Vilket är ditt favoritspel genom tiderna?

Permalänk
Medlem

Oj, omöjligt att svara på känns det som!
Goldeneye 007 till Nintendo 64 var riktigt kul med bröderna förr i tiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Jag måste svara Monkey Island. Cyklade hem på lunchen (3km) för att få mer speltid när man grindade högstadiet

Haha, det var fler än jag som gjorde det alltså!

Bra spel, absolut men jag lägger min röst på Wing Commander IV, aldrig fastnat så i ett spel.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk

Half-Life och Half-Life 2 hamnar högt på min lista, men man har även haft otroligt roligt med TimeSplitters spelen på Gamecube med flera.
Men Högst på listan får jag nog ändå säga Mafia: The City of Lost Heaven (till pc såklart).

Permalänk
Medlem

För mig är det enkelt.
Tibia, spelet som följt mig i datorspelens utveckling. Från 2000-2008 (7-15år) var det det enda jag spelade, jag glömde verkligheten och kände samhörighet då jag har haft och har svårt med det sociala. På den tiden blev det som mitt andra jag och spelade otroligt fegt.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd

Duke nukem 3d
Quake 2
Battlefield 2142
Battlefield bad company 2
Crysis 1

Mina bästa spel!

Duke nukem 3d

Quake 2

Battlefield 2142

Battlefield bad company 2

Crysis 1

Bilderna säger tusen ord.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Monkey Island 2 & Day of Tentacle

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Finns en sådan här tråd sedan tidigare. Givetvis är Half-Life det bästa spelet genom tiderna.
https://www.youtube.com/watch?v=ll08ktN6Y24
https://www.youtube.com/watch?v=GvJqyZcf0CM

Har spelat på datorer sedan Apple IIe, så man har testat en del...

Permalänk
Avstängd

Warhammer Online.

TACK EA.........

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

silkworm på amigan
Sedan Quakeworld o dess expansioner för PC

SilkWorm, det är så bra. Dumt att titta på det där klippet på tuben. Är sjukt svag för flera av Bitmap Brothers alster från samma era och många andra titlar med(har faktiskt Chaos Engine till SNES och det är väldigt troget Amiga-versionen, även om man inte riskerar att spelet hänger sig vid diskettbyte). Fire Power, North & South, Dogs of War, Leisure Suit Larry.. En oändlig lista..

Men att just nämna ett spel, för bövelen..

För mig är det nog Mega Man 2 av affekt, att höra låten till Dr. Wilys Stage gör mig smått lyrisk..

Sett till moderna spel är jag omåttligt förtjust i SteamWorld Heist.

Permalänk
Medlem

Helt omöjlig fråga.

Civilization till Amigan var min första spelkärlek. Satt uppe hela nätterna och spelade i år.

Fallout 2 var nästa. Detta kan jag fortfarande spela igenom då och då, vilket jag knappast skulle göra med Civ 1.

KOTOR 2 är också ett spel jag spelar igenom då och då.

Det skulle kunna vara Counter Strike också, men det var en period jag hade vid tidigt 2000-tal. Testat CS:GO men fastnade inte igen.

Diablo 1 och 2... å jisses vilket grindande!

Nu är det World of Tanks som gäller men skulle aldrig utnämna det till det bästa spelet. Det dyraste däremot!

Måste jag välja ett spel så måste jag säga Civilization i.a.f. Spelat alla spelen efter 1:an och dom fängslar mig fortfarande. Så fast jag inte skulle installera Civ 1 idag, då jag kan köra Civ 6 istället, så är det fortfarande samma idé och samma grafiska känsla. Ett spel som hållit så bra att efterföljarna bara gjort små förändringar genom tiderna och det fortfarande är bäst på vad det gör måste stå som nr 1! Även om Civ 6 ser helt annorlunda ut än Civ 1 så är det i grunden exakt samma spel.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

@jeffan97: Fast Breath of the wild är bättre, IMO. Det kommer från ett stort Zelda fan
Bästa sen A link to the past

Det återstår att se när jag får göra en riktig gameplay med Botw, har bara spelat en demo av det på Switch pre-release event i februari. Men tills dess så kommer Ocarina of time va en oslagbar etta.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Fallout 2! Finns inga ord!

