Lenovo Legion 5 Pro eller Legion 7 (nya från 2021) eller invänta nyheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankobollo:

Jag ställer min fråga igen, jag äger en L7 och söker en TB3/USB-C HUB, någon som rekommenderas?
Är det någon som köpt en extra strömkabel?

Är ute efter att släpa så lite saker mellan jobb och hem.

Jag planerar att köpa en Lenovo USB C gen 2 docka. Har sån på jobbet så har kunnat bekräfta att laddningslampan lyser konstant så verkar ge tillräcklig laddning för alldaglig kontorsanvändning.

Problemet jag har med min nuvarande USB C docka är för låg watt och får endast 60hz på min ultrawide. Förhoppningsvis blir det bättre med Lenovo dockan... Återkommer när jag köpt en och kunnat testa ordentligt.

Permalänk

Hur ligger det till med always-on väskor för Legion 5 Pro? Jag har sett att de flesta är anpassade för mindre storlekar och för MacBooks.

Permalänk

Missade att man inte fick annonsera i forumet. Ber om ursäkt för detta. La iaf ut min L7 på Marknaden pga att den ej används. Dyr leksak som samlar damm hemma. Så passa på om ni är i köptankar på en Legion 7 och hoppas inte detta räknas som ”annonsering”. Jag har iaf betalat Sweclockers och inte lagt till en länk.. 🥴

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Interesting pricing in Proshop

15790 SEK: Legion 5 PRO 16ACH6H - RTX 3070 - R7 5800H - 512 GB + 2 years of lenovo premium warranty
16190 SEK: Legion 5 PRO 16ACH6H - RTX 3070 - R7 5800H - 1000 GB (without lenovo premium warranty)

Permalänk
Medlem

Nu har jag till sist skaffat mig en extern skärm. För att få ut max av den bör den köras via DP dock. Är det porten som det står USB-PD på?

EDIT: Såg att porten bak och på vänster sida stöder DP nu.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Nya modeller 2022

Skrivet av Forestlander:

Interesting pricing in Proshop

15790 SEK: Legion 5 PRO 16ACH6H - RTX 3070 - R7 5800H - 512 GB + 2 years of lenovo premium warranty
16190 SEK: Legion 5 PRO 16ACH6H - RTX 3070 - R7 5800H - 1000 GB (without lenovo premium warranty)

https://i.ibb.co/R4D5jyj/1.png

https://i.ibb.co/Fg4gjVc/3.png

https://i.ibb.co/2dZX6n7/2.png

Hej, har också sett erbjudandena. Var bra sugen på en men så såg jag nu i kväll att Lenovo presenterade årets modeller som var tunnare och hade både nyare processorer och grafikkort. Är det värt att vänta eller är detta ett bra erbjudande för något som finns i lager för direkt leverans?

Permalänk

Its looking like a small upgrade

Permalänk
Medlem

Spännande! Har helt glömt att det är CES nu efter nyår...

Ja, kanske små uppgraderingar men uppgraderingar på nästan alla plan dock. Tunnare chassi, (ännu) bättre och tystare kylsystem, aningen snabbare display med adaptiv sync, tystare tangentbord, större trackpad, med mera.
Nya Legion 5 får ju ett bra lyft också, speciellt det nya metallchassit (likt Pro-versionen) och bättre skärmval.

Det som är mest spännande är ju prestandan!
Ser ut som något vi måste vänta på (som vanligt)... men med nyaste CPU, nya TI-versioner på GPU och ökad strömbudget (TGP) på hela 165W (samma som Legion 7) tillsammans med DDR5 RAM och mer stöd för PCIe 4 så borde en fullspeckad Legion 5 Pro '22 med RTX3070TI prestera likvärdigt/bättre än en RTX3080 Legion 7 '21, på pappret.

Vi får bara vänta och se hur de presterar och vad priserna blir.

Dock ser det ut som en liknande prisbild som förra året, alltså 14-15 tusen för L5P '22 med RTX3060TI och runt 18-19 tusen för L5P '22 med RTX3070TI, men om det gäller Intel-CPU (alltså L5iP) så är det ju betydligt billigare och mer prisvärt med tanke på prestandalyftet. AMD-versionerna kommer tydligen senare denna gång.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för att sälja min Legion 7 och skaffa stationär dumburk i stället. Tänkte bara upplysa om någon går i köptankar...

Annons finns inom kort här i marknadsdelen.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Har nu bestämt mig för att sälja min Legion 7 och skaffa stationär dumburk i stället. Tänkte bara upplysa om någon går i köptankar...

Annons finns inom kort här i marknadsdelen.

Lite nyfiken på varför du går över till stationär. Är det pga färre resor eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Lite nyfiken på varför du går över till stationär. Är det pga färre resor eller något liknande?

Jag har egentligen alltid föredragit att spela stationärt, men har inte haft plats till det sedan 2014.

Nu har jag plats och då känns det som rejäl overkill med en så här bra bärbar.

EDIT: Jag har aldrig haft med datorn när jag reser, utan det har varit det mest praktiska att kunna sitta vid soffbordet och spela.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Nu har jag plats och då känns det som rejäl overkill med en så här bra bärbar.

Hur menar du? Har man plats så är ju stationär att föredra framför laptop då du får mer prestanda per krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hur menar du? Har man plats så är ju stationär att föredra framför laptop då du får mer prestanda per krona.

Ja, det är ju därför jag tänker sälja den bärbara.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muyfa666:

Ja, det är ju därför jag tänker sälja den bärbara.

Jag tolkade citatet som att du ville ha något avsevärt sämre.

Permalänk

Jag har följande problem:
Då jag kopplar hdmi från min Legion 5 Pro till min Samsung-smart TV så blir ibland bilden svart för ca 3 sekunder och ljudet är borta för att sedan återkomma. Detta händer ofta, 5 gånger under ett kort 20 min avsnitt och otaliga under en 1h film. (Bilden är synlig på laptopen i samma stund som det är borta från TVn)
Har någon annan samma problem och känner till någon eventuell fix?

Edit: Tycks bero på att sladden (så det inte är TVn?) inte klarar av 165Hz. Sänkte det till 60Hz och problemet har inte dykt upp sen dess.

Permalänk
Skrivet av ZiggyStardust82:

Jag har följande problem:
Då jag kopplar hdmi från min Legion 5 Pro till min Samsung-smart TV så blir ibland bilden svart för ca 3 sekunder och ljudet är borta för att sedan återkomma. Detta händer ofta, 5 gånger under ett kort 20 min avsnitt och otaliga under en 1h film. (Bilden är synlig på laptopen i samma stund som det är borta från TVn)
Har någon annan samma problem och känner till någon eventuell fix?

Edit: Tycks bero på att sladden (så det inte är TVn?) inte klarar av 165Hz. Sänkte det till 60Hz och problemet har inte dykt upp sen dess.

Din tv klarar förmodligen 60 eller 120Hz. Min jag hade datorn inkopplad till hade bara 60 men den slog över automatiskt ändå. Kanske va kabeln som du sa ändå som inte klarade 165 och då inte heller han byta över till 60. Skönt det löste sig.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

En Legion 5 med 17" skärm och 3070 för 14990 hos Elgiganten.Är det ett bra pris? Har inte riktigt hunnit sätta mig in vad en sån borde kosta och vad som är en bra deal...

Erbjudandet gäller till 23:59 ikväll

Permalänk
Skrivet av draep:

En Legion 5 med 17" skärm och 3070 för 14990 hos Elgiganten.Är det ett bra pris? Har inte riktigt hunnit sätta mig in vad en sån borde kosta och vad som är en bra deal...

Erbjudandet gäller till 23:59 ikväll

17" är imo alldeles för stort för en "bärbar". Satsa på en av Legion 5 Pro eller Legion 7 för en mycket bättre 16" 16:10 165Hz skärm med "HDR".

Kolla ex: @Muyfa666 har en annons på marknaden så får du den bästa prestandan på bärbart som finns atm inom några procents marginal såklart..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Konsolgrävare

Fick hem min Legion 7 idag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Får se om 2022 Legion 7 kommer med Ryzen 6000 serien och 3080 TI, isåfall köper jag nog en.

Har ju minat på min 2021'a större delen av tiden sedan jag fick den så, blir nog ingen större mellanskillnad.

Hoppas dom kör med flytande metall nu, som tanken var från början.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Funderar på en spellaptop.
En 17" känns som ett måste? Om man inte ska ha en extern skärm.
(Är så trött på alla "gamingskärmar" på marknaden, när OLED finns på 32" blir jag nöjd.)

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Plötsligt ville jag ha en till laddare till mitt arbete. Fungerar denna tror ni? Det är ju samma anslutning. Huruvida 170 W är tillräckligt för att "maxa" laddningstid eller dyl är inte superintressant då jag använder datorn några timmar åt gången oftast och uteslutande åt kontorsarbete när reservladdaren behövs.

https://www.amazon.se/LENOVO-4X20E50578-ThinkPad-170W-n%C3%A4...

Skrivet av Naxos:

Funderar på en spellaptop.
En 17" känns som ett måste? Om man inte ska ha en extern skärm.
(Är så trött på alla "gamingskärmar" på marknaden, när OLED finns på 32" blir jag nöjd.)

Det tycker jag. Beror väl lite på spel också. Jag kan köra lite Doom Eternal och CS:GO ganska bekvämt på laptopens skärm men hade gärna sett nån tum ytterligare på höjden (det finns ju faktiskt plats i luckan!).

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hej alla!

Plötsligt ville jag ha en till laddare till mitt arbete. Fungerar denna tror ni? Det är ju samma anslutning. Huruvida 170 W är tillräckligt för att "maxa" laddningstid eller dyl är inte superintressant då jag använder datorn några timmar åt gången oftast och uteslutande åt kontorsarbete när reservladdaren behövs.

https://www.amazon.se/LENOVO-4X20E50578-ThinkPad-170W-n%C3%A4...

Om man inte tänkt spela när man är på jobb/resa så hade iallafall jag funderat på en mer portabel, mindre laddare.

Du kan ladda laptopen via USB-C och det finns små 100-150W-laddare som borde räcka till vanligt arbete, som alltså inte kräver så mycket kraft från GPU:n då.
Det går att spela men det blir förmodligen på låga grafikinställningar i så fall.
Jag tror det måste vara minst 90W för att laptopen ska kunna vara påslagen när den laddas.

Här är några exempel men jag har ingen erfarenhet om hur de presterar (men de bör fungera fint):
100W-laddare med 2 uttag, 100W-laddare med 4 uttag, 136-166W-laddare, 150W-laddare (tyska Amazon)
Kom ihåg att de kräver USB-C-kabel med power delivery, så dubbelkolla att det följer med eller att du köper rätt.
Vissa sänker kraften per uttag ifall man använder fler uttag samtidigt, kan vara bra att tänka på också.

Det finns laddare med 230-245W också men de kostar en hel del.
Med dessa kan man använda laptopen till fullo och spela på, fördelen är alltså att de är mycket mindre än Lenovo:s originalladdare, på runt 10x7x3 cm.
Ex. på 230W GaN-laddare (ingen erfarenhet om varken produkt eller affär, just den kräver även en adapter).

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Om man inte tänkt spela när man är på jobb/resa så hade iallafall jag funderat på en mer portabel, mindre laddare.

Du kan ladda laptopen via USB-C och det finns små 100-150W-laddare som borde räcka till vanligt arbete, som alltså inte kräver så mycket kraft från GPU:n då.
Det går att spela men det blir förmodligen på låga grafikinställningar i så fall.
Jag tror det måste vara minst 90W för att laptopen ska kunna vara påslagen när den laddas.

Här är några exempel men jag har ingen erfarenhet om hur de presterar (men de bör fungera fint):
100W-laddare med 2 uttag, 100W-laddare med 4 uttag, 136-166W-laddare, 150W-laddare (tyska Amazon)
Kom ihåg att de kräver USB-C-kabel med power delivery, så dubbelkolla att det följer med eller att du köper rätt.
Vissa sänker kraften per uttag ifall man använder fler uttag samtidigt, kan vara bra att tänka på också.

Det finns laddare med 230-245W också men de kostar en hel del.
Med dessa kan man använda laptopen till fullo och spela på, fördelen är alltså att de är mycket mindre än Lenovo:s originalladdare, på runt 10x7x3 cm.
Ex. på 230W GaN-laddare (ingen erfarenhet om varken produkt eller affär, just den kräver även en adapter).

Tack!
Just nu är inte portabilitet något jag söker men det är kanske inte en dum idé. Pris är nog viktigast nu.

Vet du om laddaren jag länkade fungerar?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Köpte en Legion 5 17,3" Ryzen 7 5800h, RTX 3070. Jävla nöjd!

