Dator till brorsan för ca 9-10 tusen

Permalänk
Medlem

Dator till brorsan för ca 9-10 tusen

Tjenare!

Min brorsa ska få en dator i julklapp. Jag plockade ihop något som jag tror ser bra ut. Men undrar om det finns något att ändra för att göra den bättre och kanske to.m billigare.

Just nu så sköter han bara skolarbeten och kör lol på datorn han har just nu då den inte klarar så mycket annat. Men tror säkert att han kommer att börja spela mer krävande spel såsom battlefield. Och sen så ska den max kosta 10 000 kronor, inklusive Windows.

Här är inköpslistan jag tänkt mig: http://www.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg=on&l...

Tack på förhand, och god jul!

Permalänk
Medlem

Min stora fråga är om 3 gb vram kommer att vara för lite? Han kommer inte att byta delar på ett långt tag.

Permalänk
Medlem

@Foxmaner:

Ser bra ut, Men lägg 200kr till för en 6600/6600k ? Visst med k-modellen behöver du en cpukylare, Men lätt värt det, förlänger användandet av cpun avsevärt med en klock imo.

Visa signatur

Intel i7 4770k @ 4,5Ghz | Noctua nh-u14s (2x140mm) | Palit GTX 1070 SJS | Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1866Mhz XMP Beast | Evga supernova G2 750w Guld | Fractal design define r4 | Asus Maximus VI Hero | | Benq XL2430T 144 Hz | Acer 24" Predator GN246HL |