Permalänk

Kan kablarna gå bakom SSDn?

Hej! Tänkte installera min nya SSD och såg att det ligger kablar bakom 2.5” platsen där SSDn ska installeras (till höger i bild). Min fråga är om jag kan skruva fast SSDn fast kablarna ligger bakom den. Tack på förhand!

https://imgur.com/a/VhX8bpm

Permalänk
Medlem

Ja, det borde inte vara något problem, SSDn kommer ju inte bli varm eller nåt så det lär inte spela någon roll om kablarna går bakom den.

Permalänk
Skrivet av perost:

Ja, det borde inte vara något problem, SSDn kommer ju inte bli varm eller nåt så det lär inte spela någon roll om kablarna går bakom den.

Är det lika bra att skruva upp och lägga dem till höger om 2.5” platsen eller spelar det inte så stor roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Är det lika bra att skruva upp och lägga dem till höger om 2.5” platsen eller spelar det inte så stor roll?

Skruva upp hållaren måste du ju göra oavsett om du ska kunna skruva dit SSDn, men om du fortsätter använda den för att hålla fast kabeln eller inte spelar nog ingen större roll. Du får väl kolla om kabeln ens behöver hållas fast, jag tycker det ser ut som att den kommer hålla sig på plats ändå om du lägger den till höger.