AMD Ryzen Threadripper 1950X och 1920X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jackbob:

När folk skriver att spelprestandan var det som fick dom att avstå från att köpa en 16/32 core Threadripper så känner jag bara att jag vill hoppa ner i den djupaste avgrunden och dra nått gammal över mig.

Jag som använder datorn till ca 60% spel och 40% produktionsarbete (som drar nytta av mer eller mindre oändligt med kärnor) känner till och med att denna processor är för overkill för mig. Kommer du hit och letar efter spelprestanda så är du ju fullständigt ute och cyklar. Tanken är att den är till för proffsanvändning men även gå utmärkt att spela på, och det gör den, men den är inte bäst på det.

Och vissa som förväntade sig att den på något magiskt sett skulle vara bäst i världen i spel bara för att den kostar 10k? Hur gamla är ni?

Fast om man mest spelar gamla spel i upplösningen 320x200 och liknande, så kan Threadripper göra så att de får spela med lägre uppdateringsfrekvens än 1000fps.
Det som dock nu är coolt är att med Threadripper så finns det en cpu som både klarar av att köra tyngre laster och det går att spela på den i 4k. Den stora skaran av de som spelar vid lite av behöver inte köpa en ny dator bara för att spela i 320x200 eller 640x480.

Tidigare innan när det bara var Xeons som kunde driva lite större laster, så var folk mer eller mindre tvingade till att ha 2st maskiner. Jag skulle tro att ytterst få har såna krav så att en Threadripper ej klarar av att köra de spelen de vill med den upplösning som de vill.
Det som dock hindrar de flesta är plånboken.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Beror ju på vad man ska ha processorn till den är knappast bättre i allt. Intels motsvarighet var ju fortfarande överlägsen i spel.

Men samtidigt så är det nog inte många som spelar i 1920x1080 nuförtiden utan i högre upplösningar, kanske med fler skärmar, då är det ändå rätt orelevant, iaf i sammanhanget, vad CPUn klarar i spel, då GPUn kommer begränsa både ett intel och AMD system lika mycket. Intel vinner lite i ett cenario som sällan uppstår...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om Sweclockers gick lite djupare och testade om latensen mellan de fysiska processorerna påverkar prestanda i SLI-lösningar, eller ens försökte fylla alla 64 lanes bara för att se vad som händer..

Permalänk
Medlem

Fundering. Är det troligt att AMD plockat fram rejält överklockningsbara cpuer till de som fick vara med att recensera eller vad tror vi?
Själv är jag mer av uppfattning att eftersom man mer eller mindre bara bultat ihop kluster som säkert har separatströmmatning och mer eller mindre helt inviduella så borde även normala exemplar kanske nå liknande frekvenser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ändå sitter du bara på ett enda kort? Ökat antal PCI-e lanes är också något som räknas som höjd prestanda, då fler kort får högre antal lanes vilket ökar kan ge ökad prestanda. För att inte tala om att det var den bästa plattformen för konsumenter och "prosumers" vid tidpunkten du köpte den.
Du behöver inte erkänna att du lockades av HEDT-plattformen som i mångt och mycket är en lyxigare plattform framförallt med dess ökade antal kärnor. Jag känner dig bra nog vid det här laget (jag följer katt-tråden och bild på vad du köpt-tråden).

Det jag försökte få dig att förstå var att frågan är ganska icke-relevant då du själv åker dit i frågeställningen och att du dessutom sitter på ett entusiastforum. En del av oss är faktiskt väldigt intresserade av datorer. Känns inte som det ska behöva förklaras egentligen.

Åhh, hallå! Jag skaffade en 5820K när jag behövde 28 PCIe lanes. Det behövdes för 3st GTX GTX 980 i 3-Way SLI och en Intel 750 NVMe PCIe SSD, alltså totalt 28 PCIe banor. Om du inte tror på mitt ord så kan du ju alltid kolla in denna länken: Nu kan du även se bilder!. Nu har jag avskaffat SLI eftersom det numera suger...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande, TR verkar vara en riktigt grym CPU, speciellt i flertrådade applikationer och multitasking.
Ser också ut att vara riktigt energieffektiv TR 16 core drar lika mycket som en i9 10 core.

AMD är tillbaka även på HEDT marknaden nu, mer konkurrens på marknaden är kul helt klart.

Permalänk
Medlem

Haha, varför sitter ni och rättfärdigar ert eventuella köp av Threadripper, sitter frugan på forumet måhända

Detta är dyra och väldigt roliga leksaker, att dom sedan kan göra tusentals saker samtidigt är bara coolt : )

Jag sitter och väljer delar just nu, ingen större brådska eftersom Noctuas kylare in dyker upp förrän i september, och moderkorten verkar ha en leveranstid om 1-2 veckor.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ser ut som att AMD har kommit tillbaka in i matchen igen, vilket var på tiden med Intels sjuka prissättningar. Ska bli jävligt intressant att se hur de billigare Threadripper-modellerna presterar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

3200Mhz funkar från dag 1

Så när kommer det nya tester med 3200Mhz istället för 2666Mhz som Sweclockers har valt att testa i.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Men samtidigt så är det nog inte många som spelar i 1920x1080 nuförtiden utan i högre upplösningar, kanske med fler skärmar, då är det ändå rätt orelevant, iaf i sammanhanget, vad CPUn klarar i spel, då GPUn kommer begränsa både ett intel och AMD system lika mycket. Intel vinner lite i ett cenario som sällan uppstår...

Inte så många som spelar i 1080p? lol what.
Majoriteten spelar i 1080p.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Åhh, hallå! Jag skaffade en 5820K när jag behövde 28 PCIe lanes. Det behövdes för 3st GTX GTX 980 i 3-Way SLI och en Intel 750 NVMe PCIe SSD, alltså totalt 28 PCIe banor. Om du inte tror på mitt ord så kan du ju alltid kolla in denna länken: Nu kan du även se bilder!. Nu har jag avskaffat SLI eftersom det numera suger...

Ja, du valde prestanda. Lite trist att du inte erkänner att det var därför du ville ha just den plattformen. Upp till dig förstås men jag tycker din frågeställning var tveksam med tanke på vad du själv sitter på. Men tror vi lämnar detta.

Håller dock med dig om SLI, kommer avveckla bara jag får tid att öppna upp datorn. Mer strul än det är värt för tillfället och med tanke på den riktigning multiGPU för spel är på väg lär det vara sista gången jag kör CF/SLI med. Synd på sätt och vis, minskar möjligheterna att få ut mer prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Haha, varför sitter ni och rättfärdigar ert eventuella köp av Threadripper, sitter frugan på forumet måhända

Detta är dyra och väldigt roliga leksaker, att dom sedan kan göra tusentals saker samtidigt är bara coolt : )

Jag sitter och väljer delar just nu, ingen större brådska eftersom Noctuas kylare in dyker upp förrän i september, och moderkorten verkar ha en leveranstid om 1-2 veckor.

Mvh

Men precis. Låt folk köpa va f*n dom vill, inte behöver dom sitta och rättfärdiga sig för det.
Sen får väl folk tycka att man är rolig och slösar pengar i onödan, konstigt att folk ska ha åsikter på vad andra än en själv bränner sina pengar på

Sitter själv och filar på ett TR system. Är det nödvändigt för moi? Verkligen inte.
Behöver jag ett, hell no!
Vill jag ändå ha ett? Japp, kommer nog på nåt potentiellt användningsområde efter ett tag, hur som helst är det ju kul att köpa nytt och jag gör det ju pga mitt brinnande dator-intresse

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Inte så många som spelar i 1080p? lol what.
Majoriteten spelar i 1080p.

Frågan är dock hur många som har bra hårdvaror som spelar i denna upplösning eller om de bara kör i denna låga enbart för att deras dator + skärm ej klarar högre?
De gamers som väljer en cpu + moderkort för 15 000kr har nog ofta bra andra grejer vid sidan av och det för dessa inte är intressant att veta hur datorn klarar av att köra gamla upplösningar.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Frågan är dock hur många som har bra hårdvaror som spelar i denna upplösning eller om de bara kör i denna låga enbart för att deras dator + skärm ej klarar högre?
De gamers som väljer en cpu + moderkort för 15 000kr har nog ofta bra andra grejer vid sidan av och det för dessa inte är intressant att veta hur datorn klarar av att köra gamla upplösningar.

Även om jag skulle köpa ny dator idag så skulle jag behålla min 1080p skärm. Just för att idag ligger jag inte över 144fps stabilt i alla spel jag spelar.

För de flesta jag känner är 144fps(samt hz) viktigare än upplösning.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ja, du valde prestanda. Lite trist att du inte erkänner att det var därför du ville ha just den plattformen. Upp till dig förstås men jag tycker din frågeställning var tveksam med tanke på vad du själv sitter på. Men tror vi lämnar detta.

Håller dock med dig om SLI, kommer avveckla bara jag får tid att öppna upp datorn. Mer strul än det är värt för tillfället och med tanke på den riktigning multiGPU för spel är på väg lär det vara sista gången jag kör CF/SLI med. Synd på sätt och vis, minskar möjligheterna att få ut mer prestanda.

