[Dota 2] The Chongqing Major

Permalänk
Medlem

[Dota 2] The Chongqing Major

Den andra Majorn har börjat! Den spelas i Kina och spelas i GSL formatet med 16 lag.

Information

Pris: $1 000 000 och 15 000 DPC poäng.

När? 19 januari till 27 januari.

Vilka spelar?

  • EG

  • Team Secret

  • Team Liquid (med Standin: Shadow från gamla Wings)

  • Alliance

  • The Pango (med Standin: Zayac)

  • Team Aster

  • Virtus.pro

  • Vici Gaming

  • PSG.LGD

  • Fnatic

  • TNC Predator (med Standin: Ryoyr)

  • J.Storm

  • Forward Gaming

  • Chaos Esports Club (gamla Pain Gaming)

  • Thunder Predator

  • EHOME

Stream: https://www.twitch.tv/dotastarladder_en

Spoilerfri VoD/Repris: länk
(för gruppspelet: repris gruppspel

Bracket: Liquipedia

Match-trådar och forum: matchtrådar

Mina förhandsfavoriter

Nu är gruppspelet slut men jag vill ändå lyfta fram lag som jag tror är favoriter att vinna turneringen. Om man ska rangordna lagen så tycker jag att det ser ut ungefär såhär

  • PSG.LGD

  • Virtus.Pro

  • Team Liquid

  • Team Secret

PSG.LGD är extremt starka just nu och därför rankar jag dom högst. Gör nästan aldrig misstag och kör över sina motståndare utan större problem.

Bubblare:

  • Fnatic

  • EG

Fnatic spelar väldigt fin dota just nu. Snäppet över EG än så länge. EHOME och VG som också gick vidare från respektive grupp gjorde inte det med övertygelse och därför har jag inte med dom.

Håller personligen på Alliance och tycker de spelat bra hittills. De blev ganska hårt outdraftade mot EG men jag hoppas på topp 6 iaf
Sedan håller jag lite extra på Liquid just på grund av Shadow

Vilka håller ni på? Hur tycker ni turneringen varit hittills?

Permalänk
Medlem

Vi håller givetvis på Alliance. Både i medgång och motgång. Men det har ju varit lite väl mycket motgång de senaste åren så det skulle vara kul med en bra placering.

Har inte sett mycket då det är lite fel tidszon den här gången. Har dock skaffat biljett till majorn i Stockholm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Ja matcherna går lite taskigt för oss i Sverige. Första matchen börjar vid 03:00 på natten (morgonen?). Sista matchen spelas runt 09:00 - 11:00. Jobbar man nattskift så är det väl perfekt

Ja det ska bli riktigt roligt att få en Major till Sverige. Önskade att jag kunde gå

Permalänk
Medlem

Tyvärr gick det ju käpprätt åt helvete för Alliance den här gången. Var på TI i somras också men det var nästan lite för bra. Tre dagar Major låter mer lagom

Visa signatur

Lätt som Paj