Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

För den som tycker om spionserier kan jag rekommendera portugisiska serien Gloria på Netflix.

Gloria - IMDB

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Jag kollade just igenom andra säsongen av The Witcher... den var bra och jag ser gärna en tredje säsong.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Avstängd

Italienska Gomorra, bra serie, serien visar sanna bilden av italienarna, arroganta och egocentriska.

Permalänk
Medlem

Falsk identitet. Fransk realistisk spionserie på svtplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Falsk identitet. Fransk realistisk spionserie på svtplay.

Otroligt bra, stark rek att binge:a över jul- och nyårshelgen om ni inte sett!

Permalänk
Medlem

Då jag gillar Yellowstone så var jag ju tvungen att spana in första avsnittet av Y: 1883, gav ordentlig mersmak.

Kollade klart The Witcher S2 igår, ser fram emot S3.

Permalänk
Medlem

M*A*S*H på Disney+. :') Henry Blake RIP i kommande avsnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Otroligt bra, stark rek att binge:a över jul- och nyårshelgen om ni inte sett!

Såg alla 5 säsonger på en vecka, låg hemma förkyld. Riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Falsk identitet. Fransk realistisk spionserie på svtplay.

Denna ska jag också kolla in.

Fransk titel: Le Bureau des légendes
Engelsk: The Bureau

EDIT: Jag antar att de inte ville översätta den till "The Office" på engelska.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Wheel of Time. Som vanligt var serien mest inspirerad av böckerna och berättade en story som skiljde sig åt en hel del. Men kan man se den utan att vara upprörd av att de gjort stora avsteg från böckerna så var den helt OK. 7/10.

Permalänk
Medlem

Sopranos, s1 och s2, vilken jäkla bra serie alltså!
Glad att man hållt undan detta gamla mästerverk för att kunna njuta av den så här ca 20 år efter pilotavsnittet !
Ska börja på s3 nu! 😋

Permalänk
Medlem

Samtliga avsnitt av kultserien Inspector Morse på Viaplay.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

The witcher säsong 2 - Ok men inte lika bra som ettan även om denna inte hoppade i tiden så mycket som första. Sista avsnittet var actionfyllt men i övrigt var det väldigt mycket prat och inte så mycket action. Dock väldigt hög klass på effekter och miljöer. 7/10

The wheel of time - Som fristående serie är ju denna rätt ok, troligen en 8:a iallafall, men om man läst böckerna så blir man ju lite besviken på allt som ändrats och allt som inte förklaras på nåt sätt. Nu ska detta tydligen bli en långkörare så de rättar nog till det så småningom. Rätt bra miljöer och skådespeleri är det iallafall men inte lika påkostat som the witcher. 7/10

The expanse - En av de bästa sci-fi serier som gjorts. Det finns fem färdiga säsonger och de är inne på den 6:e och sista nu. tyvärr kör de en game of thrones med bara 6 avsnitt i sista säsongen och de kan omöjligen sno ihop allt detta, men vi får väl se hur det går. 9/10 än så länge.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Sweet home är den allra senaste som är en koreansk skräck/sci-fi serie på svenska netflix. Jag har sällan tittat på Koreanska serier men sett ett par på sistonde och dom verkar faktiskt göra en del bra saker. Synd att netflix bara har en säsong av samtliga.

Den näst senaste är självklart The Witcher säsong 2 som jag bingekollade färdigt på samma dag.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Star trek https://www.imdb.com/title/tt0060028/?ref_=nv_sr_srsg_8
Star trek next. gen. https://www.imdb.com/title/tt0092455/?ref_=nv_sr_srsg_3

Ska se klart alla filmer (original) innan jag börjar kolla på Picard.

båda var riktgit bra, originalet känns lite vassare.

The Witcher S02
Tyckte den var bra mycket bättre än S01.
Dock lite förutsägbar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Knutby på TV4 play. Riktigt bra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Kollar nu på Fauda på Netflix. Handlar om någon antiterror/agentstyrka i konflikten israel-palestina. Bra kvalitet faktiskt.

Annars är årets fynd för mig Zerozerozero på svtplay, maffia/knarkhandel mellan sydamerika och italien i modern tappning. Finns 10 avsnitt och det är mer som en en lång film som är uppdelad, tillfredsställande slut.

Permalänk

Netflix: Folk med ångest med Alfred svensson (lillebrodern Leif och Billy)
En polisserie. Där jag tycker det är intressant rent psykologisk att se denna.
För att är jag har sett alla avsnitt av Leif och Billy och sedan se en "seriös serie" med en av dem i, så ser jag det hela som parodi och kan ej släppa det.
Jag ser det som att Rowan Atkinson (Mr Bean), under sin storhetstid skulle spela en allvarlig karaktär.

Jag vill minas skådespelare som i storserier har haft detta problem, har de spelat en viss karaktär som man minns. Så förknippar folk detta beteende med dem när de är med i en helt annan film.

Permalänk
Snusfri

Kollat ikapp lite på The Walking Dead

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Vila i frid

BBC Universe with Brian Cox, 5 delar om totalt 4h54m.

Permalänk
Medlem

Jag kollade igenom "a witch discovery"
på HBO max.
Serien handlar om häxor demoner och vampyrer och jag fastnade för denna serie. Den kan jag rekommendera att ni testar att kika på. Det räcker nog med att se avsnitt ett för att veta om man gillar serien eller inte.

Den är hyfsat nedtonad när det kommer till fantasy.

Permalänk
Medlem

Jag och frugan kollade igenom hela S04 av Cobra Kai igår. Trots att den är förutsägbar och lite småtöntig gillar vi båda den skarpt.

Permalänk
Medlem

The Witcher, vet inte vad jag ska kolla på nu

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd

The Book of Boba Fett - Fett bra! Riktigt fet backstory!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sopranos, s1 och s2, vilken jäkla bra serie alltså!
Glad att man hållt undan detta gamla mästerverk för att kunna njuta av den så här ca 20 år efter pilotavsnittet !
Ska börja på s3 nu! 😋

Håller med såg aldrig Sopranos när den kom, men såg the Wire som jag också gillar när den kom, men har nyss börjat kolla på HBO är på Säsong 2 och den är riktigt bra

Permalänk
Medlem

The expanse på amazon prime.
Riktigt, riktigt bra sci-fi. Har precis sett första säsongen.

https://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=fn_al_tt_1

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Casa del Papel, fattar inte att jag missat denna serie totalt. Nu är alla säsonger ute iaf, men det blir lite tjatit att se rubbet på en gång.

Blir Cobra Kai S04 snart. Gillade verkligen första säsongen men sen har det blivit lite för mycket ungdomsdrama för mig.

Skrivet av Vimefall:

Första säsongen var ju dock kanske inte seriens höjdpunkt direkt (om hen nu just börjat titta på den).

Men fortsätt titta. Jädrar i mig vad bra det blir.

Håller inte med. Böckerna är svinigt bra och jag blev bara besviken av filmatiseringen. Har precis köpt den sista boken, ska bli kul att klämma den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag kollade igenom "a witch discovery"
på HBO max.
Serien handlar om häxor demoner och vampyrer och jag fastnade för denna serie. Den kan jag rekommendera att ni testar att kika på. Det räcker nog med att se avsnitt ett för att veta om man gillar serien eller inte.

Den är hyfsat nedtonad när det kommer till fantasy.

Liten rättning, serien heter "A Discovery of Witches".

Tycker också den var klart sevärd. Lite "Twilight - men för vuxna" över den.
Såg också att säsong 3 (sista säsongen) tydligen släpps om en vecka.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Folk med ångest

Svensk komendi. Den serien var riktigt bra. Jag kollade igenom hela säsongen i en sittning. Klockan råka visst bli 5 ^^

Skrivet av MinscS2:

Liten rättning, serien heter "A Discovery of Witches".

Tycker också den var klart sevärd. Lite "Twilight - men för vuxna" över den.
Såg också att säsong 3 (sista säsongen) tydligen släpps om en vecka.

Tack för rättningen. Trevligt att det kommer en säsong till så snart! Måste ju ha lite att kika på om nätterna ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Liten rättning, serien heter "A Discovery of Witches".

Tycker också den var klart sevärd. Lite "Twilight - men för vuxna" över den.
Såg också att säsong 3 (sista säsongen) tydligen släpps om en vecka.

På vilken tjänst kan man se den?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"