Vad är det för jäkla skitsnack, jag erkänner inte vad? Den enda anledningen till att jag bytte plattform till X99 var att jag var på jakt efter fler PCIe banor. Du kan tycka eller tro vad du vill, jag bryr mig noll. Ska vi ha en någorlunda gemenskap under paraplyet SweClockers kanske vi ska lugna ner oss med anklagelser...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Du får allt vara lite glad, nu slipper vi betala 18 499 kr för en 10K/20T Intel HEDT pga att AMD konkurrerar med Ryzen och TR : )

Allt över 10 kärnor hos Intel hade inte sett dagens ljus 2017 om det inte vore för detta, vad du sedan köper spelar mindre roll(?).

Jag hade själv nyligen X99 från 2015 till 2017 då jag bytte till Ryzen, jag var supernöjd och än idag så har 5960X och 6950X en speciell plats i hjärtat, grymt fina processorer. Dyra, ja, men den glädjen jag fick ut var värd varenda krona : )

Kanske lite samma sak med Threadripper nu hos många, 16 kärnor och 32 trådar är trots allt j*vligt coolt att sätta i händerna på en vanlig dödlig konsument, något som var otänkbart för bara ett år sedan : )

Live, Spend, Die ; )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Frågan är dock hur många som har bra hårdvaror som spelar i denna upplösning eller om de bara kör i denna låga enbart för att deras dator + skärm ej klarar högre?
De gamers som väljer en cpu + moderkort för 15 000kr har nog ofta bra andra grejer vid sidan av och det för dessa inte är intressant att veta hur datorn klarar av att köra gamla upplösningar.

Jag kan inte direkt påstå att jag spenderat många sekunder med 1280x720 med min nuvarande 6700K + GTX 1070 i SLI. Jag hör till det lägret som tycker att orimligt låga upplösningar kan vara relevant att testa men inte bör ha något större betydelse i bedömningen av produkten. Att man testar mer realistiska fall där man multitaskar med sin dator väger upp något dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Vad är det för jäkla skitsnack, jag erkänner inte vad? Den enda anledningen till att jag bytte plattform till X99 var att jag var på jakt efter fler PCIe banor. Du kan tycka eller tro vad du vill, jag bryr mig noll. Ska vi ha en någorlunda gemenskap under paraplyet SweClockers kanske vi ska lugna ner oss med anklagelser...

Lugna ner dig några hack, du har inte anklagats för något utan jag försöker få dig att erkänna att du innerst inne också gillar kraftfull hårdvara. Det är ju därför, som du ändå själv säger, att du vill ha en plattform med PCI-e lanes. För att få ut mer prestanda ur ditt system. En processor idag är mer än bara kärnor trots allt, en väsentlig del är just PCI-e lanes.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Du vet redan att du kommer köpa Threadripper, så varför kämpar du emot, du vill inte ha en Ryzen 7 egentligen ... ; )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Det finns gott om AMD entusiaster som förväntar sig att AMD:s nyaste ska vara bäst på allt. Läs gärna den pararealistiska tråden: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1483543-det-ar-dags-for-sweclockers-att-ta-bort-faller-efter-i-spel-prestanda-for-ryzen.

Du kan ju ta ett snack med dem om förväntningar.

Vad pratar du om? Jag skummade visserligen bara igenom dom första typ 50 kommentarerna men allt jag såg var hur dom pratade om hur vissa ansåg det var orättvisa betyg. Många diskuterade vilken prolle som skulle jämföras vilken.

Du kan ju vara lite mer specifik än att länka en tråd med hundratals inlägg och säga "ta ett snack med dom".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för en jättebra recension!

Skrivet av Karaff:

Blir trött när folk måste vifta med spel trotts att det handlar om processorer för annat.

Min lilla Audi A3 piskar en Scania lastbil med 600 hästar i singelprestanda, men vem fortsätter tuffa på med lite last?
Man tar o andra sidan inte lastbilen för att åka på bio..

Inte en enda har nämnt något om att t ex virtuella maskiner på en sådan CPU?

De måste väl vara alldeles lysande för såna uppgifter med massa IO och trådar?

Skrivet av ddelin:

Jo, Level1, Servethehome och några till brukar ju ha lite mer relevanta tester för en sån här plattform än spel benchmarks i 720p.
Kommer själv plocka upp en Threadripper, troligen 1920X och dra på Proxmox på den för att köra virtuella maskiner, inkl. ett par desktopar med passtrough grafik. En av dom kommer köra Windows 10 för gaming, är helt övertygad om att den kommer vara tillräckligt snabb för det.
Åtminstone Asrocks kort stödjer dessutom SR-IOV vilket kan vara intressant om AMD låter konsument Vega behålla den funktionen.

