Vad har du köpt på Black Friday 2016?

Permalänk
Medlem

Själv är jag rätt nöjd med:
Strix gtx 1070 för 3599kr
i5 6600k för 1990kr
Asus z170k 800kr
Kingston ssd uv400 700kr
Cooler Master B700 VER.2, 700W PSU 550kr
Hyper 212 evo 250kr
Samsung LC27F396F Curvad 27" 1980kr

Dock är jag nyfiken på ssdn och nätagget, är det bra eller skit? Fick hybris inatt😁
Skärmen hittade jag heller inte så mycket om men tyckte den var snygg och verkade prisvärd!

Permalänk

@Mfzombie:
Är du säker på att köpet av 1070:t gått igenom?

Kanske ska säga vad jag köpte, eller har försökt köpa, för att det ej ska bli off-topic.

6700k
Asus z170 Pro Gaming
Asus Geforce 1070 ROG Strix Gaming (förhoppningsvis)
EVGA Supernova G2
+ lite ram-minne och annat skit.

Permalänk
Medlem

Blev en Honor 8 från tele2, hoppas nu bara att det går smidigt att säga upp abonnemang.

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Medlem

Än så länge bara ett par nya vinterskor som man sparade över 500kr på. När jag kom hem från jobbet så var ju nästan allting jag ville köpa vad gäller elektronik redan slutsålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

@Mfzombie:
Är du säker på att köpet av 1070:t gått igenom?

Står reserverad (i lager) precis som de andra varorna jag köpte från komplett. Ordern är behandlad och beräknad leverans om 5 dagar (stod 6 igår). Ingenting som verkar tyda på strul men jag håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

Vit Trådlös Xbox One Kontroll V2 för 299kr

Vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

G-Sync är för de som spelar spel i 30-40 FPS. Testade en 1440p G-Sync-skärm med mina nya spel, men hade inga som saggade ner så lågt. Förstår mig inte på det där själv, man vill väl inte köra PC-spel i konsollframerate?

Du förstår dig inte på det för du har fel angående syftet med G-sync, och letade antagligen därför efter fel saker när du testade det.

Man köper inte G-sync för att man spelar i 30-40 fps; att jämna ut spelupplevelsen i 30-40 fps är bara en aspekt av G-sync, men det jämnar även ut spelupplevelsen i hela fps-intervallet som g-sync stöder. Ligger du på t.ex. 90 fps och plötsligt får en fps-dipp ner i 40-50 (t.ex. pga en stor explosion i BF1 eller liknande), så får du inte alls samma hackiga upplevelse som du hade fått utan G-sync, utan det flyter på under hela sekvensen, även om fps:en dippar.

Vidare (och viktigare för oss som spelar i högre fps mer eller mindre konstant) så eliminerar det screen-tearing helt och hållet.

TLDR: Man skaffar G-sync för att eliminera screen-tearing och ryckig spelupplevelse, oavsett om man har 40 eller 100 fps.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

- EVGA 1060 SC, 1990:- på Netonnet. Inget speciellt BF-pris men ok ändå och bra anslutningar.
- Crucial 525GB, 999:- på Netonnet
- Asus VP247H, 1190:- på Netonnet
- Mionix Naos 7000, 299:- på Inet (Mkt nöjd med det priset!)
- EVGA Supernova G2, 799:- på Netonnet
- + lite annat som inte var rabatterat men som jag behövde....

Flera produkter verkar slut nu så det var tur att man var på tårna 06 i morse......

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fnatic Gear Rush + Flick BLACK FRIDAY ifrån Inet för 999:- och även tre st Noctua NF-A14 140mm PWM för 598 :- ordinarie pris på dom..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Inget som lockade. Kanske ett PS4 Proo för dammråttorna? Väntar in KabyLake Q! 2017 om jag kan inbilla mig att den är en lagom stor uppgradering från 3770k

Permalänk
Medlem

Letade efter ett par lurar att spela och lyssna på musik med, slog till på ATH-M50x för 999kr.
Aldrig lyssnat eller ens sett dom, så det återstår att höra om man blir nöjd.

http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica-ath-m50x-professi...

Visa signatur

ASRock P67 Extreme4 GEN 3 - Intel Core i7 2700K@4500MHz - Corsair H80 - G.Skill Ripjaws X Performance 16GB - Asus GTX 1060 6GB
Corsair Force 3 120GB - 2TB Seagate - Asus Xonar DX - NZXT HALE90 850W - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

Inget som lockade. Kanske ett PS4 Proo för dammråttorna? Väntar in KabyLake Q! 2017 om jag kan inbilla mig att den är en lagom stor uppgradering från 3770k

Håller med i det sistnämnda, sitter fortf på 4.5ghz 2500K som hanterar det mesta okej förutom riktigt cpu-tunga spel, är ju fortfarande väldigt få fps per krona att uppgradera mobo, cpu och ram.

Här blev det bara:
Asus Gtx 1070 Dual för 3999:-
EVGA SuperNOVA 650 G2 för 799:-, kändes vettigt när jag insåg att min stackars Epsilon 700wattare varit med sedan början av 2009!

Permalänk
Medlem

En Huawei P8 Lite och en hårtrimmer från Teknikmagasinet.

Telefonen var tänkt som en (kanske tidig) julklapp till farsan. En timme efter jag beställt så ringer han och säger att dumtelefonen som han använt i några månader nu gått sönder och att han har köpt en ny lur... Är lite kluven nu om jag ska behålla den själv som reservtelefon eller avbeställa/returnera.

En smula ironiskt att jag just den här gången gick från att se erbjudandet till att klicka på köp på bara ett par minuter, i vanliga fall tar det dagar/veckor av beslutsångest. Lite speciell situation nu iom BF iofs.

Permalänk
Medlem

Linksys WRT1900ACS, 4TB Seagate Extern HDD, Microsoft all-in-one tangentbord.

Sen köpte jag ett par Frozen-hörlurar som julklapp, ett paket med Soda Stream och tillbehör, samt en OBH Nordica mixer/blender som sambon ska ha.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av epiQ:

Letade efter ett par lurar att spela och lyssna på musik med, slog till på ATH-M50x för 999kr.
Aldrig lyssnat eller ens sett dom, så det återstår att höra om man blir nöjd.

http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica-ath-m50x-professi...

Mycket bra ljud i dem!!
Men har du glasögon som jag kommer du kanske känna att de sitter väl hårt åt. Fick övergå till ett par äldre Qpad QH90 för att slippa huvudvärk efter nån timma alternativt ta av glasögonen....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Blev en Corsair K70 Rapidfire RGB MX Speed @ 1299:-
en SteelSeries Rival 300 Vit @ 449:-
och en BenQ 35" LED Curved XR3501 @ 4529:-

Sammanfattningsvis en bra Black Friday.

Rival 300 150 kr dyrare än i fjol?

Själv åkte jag på en G502. Föll för knapplaceringen fast nu när jag fått hem den imponerar den inte för fem öre. Skramlar oerhört, plastig känsla, värdelöst scrollhjul, inget glid på min steelseries tygmatta och sensorn verkar inte lika precis men jag vänjer mig kanske. Fråga mig inte varför jag köper nya möss varje år men känns som risken är överhängande man går tillbaks till Rival rätt fort.

Seagate 4 TB USB 3 storage för 990 kändes dock som ett sansat val.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Pizza till middag nu i kväll. Äter den just nu. Mycket god. Ingen Black Friday-rabatt på den dock.

Annars har jag faktiskt inte köpt något, har varken känt behov eller sug i år för ovanlighetens skull. Kanske börjar bli gammal. Eller så äger jag redan allt jag vill ha. Lite oklart detta.

Däremot vill jag nämna att jag igår var på Webhallen på Sveavägen och lämnade in mitt stendöda ASUS Strix GTX 980 Ti på service. Eller ja, jag tänkte lämna in det, men killen i kassan sprang direkt iväg till sin serviceverkstad med kortet och kollade på det med sin servicekille. 20 minuter~ senare kom han tillbaka varpå vi började prata om utbyteskort. Resulterade i att jag fick, håll i hatten, inget mindre än ett STRIX GTX 1080 i utbyte, utan en krona i mellanskillnad. Måste säga att jag blev helt förbluffad, förväntade mig ett GTX 1070 i bästa fall. Oerhört nöjd med detta, det är betydligt mer än vad jag förväntade mig.

Kudos till Webhallen!

Permalänk
Medlem

2 st wd red 4TB 1390kr/st på netonnet

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Från inet investerades i följande:

be quiet! Pure Rock BLACK FRIDAY
Mionix Naos 7000 BLACK FRIDAY
Tryckluft på burk, 400ml BLACK FRIDAY

Orginalkylaren till 4690k låter så in i helvete så vi inte hör våra barn skrika om kvällarna när sambon spelar wow... får se om detta löser problematiken... Ny mus då min aktuella (steelseries rival), som för övrigt köptes förra BF hakar upp sig om vart annat och är allmänt bedrövlig. Tryckluft för att ersätta dammsugaren, aldrig använt förut, blir spännande. Kommer min 3-åring förmodligen tycka är asrolig att använda

Från cdon:

Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB 3.5"

och lite lego och nått trägarage som julklappar till vår 3-åring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Pizza till middag nu i kväll. Äter den just nu. Mycket god. Ingen Black Friday-rabatt på den dock.

Annars har jag faktiskt inte köpt något, har varken känt behov eller sug i år för ovanlighetens skull. Kanske börjar bli gammal. Eller så äger jag redan allt jag vill ha. Lite oklart detta.

Däremot vill jag nämna att jag igår var på Webhallen på Sveavägen och lämnade in mitt stendöda ASUS Strix GTX 980 Ti på service. Eller ja, jag tänkte lämna in det, men killen i kassan sprang direkt iväg till sin serviceverkstad med kortet och kollade på det med sin servicekille. 20 minuter~ senare kom han tillbaka varpå vi började prata om utbyteskort. Resulterade i att jag fick, håll i hatten, inget mindre än ett STRIX GTX 1080 i utbyte, utan en krona i mellanskillnad. Måste säga att jag blev helt förbluffad, förväntade mig ett GTX 1070 i bästa fall. Oerhört nöjd med detta, det är betydligt mer än vad jag förväntade mig.

Kudos till Webhallen!

Stiligt. En får gratulera

Permalänk

@evoxer: fanns inte 1080 för 5999?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@evoxer
Vad har du hört då om ssd disken?

Skrivet av evoxer:

Skummade igenom Tips tråden här på forumet och då var det någon som hade länkat nån review som nämde någonting negativt, jag kan inte hitta tillbaka och minns inte exakt vad det var som var så negativt, men då jag som sagt ska använda den som lagring för skräp så brydde jag mig inte så mycket och köpte ändå

Inget fel på den SSD´n inte!
https://www.bjorn3d.com/2016/09/crucial-mx300-525gb-and-1tb/

Tror många i Sverige är väl konservativa och bara SKA köra på Samsung, som förvisso är bra, men inte alltid vare sig mest prisvärda eller bäst....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

MX300 750GB SSDn från Netonnet och Elgato HD60S från CDON.
Sparade 600:- på båda.
SSDn ska sitta i PS4an, tror den duger fint för det.

Dagen är dock inte slut än.

Tjänade!

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Avstängd

Jag köpte ett flak Nocco med skumtomte-smak..299:- för 24st, bra pris tyckte jag.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Köpte wrc 6 på psn store för 230

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Inet, dom gick åt rätt snabbt så det finns tyvärr inga kvar för det priset.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Inget fel på den SSD´n inte!
https://www.bjorn3d.com/2016/09/crucial-mx300-525gb-and-1tb/

Tror många i Sverige är väl konservativa och bara SKA köra på Samsung, som förvisso är bra, men inte alltid vare sig mest prisvärda eller bäst....

Det låter betryggande, nu kan man sova gott.
Länk till inlägg som de påstods vara dåligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Battlefild 1 delux edition 991kr black Friday rea

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Dxracer drifting - 2390 :-
Morrowind GOTY - 53 :-

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Ingenting. Rätt så besviken på utbudet.

Fast på nåt plan förstod man ändå att det skulle bli såhär. De produkter man är sugen på är så pass populära att återförsäljare varken vill eller behöver sänka priserna särskilt mycket för att de ska bli sålda.