Permalänk
Medlem

Räcker mitt nätagg?

Tjenare!

Har precis beställt ny dator, men nu blev jag fundersam om mitt nätagg kommer räcka. Det är ett corsair RM 850x. Mina övriga komponenter är en 7700k som ska överklockas och ett MSI 1080 Ti lightning z som på lådan står att det ska ha 750w minimum, ska också överklockas för den delen. Kommer det räcka eller ska jag behöva köpa ett 1000w? Vill inte heller att det ska ligga precis på gränsen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Tjenare!

Har precis beställt ny dator, men nu blev jag fundersam om mitt nätagg kommer räcka. Det är ett corsair RM 850x. Mina övriga komponenter är en 7700k som ska överklockas och ett MSI 1080 Ti lightning z som på lådan står att det ska ha 750w minimum, ska också överklockas för den delen. Kommer det räcka eller ska jag behöva köpa ett 1000w? Vill inte heller att det ska ligga precis på gränsen.

Tack på förhand!

Kommer räcka utan problem, kommer dessutom ligga en bit under gränsen så inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem

Såg nyss att det var system requirements, fattade de först som det vara grafikkortet själv som behövde så mycket watt. Här är även en länk på hur många watt det drar http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-1080-ti-... så det ser ut som man har god marginal ändå:)

Skickades från m.sweclockers.com