Som en del andra har påpekat så verkar det ju finnas att intresse för hur processorerna presterar vid virtualisering. Men jag skulle även vara intresserad av tester hur olika processorer presterar vid kompilering av kod. Skulle vara jättetrevligt om dessa två områden också kunde testas vid framtida recensioner av processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Frågan är dock hur många som har bra hårdvaror som spelar i denna upplösning eller om de bara kör i denna låga enbart för att deras dator + skärm ej klarar högre?
De gamers som väljer en cpu + moderkort för 15 000kr har nog ofta bra andra grejer vid sidan av och det för dessa inte är intressant att veta hur datorn klarar av att köra gamla upplösningar.

Dom extremt få personerna som köper cpu + moderkort för 15000 spelar nog mer som casuals på stora ultrawide skärmar osv kanske ja.
Men det gäller också en extremt liten % av alla användare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aeig:

@anders190: Du vet redan att du kommer köpa Threadripper, så varför kämpar du emot, du vill inte ha en Ryzen 7 egentligen ... ; )

Mvh

Det där eviga problemet, Ncase M1 eller något mATX eller ATX-system. Threadripper och Ncase M1 är nog bara att glömma, även med det teoretiskt bredare special-moderkortet så kommer ändå annat i chassit ta i. R7 1700 blir väldigt optimal där. Med ett större moderkort blir de dyrare och snabbare processorerna enklare att använda med.

Lite intressant att se om priserna ändras i HEDT-segmentet. Oavsett måste jag invänta lön men ger lite tänketid.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Ncase M1 är smått fantastiskt med sin storlek, 10/10. Det kräver en god planering, utvalda delar samt eftertanke då möjligheterna är så många, men väldigt kul när det är färdigt.

Att kunna köra 8C/16T i ITX, processorn håller sig mellan 25-65c även under Prime95, med en fullvärdig GPU och DDR4 i överflöd är härligt, en NVMe M.2 disk är bara grädden på moset.

Jag har en 1800X, ej överklockad då det inte behövs, allt fungerar perfekt : )

Hur du än gör blir du nöjd : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

8-11000 för endast CPU:n... det är inte nådigt det.

Vore oerhört trevligt om det fanns någon med lite för mycket fritid som kunde göra en sammanställning över de aktuella processorerna för att se förhållandet mellan pris och prestanda. För dem som inte har obegränsade tillgångar.

Permalänk
Hjälpsam

Ser att smutskastandet är i full gång.
- "Ryzen TR presterar inte bra i spel".

Ryzen TR presterar utmärkt i spel, läs testet!

Enda spelet som uppvisar märkbar skillnad till förmån för Intel är Fallout 4.
I de andra testerna är i praktiken skillnaden inte märkbar.

Nej du köper inte denna CPU för att spela med, inte i första hand, men det går utmärkt att spela med den, även i 1920*1080 och med hög fps.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hur det än är med HEDT så är det rätt skönt för en AMD trogen användare (sedan K6III-400, vilken fortfarande fungerar, och de flesta AMD-CPU generationerna därefter sålda eller bortskänkta), att Intel entusiasterna här i forumet inte längre gör sig lika odrägligt breda.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Bra recension...aktien dyker, vilket den tycks göra vid varje ny bit info från AMD...lägger en köp vid 10 då, så får vi se hur det går..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av sesese:

3200Mhz funkar från dag 1 http://www.forumbilder.se/G98LU/1502322393x097rt9n5y-4-1.png

http://www.forumbilder.se/G98LU/1502322393x097rt9n5y-4-2.png

Så när kommer det nya tester med 3200Mhz istället för 2666Mhz som Sweclockers har valt att testa i.

Här är test av minnesbandbredden för 2666Mhz på Core i9 7900X i Aida64 i min dator.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Србо:

Blir komiskt med löjliga försök att förlöjliga AMDs nya processorer (nej ingen fanboy). Har man råd med processorer i denna prisklassen så har nan råd med 1080ti och spel i 4k, då är det gpun som är avgörande.

Håller med dig om att det riktas stora mängder helt obefogad kritik mot Threadripper i denna tråd, men detta argument köper jag ej. GPU:n behöver verkligen inte vara ensam flaskhals bara för att man lägger mycket pengar på datorn och dess tillbehör. Tänk 1080 Ti SLI, 165 Hz, 240 Hz osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers