Spel för flickor? Hästspel?

Permalänk
Medlem

Prova secret of the magic crystal på steam kanske

Permalänk
Medlem

Jag spelade första Monkey Island spelet när jag var 7 år 1990 precis när det kom, fick det av min morfar som hade importerat det på diskett åt mig. Funkade bra även om jag fick sitta med morfars Engelsk-lexikon och slå upp ord som jag inte förstod mer eller mindre hela tiden, men det var en rolig utmaning och många pussel förstod man utan att förstå engelska.

Det jävligaste var dom där 3 skivorna (oldschool DRM) och instruktionsbokens kryptiska koder.
Minns att jag på slutet av spelet fick ett nervöst sammanbrott varje gång jag blev ombedd att lösa koden.

Kan iaf rekommendera det till alla killar eller tjejer i 7års ålder och uppåt, väldigt bra äventyrspel!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Little Big Planet 3 till PS4. Alla ungar älskar Little Big Planet spelen

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd

Detta spelar min dotter som är nio år nu, hon har spelat det i två år nu, https://www.starstable.com/se/
Det är gratis att spela, men för att levla din karaktär och dina hästar så måste du bli star rider som kostar pengar, bäst är det ju att köpa så du blir star rider permanent, men det kostar ju då en slant, men gratis att testa som sagt.

Permalänk
Medlem

Minecraft, Mario kart, Link to the past och olika Legospel är väl det som gäller här. Fem och sju år gamla.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa hela tråden men, Starstaple är bra.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Avstyr omgående! Styr bort från hästar omedelbums, det kan bli SVINDYRT!
Tyvärr har jag inte så mycket mer att tillföra förutom att jag hakat på nintendo-switch-teorin för mina döttrar, äldsta är dock bara 3½ så det är mest för mig just nu.. Men bra snart, tror jag!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8