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

Counter-Strike. Lägger vi ihop 1.3-1.6 och CS:GO så vill jag inte ens veta hur många timmar jag är uppe i. Många är det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

World of Warcraft
Freelancer
Civilization 2

Ingen speciell ordning. Dessa tre är nog de spel som har influerat mig mest som människa.

Borderlands 2 kan kanske smyga med på ett hörn också...

Permalänk
Medlem

Call Of Duty 1, spelade sjukt mycket online med clan, vann både den ena och den andra laddern på Clanbase.

Good times!

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 inklusive DOTA modden.

Permalänk
Medlem

Command & Conquer Generals zero hour och Assassins Creed 2. Utan tvekan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Svårt, har spelat sen Commodore 64 och spelat många fantastiska spel men även om jag lagt hundratals timmar på vissa spel så måste man välja något.

För mig är det bästa SP-spelet lätt X-Com: Enemy Unknown ( originalet ) och för MP måsta jag välja EVE Online som var mitt andra jobb i 4-5 år ( aktiv i spelet över 10 år ), bästa jobbet jag haft

Några honorable mentions: Pirates!, Fallout-serien, Civilization, C&C, Moonstone och Speedball 2

Permalänk
Medlem

Final Fantasy IX säger jag. Härliga karaktärer, grafik och mellansekvenser som var otroliga på sin tid, den absolut bästa spelmusik som någonsin komponerats och massor av roliga saker att ägna sig åt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Proffsmoddare

Half-Life 2, utan minsta tvekan.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

Har dock spelat det så mycket förut att jag knappast kommer starta det igen. Hoppas att det kommer ett Baldur's Gate 3, men vågar inte tro på det.

Permalänk

Mitt favorit spel är Quake III Arena utan tvekan, är nog de spel jag nötat mest genom tiderna.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Diablo 2, samt expansion.

Saknar det så.

Permalänk
Medlem

@drefk2000:

The Legend of Zelda, utan tvekan. Kan inte minnas något annat spel jag har spelat så mycket och under så lång tid. Fasen än idag så är det roligt att sätta sig vid den gammla crt:n och spela en stund på nes:et

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 4. Var mitt första spel på min första konsol och spelade igenom det igen förra sommaren. Tidlöst kul spel som har mycket av det jag saknar i dagen bilspel. Annars är jag för ung för DOOM och quake men jag hade mulle meck däromkring som värdig kompanjon

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Om logiken fungerade att favoritspelet var det man spenderade mest tid på hade League of Legends hamnat på första plats. Men jag kan inte påstå att jag spelar för att det alltid är skoj hehe.

Så i stället får jag titta på vad jag njutit av att spela i förhållande till speltid. Man har rätt många spel som man spelat förr som man älskat, några har man hittat igen på senare tid och fått en nostalgishock.

Det spelet jag minns jag njöt av mest i båda fallen var Ocarina of Time. Blev ett sådant tomrum efter jag spelat klart det som jag inte upplevt på något sätt sedan dess. Ocarina of Time får jag då säga har varit min favorit.

Ärbara nämnanden så att säga, vore Portal 2 och LoZ TP + BotW

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga, väldigt svårt. För mig är det detta spelet som ligger varmast om hjärtat (som inbiten Star Wars-nörd sedan barnsben) :

Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II (inkl. expansionen Mysteries of the Sith)

Hedersplatserna tilldelas:
GTA Vice City
Battlefield 2
Battlefield Bad Company 2
Jagged Alliance 1+2
X-Wing Alliance
Quake 1 + 2
Super Mario Bros (NES)
Super Mario World (SNES)
Super Mario Land (Gameboy)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det jag har haft både mest skoj och mest speltid med är Jagged Alliance 2, garanterat.
Spelar fortfarande igenom det vartannat år ungefär, med en uppdaterad version av modden 1.13 AimNas med bigmaps.

Strategi/RPG i modern eller SciFi miljö är jag almänt svag för. Gärna med en uppsjö av vapen och mods.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Vanilla WoW och efterföljande expansionen TBC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det jag har haft både mest skoj och mest speltid med är Jagged Alliance 2, garanterat.
Spelar fortfarande igenom det vartannat år ungefär, med en uppdaterad version av modden 1.13 AimNas med bigmaps.

Strategi/RPG i modern eller SciFi miljö är jag almänt svag för. Gärna med en uppsjö av vapen och mods.

Jag och min kompis spelade Jagged Alliance (första spelet) ett helt sommarlov. JA2 är fantastiskt också!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts