Vad har du köpt på Steamrean?

Permalänk
Medlem

Laddade upp inför sommarsemestern...

Dishonored 2- hunnit köra nån timme men känns inte lika bra som första, men ska väl ge det lite mer av en chans...

Dragon's Dogma - blev rekommenderad

HITMAN - Hört att det ska vara typ det bästa Hitman

Firewatch - blev rekommenderad

Overcooked - såg ut som ett roligt coop spel att spela i soffan med kontroller

Permalänk
Avstängd

Blev två spel:

- Truck Simulator 2 Europa med en drös extra såsom "Scandinavien", "Go East", "Viva le France" och heavy packet.

- My Summer Car, såg lite småkul ut när jag kollade och läst om det men vette fasen om det var så bra när man väl spelade det. Endast testat en timme än så länge.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Squad. Var på 50% rabatt. Funderar också på att köpa south park.

Köp Southpark! fick riktigt mkt skratt när jag spelade igenom det!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Blev:
Dishonored 1 & 2
Wasteland 2 Director's Cut
Bioshock-bundlet med alla spelen (inkl remasters på 1 &2).
The Surge
Forced: Slightly better edition
Darkest Dungeon + DLC
Mass Effect Collection
..och kanske nån mer, kommer inte riktigt ihåg.

Permalänk
Medlem

Skulle egentligen inte köpt något alls, men hittills:
- The Vanishing of Ethan Carter: Efter alla tips här i tråden
- Half-Life Complete: Jag har något fodral liggandes någonstans, men det kändes ändå som ett givet köp till Steam-samlingen
- TRANSFORMERS: Devastation: En del av min uppväxt ska återupplevas (köpte från Amazon så det kanske inte räknas?)

Permalänk
Medlem

Ej från steam då dem inte har det, men köpte även Freelancer

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Köp Southpark! fick riktigt mkt skratt när jag spelade igenom det!

Jaha, då är south-park också köpt

Permalänk
Medlem

Köpte Jurassic Park: The Game.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Inte ett smack faktiskt. Har köpt spel på vanlig tid så att säga och så mycket av det som erbjuds är skåpmat eller totalt ointressant skräp rent ut sagt... Sorry för grumpiness, men dessa reor börjar tendera till att överleva sig själva. Bättre ha enstaka rejäla reor med något riktigt bra istället för att rea ut flash spel för 0.99€ och annat (lätt överdrift, men ändå...)

Permalänk
Medlem

Jaha då blev det Dragons dogma: Dark arisen samt spore också utöver de andra som jag redan köpt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

- My Summer Car, såg lite småkul ut när jag kollade och läst om det men vette fasen om det var så bra när man väl spelade det. Endast testat en timme än så länge.

Jag slog till nu när det var på rea men ångrar lite att jag inte bara köpte det till fullpris för att stötta utvecklaren/utvecklarna. Det är ett väldigt unikt spel och jag förstår att det inte tilltalar alla, förmodligen är det den typ av spel som man antingen älskar eller hatar.

Jag tycker att det har en sån enorm charm och att spelet är så dåligt ur många aspekter är det som gör det bra på samma sätt som kalkonrullar som Paranormal Activity och JCVD-filmer kan vara underhållande. I några av de senaste uppdateringarna har spelet bl.a. 'förbättrats' med längre leveranstider när man beställer hem bildelar via postorder, slumpmässig 'bilkondition' vid varje uppstart av spelet (dvs. att t.ex. bränslepumpen kan haverera trots att den är nybytt) och även risken att hamna i fängelse vid obetalda böter (video). Vad jag förstått motsvarar 24h i spelet 2h vilket i så fall borde innebära 100h 'realtidsstraff'.

Grafiken, buggarna och den tveksamma designen till trots är det nog dessutom det mest realistiska bilspelet som någonsin gjorts och är långt mycket mer detaljerat än 'Car Mechanic Simulator-serien'. Det tar tid att få ihop en bil i MSC (om man får ihop den över huvud taget) och även då måste man fylla på bromsvätska, kylarvätska, delar går sönder p.g.a. krockar eller slitage etc.

Som sagt, troligtvis inte för alla men tilltalas man av det säger jag bara KÖP!.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Blev:
Dishonored 1 & 2
Wasteland 2 Director's Cut
Bioshock-bundlet med alla spelen (inkl remasters på 1 &2).
The Surge
Forced: Slightly better edition
Darkest Dungeon + DLC
Mass Effect Collection
..och kanske nån mer, kommer inte riktigt ihåg.

Grym lista, om du inte spelat ngot hittils har du många timmar av kul framför dig!

Darkst Dungeon är det enda hittils som jag varit sugen på men vet i sjutton om man skall slå till på det. Verkar vara typ 50 - 50 om man gillar det eller hatar det.

Permalänk
Medlem

Portal 2
Banished
Raw Data
Darkest Dungeon

Mer kommer det nog att bli

Permalänk

Mycket på rea så blir nog ett dussin spel snart haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Grym lista, om du inte spelat ngot hittils har du många timmar av kul framför dig!

Darkst Dungeon är det enda hittils som jag varit sugen på men vet i sjutton om man skall slå till på det. Verkar vara typ 50 - 50 om man gillar det eller hatar det.

Kört några timmar DD, var kul men tror jag tröttnar i längden. Testade the surge lite snabbt. Verkar bra, men jag måste nog 'git gud',för jag tyckte det var svårt som fan. Gav mig på Wasteland 2, och börjar fastna lite för det, så ska nog lägga mest tid på det i du närmsta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Angry Video Game Nerd The Movie , för typ 2 Dollar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Grym lista, om du inte spelat ngot hittils har du många timmar av kul framför dig!

Darkst Dungeon är det enda hittils som jag varit sugen på men vet i sjutton om man skall slå till på det. Verkar vara typ 50 - 50 om man gillar det eller hatar det.

Jag stortrivs med Darkest Dungeon men man ska helt klart ha en ängels tålamod och lång stubin.
Så kort och gott krävs det att man är en person som inte har lätt för att bli arg och inte har något emot att börja om då och då.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Inaktiv

Blev några spel till faktiskt:
Resident Evil 0: Gillade orginalet skarpt på Gamecube så fick bli ett köp.
Snake Pass: Egentligen var det tänkt att köpa till Switch men blir att testa PC-utgåvan denna väg.
Leaving Lyndow: Tror någon nämnde den tidigare i tråden, gillade vad jag såg och kostade ändå inte mycket.
Disney Afternoon Collection: Som 80-talist så är några av de trevligare TV-minnena när Piff och Puff och liknande gick på TV. Just Chip & Dale är ett av mina favoritspel till NES, ihop med allt annat var det svårt att låta bli ett köp.
Virginia: Sneglat på spelet tidigare så får bli att testa även denna.
GOTY-utgåvan som uppgradering av Shadow of Mordor. Sugen på att komplettera spelet men osäker på om jag överhuvudtaget vill återvända till det spelet. Men billigt var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Jag stortrivs med Darkest Dungeon men man ska helt klart ha en ängels tålamod och lång stubin.
Så kort och gott krävs det att man är en person som inte har lätt för att bli arg och inte har något emot att börja om då och då.

Ouch, då vettisjutton... DS3 är redan det på gränsen för mig känner jag. Kanske skall hålla mig till att spela igenom Tyranny och Planescape det närmaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Kört några timmar DD, var kul men tror jag tröttnar i längden. Testade the surge lite snabbt. Verkar bra, men jag måste nog 'git gud',för jag tyckte det var svårt som fan. Gav mig på Wasteland 2, och börjar fastna lite för det, så ska nog lägga mest tid på det i du närmsta.

Skickades från m.sweclockers.com

The Surge lät bra, men inte bra nog enligt mig. Wasteland 2 är helt OK, inte som Fallout, man märker snabbt varför Fallout är spelet som slog igenom medans Wasteland är ett bra insteg dock. Wasteland 2 har skön isometrics känsla och så, men blir lite segt i längden tyckte jag.

Permalänk
Medlem

Inget speciellt direkt...
Wolfenstein Old Blood
Warhammer: Realm of the Wood Elves
Pillars of Eternity: The White March
Far Cry 4

Permalänk
Avstängd

Cities: Skylines, Stardew Valley och Valve complete pack

Permalänk
Medlem

Blev bara ett spel för min del, Portal 2 för ynka 20kr.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Car Mechanic Simulator 2015 --- (Hel ok underhållning, bra spel att koppla av till.)
Firewatch --- (Hört massa gott om men inte blivit av att jag köpt det tidigare.)

Permalänk
Medlem

Det blev:
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut
Shadowrun Returns
Dust: An Elysian Tail
XCOM: Enemy Unknown Complete Pack
Shadow Warrior
Transistor
The Witcher 3: Wild Hunt - GOTY (ska precis börja bygga en ny dator och kasta ut den gamla jag haft i 6 år)
Half-Life 1 Anthology Bundle (spelade tvåan för flera år sen men aldrig tills nu tänkt på första)
Bastion
Heretic + Hexen Collection
Zeno Clash 2
Batman: Arkham Knight + Season Pass
Mount & Blade Full Collection

Permalänk
Medlem

Köpte Firewatch och DLC till Rocket League.

Känns som min backlog på 300+ spel behövs spelas lite innan fler spel inhandlas.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

Passade på att köpa de DLC jag saknade till Assetto Corsa =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Far cry 4 hittils men funderar över Metro redux paketet också. Är det någon som rekommender?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av albeld:

Jag har köpt Far cry 4 hittils men funderar över Metro redux paketet också. Är det någon som rekommender?

Skickades från m.sweclockers.com

Redux har jag inte köpt men väl de båda vanliga spelen, som jag kan rekommendera varmt! Mycket spelvärda i sin genre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av albeld:

Jag har köpt Far cry 4 hittils men funderar över Metro redux paketet också. Är det någon som rekommender?

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderar Redux för 2033 iaf. Flyter på mycket bättre.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG