Owners Club: Samsung Galaxy Fold 1, 2 och 3

Permalänk
Medlem

Vågade mig på att sätta matt skärmskydd på insidan också!! Fan hatade hur mycket det reflekterade från den stora skärmen men fram för allt alla fingeravtryck och man såg varenda mikrorepa. Det var inte alls svårt och långt ifrån så läskigt som jag trodde. Såklart det mattar ner kvaliten lite på färgerna men jag har inga problem med det. Nu är telefonen matt fram, bak och inne. mums

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vågade mig på att sätta matt skärmskydd på insidan också!! Fan hatade hur mycket det reflekterade från den stora skärmen men fram för allt alla fingeravtryck och man såg varenda mikrorepa. Det var inte alls svårt och långt ifrån så läskigt som jag trodde. Såklart det mattar ner kvaliten lite på färgerna men jag har inga problem med det. Nu är telefonen matt fram, bak och inne. mums

Det låter grymt! Upplever du området där skärmen viker sig på något annat sätt med det matta skärmskyddet? Jag har märkt att det är lite olika hur mycket det märks beroende på vinkel med det blanka skyddet.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Det är definitivt skillnad. Såklart det syns men i och med att det är matt nu så träffar inte ljuset skarven och reflekterar den på samma sätt vid normal vinkel. syns gör den om jag vinklar telefonen typ 70-80 grader men vem gör det

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är definitivt skillnad. Såklart det syns men i och med att det är matt nu så träffar inte ljuset skarven och reflekterar den på samma sätt vid normal vinkel. syns gör den om jag vinklar telefonen typ 70-80 grader men vem gör det

Det låter ju mycket positivt! Jag har inte störts av skarven, men jag har märkt att jag i vissa typer av ljus vinklar telefonen på ett annat sätt för att minimera hur den syns. Vilket skärmskydd köpte du?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det låter ju mycket positivt! Jag har inte störts av skarven, men jag har märkt att jag i vissa typer av ljus vinklar telefonen på ett annat sätt för att minimera hur den syns. Vilket skärmskydd köpte du?

med tanke på den stora skärmen så hade jag ibland svårt att se bilden om bakgrunden var svart och man stod utomhus en solig dag. såg bara mig själv haha

https://www.ebay.co.uk/itm/254754138928?var=554549213535

tog 3v att få hem, så mycket snabbare än det som står (betalade för den snabbare frakten men ändå snabbare än angiven tid)

ser ut såhär när man installerar. superenkelt https://www.youtube.com/watch?v=f5zQwpc0gHQ

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Samsung Sverige

Nu börjar det ju så smått närma sig leveransstart för Galaxy Z Fold 3 (jag såg att Telia hade 27 augusti). Så om det finns några frågor eller funderingar kring den kan ni gärna hojta till, så tar jag vidare det jag inte själv kan svara på.

Bland de större förändringarna syns IPX8-klassning, selfiekamera under den inre skärmen (så inget direkt hål för kameran), Gorilla Glass Victus på framskärmen och Snapdragon 888.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master

Vet vi vilka som kommer sälja Fold 3? Jag är lite sugen på att knalla och känna på den. Jag misstänker att jag inte kommer digga känslan av "nära nog plast" på den stora skärmen, vilket eventuellt kommer ta bort premiumkänslan för mig. Glas är ändå glas, lixom.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi vilka som kommer sälja Fold 3? Jag är lite sugen på att knalla och känna på den. Jag misstänker att jag inte kommer digga känslan av "nära nog plast" på den stora skärmen, vilket eventuellt kommer ta bort premiumkänslan för mig. Glas är ändå glas, lixom.

Inet, Webhallen, Elgiganten, MediaMarkt, Samsungs egna butiker. Dock oklart vilka som fått upp den i display ännu

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi vilka som kommer sälja Fold 3? Jag är lite sugen på att knalla och känna på den. Jag misstänker att jag inte kommer digga känslan av "nära nog plast" på den stora skärmen, vilket eventuellt kommer ta bort premiumkänslan för mig. Glas är ändå glas, lixom.

