Permalänk
Medlem

Som sagt, detta har att göra med hur åtkomsten till vissa av Googles tjänster görs hos iTux. Det är där det är fel. Det är därför det inte spelar nån roll vilken typ av enhet eller app man använder, så länge det går via samma anslutning.

Men fixen de gick ut med fixar det ju inte alls, så det är uppenbarligen fortsatta problem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Vi får ha lite is i magen och se om något nytt händer, men det är sjukt trist utan tuben så det får gärna lösa sig snart :V

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Som sagt, detta har att göra med hur åtkomsten till vissa av Googles tjänster görs hos iTux. Det är där det är fel. Det är därför det inte spelar nån roll vilken typ av enhet eller app man använder, så länge det går via samma anslutning.

Men fixen de gick ut med fixar det ju inte alls, så det är uppenbarligen fortsatta problem.

Nog för att Itux är en gemensam nämnare än så länge men Bahnhof verkar populärt här också i tråden, är det någon som inte har Bahnhof som också har problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GangsterGunnar:

Nog för att Itux är en gemensam nämnare än så länge men Bahnhof verkar populärt här också i tråden, är det någon som inte har Bahnhof som också har problem?

Killen jag pratade med på Bahnhof sa att felet var identifierat hos iTux och att de (då) höll på att felsöka för fullt. Det står också en kort textsnutt om det på iTux driftsida, även om det inte specifikt står att det drabbar Google/YT.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kan inte bidra med nån ny info direkt, bara att jag också har problemet. Itux + Bahnhof i Göteborg. Skönt ändå att se att jag inte var ensam i problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorSnor:

Kan inte bidra med nån ny info direkt, bara att jag också har problemet. Itux + Bahnhof i Göteborg. Skönt ändå att se att jag inte var ensam i problemet...

+1

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Killen jag pratade med på Bahnhof sa att felet var identifierat hos iTux och att de (då) höll på att felsöka för fullt. Det står också en kort textsnutt om det på iTux driftsida, även om det inte specifikt står att det drabbar Google/YT.

Hittar inget på itux sida inne på driftinfo, de bara hänvisar vidare till leverantör, och på Bahnhof står ju inget :'D

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hittar inget på itux sida inne på driftinfo, de bara hänvisar vidare till leverantör, och på Bahnhof står ju inget :'D

Det står visserligen som "löst", men det bör vara detta:

Vi upplever just nu en driftstörning som drabbar kunder i Göteborg. Felsökning och åtgärd pågår. MVH, iTUX NOC

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Barnen är i uppror, river ner tapeterna och kastar kottar. Mullvad vill inte funka i min router, jag måste dela nätverk från min mobil. *i-landsproblem deluxe*

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande inte för mig.

Permalänk
Medlem

Det drabbar inte bara Göteborg, Jag bor i Varberg och upplever samma problem. Bahnhof + iTux Varberg

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Pratade precis med kundtjänst/support på Bahnhof och de jobbade på det men kunde inte ge någon tid när de trodde det skulle vara klart. De hade jobbat på det sedan igår påstod de och skulle höra av sig när det var löst, via SMS antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrorSnor:

Pratade precis med kundtjänst/support på Bahnhof och de jobbade på det men kunde inte ge någon tid när de trodde det skulle vara klart. De hade jobbat på det sedan igår påstod de och skulle höra av sig när det var löst, via SMS antagligen.

Tack, då slapp jag sitta en timme i telefonkö...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

fick det o funka med vpn som e inbyggd i opera iaf men inte annars trots omstart av fiber delen

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det. Lossnade PRECIS nu!

Gjorde absolut ingenting. igår startade Jag om router och modemet en gång, men inte nu. Youtube bara fungerar helt plötsligt.

Weee

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Nu fungerar det. Lossnade PRECIS nu!

Funkar här med nu, gött!

Permalänk
Medlem

Japp, hos mig också.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Ja nu är det tillbaka, otroligt skönt haha.

Detta gjorde vi bra gubbar, mycket nöje nu.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)