Eftersom man haft MacBook Pro som skol, och nu arbetsdator, så är man van vid den fantastiska byggkvalitet. Men här gör Legion 5 en inte besviken! Väldigt stadig och fin konstruktion, bra tangentbord som dessutom håller sig svalt vid hård belastning.

Var lite skeptiskt till att bara köra 1080p, men det känns OK med den pixeltätheten. Ganska bra ips-panel annars, bra färger. Jag har tidigare kört 4K 144hz Acer(förövrigt, köp aldrig något från Acer, skit kvalitet), men tror jag kan leva med pixeltätheten på denna laptop. Annars kan jag alltid koppla in datorn till OLED 4K 120Hz TV:n HDMI 2.1 finns.

Köpte dessutom datorn på NetOnNet som fyndvara, så betalade 13500. Såg inget fel på laptopen, eller döda pixlar etc etc. Någon som bara ångrat sig kanske, den är ju stor för att vara bärbar. Men går ändå ner i en vanlig rygga, ganska slim profil.

Iallafall, väldigt nöjd än så länge, speciellt med tanke på priset. Ska man ha en egenbyggd stationär, landar delarna och motsvarande skärm på ~21.000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Tack!
Just nu är inte portabilitet något jag söker men det är kanske inte en dum idé. Pris är nog viktigast nu.

Vet du om laddaren jag länkade fungerar?

Den laddaren borde fungera fint, speciellt eftersom den är från Lenovo själva.
Kom ihåg att det kan hända att du eventuellt inte kan använda "Performance Mode" då eller att du iallafall inte kan spela på full effekt. Kan hända att du faktiskt kan spela med helt OK FPS om du kör på "Balanced Mode", så att GPU/CPU inte maxas.

Bara som info, om batteriet laddas samtidigt som man spelar ett tungdrivet spel så kan laptopen faktiskt dra 300W.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

har en annan åsikt Lenovo 5 med ryzen och med 230W laddare - 135W-laddaren till thinkpad vill den inte ta med tång ens och gnäller på att laddaren är fel och för låg effekt fast anslutning etc. är exakt lika och datorn definitivt inte alls behöver effektnivån för sin laddning i slösurflägen och drar mindre än 10 Watt....

Vet inte om 170W laddaren till lenovo slim skulle fungera men storleken och vikten är inte så mycket mindre än medföljande 230W laddaren.

detta är syntetiska hinder i BIOS då mindre laddare mycket väl skulle kunna ladda dessa datorer ur rent teknisk perspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

har en annan åsikt Lenovo 5 med ryzen och med 230W laddare - 135W-laddaren till thinkpad vill den inte ta med tång ens och gnäller på att laddaren är fel och för låg effekt fast anslutning etc. är exakt lika och datorn definitivt inte alls behöver effektnivån för sin laddning i slösurflägen och drar mindre än 10 Watt....

Vet inte om 170W laddaren till lenovo slim skulle fungera men storleken och vikten är inte så mycket mindre än medföljande 230W laddaren.

detta är syntetiska hinder i BIOS då mindre laddare mycket väl skulle kunna ladda dessa datorer ur rent teknisk perspektiv.

Bra du säger ifrån. Sker det även om du kör laptopen i hybridläge (att den kan avaktivera RTX-kortet och aktivera interna GPU:n) och/eller ändrar energiläget till Balanserad/Tyst?

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Cpuboost i windows 11

Hej

Jag hade ändrat i regeditor till "2" för att få upp möjligheten i energiinställningar att disabla cpu boost på min L5pro. Men nu när jag uppdaterat till win 11 finns inte alternativet att välja längre, bara max och min för processorn. I reg edit ligger fortfarande värde 2 kvar i rätt tråd, men verkar inte ha någon effekt, så guiden kanske inte fungerar för win11? Någon som har disablat cpu turbo i win 11 ochckan länka till sida eller skriva hur man gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foff:

Hej

Jag hade ändrat i regeditor till "2" för att få upp möjligheten i energiinställningar att disabla cpu boost på min L5pro. Men nu när jag uppdaterat till win 11 finns inte alternativet att välja längre, bara max och min för processorn. I reg edit ligger fortfarande värde 2 kvar i rätt tråd, men verkar inte ha någon effekt, så guiden kanske inte fungerar för win11? Någon som har disablat cpu turbo i win 11 ochckan länka till sida eller skriva hur man gör?

Fixade det själv 🙂 Fick ändra tillbaka till 1, starta om, sedan ändra till 2, och då var menyn tillbaka!