Tipsa om youtube-kanaler ni följer.

Permalänk
Medlem

Kolla mycket på The Charismatic Voice den senaste tiden.
Till skillnad från andra reaction youtubers som bara hoppar och skriker utan anledning så analyserar hon och förklarar vad artisterna gör med sina röster, musiken osv. Något som jag inte alls trodde att jag skulle vara intresserad av men fann ganska fängslande.

Den här är kul eftersom att hon förutom rösterna måste fundera på texten och symboliken i videon:

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Technology Connections har redan rekommenderats men den är riktigt bra tycker jag. Prestigelös med bra genomgångar av vardagliga tekniksaker. Exempelvis fick han mig att börja använda förtvättsfacket i diskmaskinen som jag aldrig tidigare ens reflekterat över:

Eller exempelvis hur en kassettadapter fungerar:

Permalänk

Prenumererar på en hel del på youtube en kanal jag kan tipsa om man är en riktigt film och bluray nörd är Films At Home väldigt bra. Han brukar prata och recensera fysisk Bluray filmer i 4K från mängd olika studior i världen långt innan de släppts. Vet att det finns en hel del av dessa på youtube men kan utan tvekan säga att han är en av de bättre som finns. Brukar även teasa om vilka kommande Bluray filmer som kommer att släppas inom kort runt om i världen. https://www.youtube.com/channel/UCroHvqRakNmvz7X7O95R41w

Permalänk
Medlem

Anne Reburn

Kreativ jänta med intressanta covers - och även originalmusik - där hon lager för lager ackompanjerar sig själv med såväl instrument som a capella sång. Samarbetar i sällsynta fall även med andra musiker.

Pomplamoose

Skönt gäng musiker som gör både egen musik som riktigt bra covers! Ofta i grymma samarbeten.

Spookyastronauts

Skräckintresserad tjej från Australien som tipsar mycket om sådant som är bortom mainstream och det uppenbara. Klassiker, sällsynta verk från olika delar utav världen, analyser och nyheter (typ vad som är nytt och hett på streaming) så är en inne på skräckfilm är hon en pärla!

Youthman

Hemmabiobyggare som går igenom inte bara sin egna utan även andras hemmabiobyggen. Har även hemmabionyheter, högtalarrecensioner osv så för hemmabiofantasten är det en absolut rekommendation.

MidLevelMedia

Såg att det tipsades om Film at Home (vilket är en kanal jag också följer och ser mycket på) här ovan, och detta är en kanal i samma klass. Fysiska releaser, nyheter och unboxing-videos. Mycket Criterion, Arrow Video och 4K Steelbooks.

Permalänk
Medlem

Jag kom på några till jag tittar på ganska många klipp av som jag inte nämnde i mitt förra inlägg här: #19106421
(och som jag inte tror någon annan tagit upp)

Brandon tenold
Han recenserar bitskt och sarkastiskt men ändå entusiastiskt mestadels riktigt lågbudget obskyra skräck/exploitation/sci-fi filmer med viss specialitet mot bland annat Godzilla.
Recensionerna passar bra till filmer man är lite nyfiken på men antagligen inte kommer orka leta upp och titta på iallafall, då han i praktiken tittar genom highlights från hela filmen. (så varning för att han ju i praktiken spoilar allt han "recenserar"!)
Gillar man udda filmer från videovåldseran kan man få en del flashbacks, inspiration och goda skratt från den tiden

Stodeh
Gillar man Jackfrags som har nämnts redan i tråden, så gillar man troligen även Stodeh, och de spelar även ihop ganska ofta.
Stodeh fokuserar mer på sniping och är en grym talang på det men är ganska allround - och båda är klart underhållande att kolla på!
Jag spelar inte Modern Warfare eller BF2042 själv ens, men får en lagom dos genom att kolla på deras videos ibland

Savage Geese
Amerikanska bilrecensenter med lite speciellt småtorr, rak men lätt cynisk ton - klart mindre publikfriande än många så är nog inte för alla! ... men de gör påkostade välproducerade videos och de tar sig tid att ställa alla bilar på lyften och kolla lite på tekniken på undersidan mm, så går djupare än många gör.
De två presentatörerna kompletterar varandra rätt bra med lite olika perspektiv på vad de gillar och diskussionerna kan vara rätt underhållande
Väldigt blandat bilurval - allt är förstås inte intressant för alla!

GPLaps
För den som gillar lite djupare utlägg om simracing.
Killen blandar lite mellan nytt och gammalt men fokuserar en del på antingen moderna spel med vintage racing, eller testar gamla speltitlar - inkl moddar och sånt. Överlag välgjort och lätt att lyssna på, även om allt inte är intressant för alla.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Glömde rekommendera norska nördkanalen Nerdforge där en färggrann jänta skapar otroliga kreationer utifrån fantasy, sci-fi och dator/tv-spel. Ovan är bara några exempel av hennes fantastiska skapelser och hur de blir till!

Permalänk

RAN Sailing ett svenskt par som seglar. Som består av Johan o Malin och nu oxå deras dotter Vera.
Kanalen är väldigt välgjord och informativ Johan är typen som klarar det mesta o om han inte kan det så lär han sig det under tiden.
Avsnitt 23 - 25 innehåller en miniserie när Johan och hans kompis Christian seglar från Argentina till Sydpolen o Sydgeorgien och Sydsandwichöarna här kan vi snacka äventyr.

Jag följer oxå två andra svenska par där produktionen är på en nivå som mer kan liknas hemvideos, vilken på något sätt kan vara omväxlande från andra seglings kanaler jag följer. Det här är småkanaler jag följer för att jag verkligen skulle vilja kunna göra något liknande själv.
Sailing SV Taipan
Sailing Frida af Wisby

Adventures of an old Seadog
Barry Perrins är en ensamseglare som seglat från England o nu befinner sig på Nya Zeland. En riktigt skön snubbe kvalitén på hans videos är väldigt bra med tanke på att han är ensam.

Gone with the Wynns
Extremt professionella som gick från husbil till segling. Väldigt informativa, känns nästan för "professionella eller perfekta" på något konstigt sätt.

Alluring Arctic Sailing med Juho Karhu en finländare som seglar ovanför polcirkeln o innehåller oxå "extrem" (i alla fall för mig) skidåkning. Väldigt snygga videos.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag har börjat fastna för Tomographic. Han lirar med Jackfrags ibland och de har dödskul ihop. Tomo har riktigt skön humor. Spelar blandade fps och ibland nåt helt annat som Lawnmower Simulator.

Grind Hard Plumbing Co bygger coola fordon, ibland från scratch. Och när dom säger "we're gonna send it" så gör dom det på riktigt! Ingen fjutting sprätt, utan tills det går sönder.

This Old Tony har mysiga videos men har varit inaktiv ett tag Upplägget där man bara ser hans händer är kul och han har lärorika videos om svarv och svets.

För tillfället är Cutting Edge Engineering min go to kanal. Han reparerar stora grejer från bulldozers och grävmaskiner innehållande svarv, fräs och svets med långa sekvenser. Släpper video varje fredag vilket är rätt nice med kontinuitet.

I did a Thing är en hemmapulare som bygger knasiga saker i garaget man kanske inte alltid borde bygga. Han tillför mycket memes och skämt är kul att titta på.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/c/SoftWhiteUnderbelly/videos?view=0&s...

Intervjuar mest utslagna och kriminella samt originella vanliga personer.
Mycket intressant kanal.

Avsnittet med familjen whitaker är väl det mest intressanta,en inavlad familj från appalacherna USA.

Permalänk
Medlem

Får man tipsa om sig själv?

Isåfall gör jag det och mod får ta bort om det är olämpligt.

Tror ni att det skulle vara kul att titta på medioker warzone content (än så länge) med en snubbe som försöker sig på att tala engelska? Då skall ni besöka GiantValley på Youtube. Kommer försöka att ladda upp 1-2 gånger i veckan.

Länk till senaste uppladdade videon : https://youtu.be/9bNF1C1-RRc

Länk till kanalen : https://www.youtube.com/c/GiantValleys/

Ha det gött!

GiantValley

Permalänk
Medlem
Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att starten till årets Quake Pro League går av stapeln kl 15:30.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Cool Classics
Den här personen gör verkligen hjärtvärmande biografier som är fulla av intressanta fakta.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

PC Builder - Underhållande PC byggarkanal (tycker jag iallafall), med allt från bevakning av hårdvarupriser (främst i USA) till PC bygghjälp. Ett av favoritinslagen på kanalen är den återkommande "Boost my Build", där han (Jason) hjälper folk med deras datorbyggen.

1bike1world - En kanal om en kille (Dean) från Skottland som cyklar världen runt med sin katt (Nala). Tycker att det är en skön och avslappnande kanal att titta på.

Fractal Universe - Officiella kanalen för det här bandet (som är progressiv death metal). En av mina absoluta favoriter just nu. Upptäckte dom för nåt år sen.

Helloween - Officiella kanalen (power metal band). Har lyssnat på dom sen sent 80-tal. Dom har haft sina upp och nergångar genom åren, men det känns som att dom har hittat tillbaka till formen dom senaste åren med sin "återförening" där ett par av dom gamla medlemmarna har återvänt, bl.a. Michael Kiske som är min favoritsångare i bandet.

David Kringlund - Bartender som gör allt från att visa hur man blandar drinkar till att göra besök hos destillerier. I videon nedan så besöker han det svenska whiskydestilleriet Agitator.

Kapten Mat - Har som specialitet att laga all mat på stekhäll. Jag tycker att hans kanal är underhållande och inspirerande (även om jag inte har tillgång till stekhäll).

Vito Iacopelli - Pizzabagare som verkligen brinner för pizza. Jag har lärt mig en del knep från honom för att kunna göra bättre pizzor hemma.

Pasta Grammar - Ett par som bor i USA, han (Harper) är från USA och hon (Eva) är från Italien. Deras innehåll kretsar kring att jämföra maten i USA med Italien på ett avslappnat och kul sätt. Dom reser även en del. I videon här så besöker dom en Parmigiano Reggiano fabrik i Italien.

Det här är bara några av kanalerna som jag tittar på regelbundet.

Permalänk

Söker några nya intressanta eller roliga YY-kanaler att följa! Hoppas det är okej med lite request. Många bra tips här men mycket är ganska teknikinriktat.

Kanske någon som har några bra kanaler på lut, Svenska eller engelska. Kan vara inom dessa genre exempelvis:

Aktieplacering

Styrketräning/löpning

Allmänbildning, helst inom samhällsfrågor

Böcker eller filmer som recenseras

Något som är mer åt det roligare hållet som funkar om man är över 20 😅😅

Permalänk

Några tips? ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Några tips? ☺️

Styrkelabbet gällande att lyfta vikter, finns dock inte på yt vad jag vet men dock på spotify.

stavflel
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/c/MrCarlsonsLab

Mr Carlsons Lab. Grymt kunnig jänkare som restorar gamla radio apparater och test instrument så att de fungerar som nya. Väldigt informativt och nyttig info om gammal teknik så som elektronrör osv.

https://www.youtube.com/c/AndrewCamarata

En jänkare jag följt länge. Egen företagare som har en jäkla förmåga att laga sin utrustning och ständigt köpa nya grejer och maskiner för sina projekt. Har ständigt sina hundar med. Man riktigt känner sig okunnig när denna mannen händigt fixar diverse problem

Har massa fler men men.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Jag kollar Martijn Doolaard som renoverar hus i italienska Alperna. Avkopplande, slow tv, byggnation, scenerier, mat. Hela paketet kallat Leva.

https://www.youtube.com/c/MartijnDoolaard

Permalänk
Medlem

Professor of Rock

Han berättar om band och musik. Alltid med massor av intressanta anekdoter.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Techmoan är den perfekta kanalen för när jag behöver koppla av. Älskar den gubben.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

The Why Files.
En helt underbar kanal. Vad han än pratar om så fastnar jag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/c/H%C3%96RBERLIN/featured

Bra kanal för DJ's eller bara folk som är intresserade av klubbmusik.

Kan ej embedda tyvärr
https://youtu.be/A8ekKll7sdk

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600