Jag har kört med Z Fold 2 nu i någon månad, och inte direkt reagerat på det sättet på att det är ett annat material på den inre skärmen. Känslan är något mjukare än ett normalt skärmskydd, skulle jag säga.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Jag har kört med Z Fold 2 nu i någon månad, och inte direkt reagerat på det sättet på att det är ett annat material på den inre skärmen. Känslan är något mjukare än ett normalt skärmskydd, skulle jag säga.

Well, jag vägrar skärmskydd pga känslan. Så...ja.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Well, jag vägrar skärmskydd pga känslan. Så...ja.

Ja, då är det tänkbart att du kanske upplever den som lite mjukare i känslan. Men jag har dock inte testat Galaxy Z Fold 3, men jag såg något om att den fått ett förbättrat skärmskydd på insidan, så känslan kanske är lite annan. Förhoppningsvis får jag möjlighet att testa en under kommande veckor.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Ja, då är det tänkbart att du kanske upplever den som lite mjukare i känslan. Men jag har dock inte testat Galaxy Z Fold 3, men jag såg något om att den fått ett förbättrat skärmskydd på insidan, så känslan kanske är lite annan. Förhoppningsvis får jag möjlighet att testa en under kommande veckor.

Man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig, så jag är ändå villig att testa den. Men priset är inte riktigt i paritet med verkligheten. Det är ändå tredje generationen, man tycker de kunde krupit ner lite längre under 20k-strecket åtminstone.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig, så jag är ändå villig att testa den. Men priset är inte riktigt i paritet med verkligheten. Det är ändå tredje generationen, man tycker de kunde krupit ner lite längre under 20k-strecket åtminstone.

Jag har förstått det som att det verkligen är ett "flaggskeppsflaggskepp" som man försökt skapa. Det finns inte många vikbara modeller, och med de vidareutvecklingarna som gjorts (bland annat med S pen-stöd) så tar den ytterligare ett kliv framåt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ett trevligt paket anlände tidigt

Permalänk
Medlem

@Samsung Kan det vara så att förköpserbjudandena för Fold/Flip3 inte öppnas förrän 27:e? Får "tekniskt fel" när jag försöker registrera det

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shape1:

@Samsung Kan det vara så att förköpserbjudandena för Fold/Flip3 inte öppnas förrän 27:e? Får "tekniskt fel" när jag försöker registrera det

Jag ska kolla upp det!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shape1:

@Samsung Kan det vara så att förköpserbjudandena för Fold/Flip3 inte öppnas förrän 27:e? Får "tekniskt fel" när jag försöker registrera det

Det verkar onekligen som att själva förköpserbjudandet inte är aktiverat än i appen. Beskedet jag har fått är att inbyteserbjudandet kan komma upp 27 augusti, medan det jobbas för fullt med de andra erbjudandena. Så avvakta några dagar till så bör det fungera!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag har till slut bestämt mig för att byta ut min s21 ultra mot en galaxy z fold3.
Jag kom aldrig riktigt överens med min s21 ultra. Den är ju stor..men att den skulle kännas klumpig och obalanserad trodde jag inte.
Skall förklara, om man håller en s21 ultra med en hand och skall ett meddelande, vill den tippa över. Den är väldigt topp-tung. Gissar att det är den massiva kamerabumpen med metallhölje som är boven och gör den tyngre i ovankant så att säga.

Klumpigheten beror nog på att den är stor, tung och framförallt bred. Jag älskar den stora skärmen, men mobilen blir klumpig, tycker jag.

Jag beställde en Fold3 idag. Har klämt på en hela helgen och den ÄR smidigare. Balanserad med en hand och smalare så den går lättare ned i fickan. Den är tyngre men på rätt sätt så att säga.
Det är 6-8 veckors leveranstid på den (ville ha silverfärgen) så nu blir det några jobbiga veckors väntan.

Ni som haft era Fold3 ett tag nu, vad är era intryck? vad är bra, vad är dåligt?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ni som haft era Fold3 ett tag nu, vad är era intryck? vad är bra, vad är dåligt?

Har haft min sedan release och är extremt nöjd (Hade Fold2 innan)

Plus:
+ Gångjärnet är mycket stabilare än tvåan vilket gör att den inte känns omtålig. Generellt mycket stabilare faktiskt.
+ 120hz på ytterskärmen
+ Skärmskyddet på inre skärmen är mycket bättre än Fold2:ans
+ Multitaskning är underbart med stora skärmen
+ Bra med uppdateringar och inte stött på några buggar

Minus:
- Kameran är inte den vassaste. Spelar ingen större roll för mig som inte tar så mcyket bilder.
- Vart lite svårt att hitta ett bra fodral. Testade Samsungs egna Cover Case och sedan deras Leather Case men vart inte nöjd alls. Nu har jag en Spigen Air Skin som suttit på i ca 2 veckor som känns mycket bättre.
- "Under skärmen" kameran kunde döljts bättre. Syns rätt tydligt när det är ljust ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Har haft min sedan release och är extremt nöjd (Hade Fold2 innan)

Plus:
+ Gångjärnet är mycket stabilare än tvåan vilket gör att den inte känns omtålig. Generellt mycket stabilare faktiskt.
+ 120hz på ytterskärmen
+ Skärmskyddet på inre skärmen är mycket bättre än Fold2:ans
+ Multitaskning är underbart med stora skärmen
+ Bra med uppdateringar och inte stött på några buggar

Minus:
- Kameran är inte den vassaste. Spelar ingen större roll för mig som inte tar så mcyket bilder.
- Vart lite svårt att hitta ett bra fodral. Testade Samsungs egna Cover Case och sedan deras Leather Case men vart inte nöjd alls. Nu har jag en Spigen Air Skin som suttit på i ca 2 veckor som känns mycket bättre.
- "Under skärmen" kameran kunde döljts bättre. Syns rätt tydligt när det är ljust ute.

Ja att hitta ett bra skal verkar i stort sett omöjligt. Speciellt om man vill att "ryggen"på den skall skyddas.
Kamerorna verkar inte de allra bästa heller, men de är inte helt dåliga enligt flera youtuber tester. De ligger någonstans nära Iphone 12 i bildkvalitet. Med Samsungs förstärkta färger då (som går att justera)
https://www.youtube.com/watch?v=U4NRur8Yuzs
Jag hoppas verkligen på riktigt bra kameror på nästa generation, och om möjligt, en integrerad S-pen.
Ett riktigt riktigt bra orginalskal som är användbart och inte gör mobilen stor som en tegelsten ligger med på önskelistan.

Jag har alltså inte gjort bort mig fullständigt när jag byter till Fold3?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shape1:

Har haft min sedan release och är extremt nöjd (Hade Fold2 innan)

Plus:
+ Gångjärnet är mycket stabilare än tvåan vilket gör att den inte känns omtålig. Generellt mycket stabilare faktiskt.
+ 120hz på ytterskärmen
+ Skärmskyddet på inre skärmen är mycket bättre än Fold2:ans
+ Multitaskning är underbart med stora skärmen
+ Bra med uppdateringar och inte stött på några buggar

Minus:
- Kameran är inte den vassaste. Spelar ingen större roll för mig som inte tar så mcyket bilder.
- Vart lite svårt att hitta ett bra fodral. Testade Samsungs egna Cover Case och sedan deras Leather Case men vart inte nöjd alls. Nu har jag en Spigen Air Skin som suttit på i ca 2 veckor som känns mycket bättre.
- "Under skärmen" kameran kunde döljts bättre. Syns rätt tydligt när det är ljust ute.

Kul att du är nöjd med telefonen

Skrivet av KingCobra:

Ja att hitta ett bra skal verkar i stort sett omöjligt. Speciellt om man vill att "ryggen"på den skall skyddas.
Kamerorna verkar inte de allra bästa heller, men de är inte helt dåliga enligt flera youtuber tester. De ligger någonstans nära Iphone 12 i bildkvalitet. Med Samsungs förstärkta färger då (som går att justera)
https://www.youtube.com/watch?v=U4NRur8Yuzs
Jag hoppas verkligen på riktigt bra kameror på nästa generation, och om möjligt, en integrerad S-pen.
Ett riktigt riktigt bra orginalskal som är användbart och inte gör mobilen stor som en tegelsten ligger med på önskelistan.

Jag har alltså inte gjort bort mig fullständigt när jag byter till Fold3?

Alla bra åsikter, jag tror säkert att nästa Fold kommer förbättras. Men Fold3:an är redan idag ett stort steg över Fold2:an. Så jag misstänker att du inte gör bort dig om du byter upp dig.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har alltså inte gjort bort mig fullständigt när jag byter till Fold3?

Det tycker jag verkligen inte du gör. Sålänge man är införstådd på storleken osv är det en fantastisk telefon Det är verkligen bara småsaker jag anmärkt på och jag kan inte tänka mig en annan telefon än Fold just nu!

Permalänk
Medlem

Låter bra Då skall man försöka luta sig tillbaka och stå ut i de 6-8 veckor det tar att leverera den Verkar inte bara vara jag som föredrar silverfärgen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Då har man haft Fold3 ett par månader.
Jag är verkligen kanon nöjd. Den har tre "dåliga"saker som jag visste om innan köp, men fördelarna var tillräckliga för mig att byta.
Det jag skulle vilja att Samsung fixar på Fold4:
1. Integrerad s-pen och att den går att använda på båda skärmarna.
2. Jag gick från s21 ultra till fold3 och saknar verkligen kameran på s21 ultra. Inte för att foldens kamera är "kass" på något sätt, utan för att s21 ultrans kamera är brutalt mycket bättre och jag älskade 108 mgpixel läget där man kunde croppa och ändå få en knivskarp bild.
3. Något bättre batteri.

Sen vore det önskvärt:
Ett riktigt bra orginal cover som skyddar alla kanter på folden. Idag skyddar det antingen bak, fram och kanterna eller bak, fram och ryggen. Jag vill ha ett cover som skyddar bak,fram, kanterna OCH ryggen utan att folden blir tjock som en tegelsten.

Allt annat är verkligen precis som jag ville ha den stora skärmen har ett "veck" men det syns inte alls när man använder mobilen och inte tittar på skärmen från sidan.
s-pennan funkar kanon.
Den är mycket smidigare att hantera än s21 ultran (ihopfällt läge) och efter man lärt sig skriva textmeddelanden på den smala skärmen känns det verkligen som man har två helt olika produkter med sig i en förpackning. Skitnice!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som haft bekymmer med skärmskydden?
https://www.mobil.se/nyheter/samsungs-vikbara-skarmar-fler-up...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

har haft min fold 2 sedan november 2020. ser helt ny ut. haft skydd sedan sekund 1.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Jag köpte Fold 3 och provade den några månader men stod inte ut med formatet varken på mobilen eller skärmen. Kanske för att jag mestadels använder den som mina tidigare smartphones dvs ej uppvikt, och aspect ration (vad heter det på svenska, bildförhållande?) på skärmen blir då alldeles för smal för att vara användbar för mig. Även aspect ration när den var uppvikt var fel för mig. Det störde mig varenda gång jag använde mobilen så till slut sålde jag den och gick tillbaka till min förra mobil. Kanske gör jag ett nytt försök med en foldable som har bredare aspect ratio liknande Oppos.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag köpte Fold 3 och provade den några månader men stod inte ut med formatet varken på mobilen eller skärmen. Kanske för att jag mestadels använder den som mina tidigare smartphones dvs ej uppvikt, och aspect ration (vad heter det på svenska, bildförhållande?) på skärmen blir då alldeles för smal för att vara användbar för mig. Även aspect ration när den var uppvikt var fel för mig. Det störde mig varenda gång jag använde mobilen så till slut sålde jag den och gick tillbaka till min förra mobil. Kanske gör jag ett nytt försök med en foldable som har bredare aspect ratio liknande Oppos.

Det rycktas om Fold 4 som kommer snart just ska vara lite lägre och bredare, vilket just förbättrar aspect ration som du klagar på.

Angående integrerat S-pen så typ alla rykten som går så kommer nästa version ej få det. Förklaringen är att denna s-penna får antagligen vara väldigt smal eller får de göra Samsung Fold tjockare. Utrymmet den tar gör att de får minska ner batteriet som många redan idag tycker är en stor brist.

Nå intressant utveckling. Jag känner mig som en riktig lagers som inte har hakat på foldade än. Samtidigt har jag inget behov att visa upp en mobil utan jag är mer pragmatisk.