrerade mig på något epostlista (kan ha varit ldvd-listan). Använder samma användarnamn på flera ställen.

Permalänk
Medlem

Trodde länge att det kom av en enhet i Total Annihilation men visade sedan vara falskt så jag har ingen aning om var jag fått det ifrån.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mitt namn kommer från ett antikt spel till Apple II, som jag letade efter bra länge innan jag hittade ett fint exemplar:

Tyckte det var rätt praktiskt, för det var sällan upptaget och samtidigt är det en skön passning till mitt retrointresse. Jag blir alltid imponerad när någon faktiskt vet var det kommer ifrån, men det händer inte särskilt ofta nuförtiden.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Kommer från The Jackal från -97 med Bruce Willis

Men stavade fel på det så det blev Jackel, olika varianter beroende på hur upptaget det är, sen första var egentligen när man spelade CS första gången med grabbarna som det blev ”officiellt”

Permalänk

Kortfattat så kommer det från The Piratebay raiden som var 2006; https://en.wikipedia.org/wiki/The_Pirate_Bay_raid.

Användarnamnet kom till strax efter att jag börjat IT-linjen på gymnasiet 2007. Hade lite olika namn jag använde, men en dag beslutade jag mig för en som jag kunde använda överallt. På den tiden blev det att man "lånade" mycket saker på webben (efter att syrrans pojkvän visat hur man gjorde).
Webben blev Web och The Piratebay blev piraten --> Webpiraten!

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

Gammalt CS 1.6 nick som jag kom på när jag var 11år har inte orkat ändra sen dess

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

På de flesta forum heter jag TheFlyingFin, antar att det kom från det faktum att jag är finsk, och en helt otroligt snabb löpare också.

Gamertag är istället Von Königsmarck/Koenigsmarck, främst för att jag fastnade för namnet i Sabatons olika sånger, och sedan blev intresserad av personen bakom.

Permalänk
Medlem

Mitt nuvarande namn kommer från spelet Prey (2017). De har gjort en snögubbe med hjälp av Gloogun som finns i spelet och han har det eminenta namnet Mr. Glooey McGlooface. Namnet är lite långt så det blev bara McGlooface.

Annars brukar jag heta Krupp, som är en barnsjukdom. Kommer från en tid då jag alltid använde uttrycket att "jag får krupp" på någon/något som är irriterande.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit girig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Wordplay av ”celeritas”, latin för ungefär snabbhet/hastig

Och så hängde det kvar

Permalänk
Musikälskare

Det är ett gammal Counter Strike 1.6 nick från när det begav sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har mitt alias från spelet Verminator från Atari ST. Gillade låten på det spelet på den tiden. Sen lade jag till ett X för både för jag kikade på filmen Xterminator och verminator var upptaget som alias, så det blev Xverminator!

https://youtu.be/EcQyI4cdQgs?t=150

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB