Forza horizon 3 tråden.

Permalänk
Medlem

@Squallie:

Jag vet inte riktigt själv hur allt funkar men såhär ser det ut nu; Jag har ett microsoft konto som är kopplad till min email som jag har använt i cirka 7 år. Min bror var lite för ung för att ha en email adress för några år sedan så han skapade sitt Xbox Live konto via min Email för att göra sakerna lättare.

Frågan är ifall man kan flytta över ett Xbox Live account till en annan email adress så att jag får mitt microsoft konto för mig själv?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag funderar på att köpa en ratt till spelet och har letat runt under kvällen på vad som kan passa.
Hittade denna sida;
http://news.xbox.com/2016/09/06/forza-motorsport-6-apex-comes...

Som refereras från en recension utav PC versionen utav Horizon 3;
http://news.xbox.com/2016/09/06/forza-motorsport-6-apex-comes...
(se precis ovanför custom reg-skylt -bilden)

Det lutar åt att köpa en Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition när de kommer in i lager hos svenska åf.

Men samtidigt har jag hört mycket gott om Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition ... Dock så heter denna ju T300 - och inte T300RS som är den som stöds enligt sidan ovan... Blir man ju frågvis här.

  • Vad skiljer T300 och T300RS ?

  • Tror ni att den nedanstående versionen kommer att fungera med FH3 på PC ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

så hur är onlineläget? kan man spela mot andra online på pc och hur gör man då? eller kan man bara spela mot andras driveatar?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

så hur är onlineläget? kan man spela mot andra online på pc och hur gör man då? eller kan man bara spela mot andras driveatar?

Jag har testat litegrann att köra co-op med min bror. Det funkade bra förutom lite sämre fps. Vi kunde köra runt över hela kartan och även köra race.
Han körde dessutom på Xbox och jag på pc.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

@vompen: Singleplayer, Online freeroam fast oftast så e det nån race elr nåt, coop campaign. eller så kan du alltid köra freeroam med nån kompis

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:

Här är en lista på wheels som ska fungera med FH3.

  • Logitech G27 Racing Wheel

  • Logitech G25 Racing Wheel

  • Logitech G29 Racing Wheel

  • Logitech MOMO Force Feedback Racing Wheel

  • Thrustmaster T300RS

  • Thrustmaster T500 RS Gaming Wheel

  • Logitech G920 Xbox One Wheel

  • Thrustmaster T150

  • Thrustmaster TX Xbox One Wheel

  • Thrustmaster TMX Xbox One Wheel

  • Thrustmaster RGT Force Feedback Racing Wheel

Vad skiljer T300 och T300RS ? Verkar bara vara ratten som skiljer, matrialet?
Tror ni att den nedanstående versionen kommer att fungera med FH3 på PC ? Finns den i listan så ska det fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Jag brukar gilla bilspel, mest för att sträva efter att bli snabbast och ibland är det bara kul att glida runt (ibland kan det dock bli otroligt tråkigt), men vad säger folket: är detta ett spel värt att köpa? Har funderat på att skaffa det men är inte riktigt säker.
Vad finns det för spellägen etc (dels singleplayer och multiplayer)?

Skrivet av spikfavoriten:

så hur är onlineläget? kan man spela mot andra online på pc och hur gör man då? eller kan man bara spela mot andras driveatar?

Följande spelllägen finns.
Single Player - story
Co-op Campaign - story med polarna
Online Freeroam - sandbox
Online Adventure mode - Rösta på aktivitet (streetrace, offroad, lekar som tag/virus och CTF). Därefter väljer du en bil som du kör i en turnering (4 race/aktiviteter).

Tycker adventure läget är riktigt skoj. Det går ut på att få mycket xp så det är inte alltid den personen som vinner alla racen vinner den slutgiltiga turneringen. Drifta/kör offroad ger mycket xp nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Det är hutlöst mycket pengar idag dom tar betalt. För att inte tala om ockerpriserna på NES, Playstation 1 tid. Samma med vhs hyr filmerna, kostade lång tid ockerpriser omkring 50kr för en dag bara. Idag blir det inte heller mycket kvar till nöje med en vanlig knegarlön, att då begära 599kr för ett spel och hävda det är okej pris är löjligt. Utvecklingsteamen är i regel giriga och får aldrig nog av pengar där är problemet med för höga priser. Inte undra på att många hoppas på lyckat piratade spel.

Jag tycker inte 599;- fördelat på alla speltimmar är mycket för ett "nöje".
Du är bara snål, har du heltid är detta småpengar.

ONT:
Köpte Forza igår, kliar i fingrarna inför kvällen!
Har en gammal Wingman Formula Force (helröd) som jag inte lyckas hitta några fungerande drivrutiner till. Någon som har möjlighet att hjälpa mig? Ni hittar min tråd Här!

Permalänk
Medlem

@fabazo: Jag vet inte heller hur det fungerar som sagt. Jag bytte email på mitt Xbox live konto för nått år sedan så det går iaf, men frågan är ju ifall era konton går att separera nu eller om det är samma konto och emailen kommer ändras på båda?

Isåfall har du väl köpt FH3 på ert gemensamma konto och låter som att det kan bli krångligt att separera dom.. enklast kanske att kontakta microsoft?

Permalänk
Medlem

Om jag köper detta på pc nu. Kommer jag då kunna ladda ner det och köra på en Xbox one i framtiden om jag kör samma live konto?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Bra då är det bara att uppdatera till win 10 först då

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Snauz:

@andreas_dock:

Här är en lista på wheels som ska fungera med FH3.

  • Logitech G27 Racing Wheel

  • Logitech G25 Racing Wheel

  • Logitech G29 Racing Wheel

  • Logitech MOMO Force Feedback Racing Wheel

  • Thrustmaster T300RS

  • Thrustmaster T500 RS Gaming Wheel

  • Logitech G920 Xbox One Wheel

  • Thrustmaster T150

  • Thrustmaster TX Xbox One Wheel

  • Thrustmaster TMX Xbox One Wheel

  • Thrustmaster RGT Force Feedback Racing Wheel

Vad skiljer T300 och T300RS ? Verkar bara vara ratten som skiljer, matrialet?
Tror ni att den nedanstående versionen kommer att fungera med FH3 på PC ? Finns den i listan så ska det fungera.

Tack för infon, för en gångs skull så finns min momo med i listan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Tack för infon, för en gångs skull så finns min momo med i listan

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen fara, om du spelar på PC så kan det dröja innan det får stöd dock :/

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut med demot för pc versionen? Har för mig att jag har läst nånstans att den skulle släppas idag.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Snauz:

Ingen fara, om du spelar på PC så kan det dröja innan det får stöd dock :/

Som jag fattade det så finns redan stödet för den ovanstående listan inbyggt i PC-versionen ?
Eller har jag missuppfattat detta ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Någon som vet hur det ser ut med demot för pc versionen? Har för mig att jag har läst nånstans att den skulle släppas idag.

Det tycker jag mig även ha läst någonstans och det har jag sedan även skrivit i Sweclockers forum. Men om man går in på officiella forzasidan står det bara att demot till PC ska släppas någon gång efter att spelet släppts.

http://forzamotorsport.net/en-us/news/FH3_Demo_Announce

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det tycker jag mig även ha läst någonstans och det har jag sedan även skrivit i Sweclockers forum. Men om man går in på officiella spelsidan står det bara att demot till PC ska släppas någon gång efter att spelet släppts.

Troligtvis framskjutet p.g.a. allt strul. De vill ju inte att folk ska avskräckas att köpa spelet.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har hört om många som löser sina krasher och problem genom att stänga av åtkomst till mikrofonen till hela spelet... bara ett tips.

Själv kör jag utan headset/mic och upplever inga problem.

Jag har hört det också men det har jag redan avstängt om det är i i Windows privahetsinställningar som menas. Jag kör inte heller med något headset/mikrofon.

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:
Det finns men fungerar tydligen ej av någon okänd anledning, vet ej ifall dom har patchat det men kan ej få mitt Thrustmaster kit att få bra respons på pc jämfört med mitt xbox one.

Permalänk
Skrivet av Snauz:

Ingen fara, om du spelar på PC så kan det dröja innan det får stöd dock :/

Har inte köpt spelet än, väntar till buggarna har lagt sig. Konstigt att microsoft väljer att släppa ett spel som inte är de minsta färdigt inom buggfixar..

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gylldevik:

Har inte köpt spelet än, väntar till buggarna har lagt sig. Konstigt att microsoft väljer att släppa ett spel som inte är de minsta färdigt inom buggfixar..

Tyvärr är det ju idag mer regel än undantag att göra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

@andreas_dock:
Det finns men fungerar tydligen ej av någon okänd anledning, vet ej ifall dom har patchat det men kan ej få mitt Thrustmaster kit att få bra respons på pc jämfört med mitt xbox one.

Vissa fungerar helt och andra inte, kolla forzas eget forum och ratt tråden, dom jobbar på en fix.
Min ratt funkar inte helt okey, logitech g27, jag får spela på spelets orginal ratt inställningar, och tvinga känslighet o grejer genom logitech profiler, har fått det att funka väldigt bra!

Lite mätningar som jag gjorde idag efter ett par timmar spelande, loggade och tog ut maxvärden på allt.
Kör i 1080p och med alla grafikinställningar på max, får dock bara ut mellan 30-60 fps hur jag än gör, men flyter på fint förutom att det hackar till ca 1-2 gånger minuten, men beror säkert på att jag har spelet på en vanlig hdd som ligger konstant 100% belastning i detta spelet.
Cpu: Intel core i7 875k 3.06 [GHz]
70%load, 55 grader.

Gpu: Gtx 1070
Core Clock [MHz] Memory Clock [MHz] [°C] Fan Speed (%) Fan Speed (RPM)
1835/1835 2003.4/2003.4 64.0 39/100 1361
Memory Used [MB] Load [%] Power Consumption [% TDP]
5434/8000 76/100 71.1/100

Minne: DDR3 2400 [MHz]
8/16

OC Mode - GPU Boost Clock : 1797 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz
Spelläge (standard) – GPU Boost-frekvens: 1771 MHz , GPU-basfrekvens: 1582 MHz
*Butiksvaror har spelläge som standard, OC-läge kan justeras med ett klick på GPU Tweak II.

Ligger alltså över standard plus spel läget, verkar som att den boostar sig själv;P .
Pratar ni om levels på själva festival garage grejen, lr på egna profil spelaren? Det är ju olika levels, verkar ju som att man låser upp nya race varje gång festivalen går upp i level?
Har dock inte fått några nya race nu på ett tag o fattar inte riktigt vad jag ska göra, måste kanske upp i level på profilen genom att köra gamla race igen så man får mer xp? osv.?

Permalänk
Medlem

@Zenon88:
Såg ett klipp med en snubbe som gjorde tester med pascal korten och även de äldre så som 970/390s.
Han lyckas få 60 fps med sitt 1060 utan att det hackar, medans 390 samt 970 har stora problem att ens hålla 30 fps.

Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=ofFpnArXbJ8
Spelet verkar bara vara dåligt optimerat/portat, får hoppas dom släpper en patch snart. Har X1 att spela på så länge

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det någon som vet om spelet har stöd för SLI eller?

Jag har 2st Titan X (maxwell) och kör på en 34" Predator x34 i 100hz
Alltså, 3440x1440 i 100hz, SLI aktiverat.

Har ändrat inställningarna till High i spelet, men ligger ändå bara runt 55-65fps i snitt
Inte så bra imo..?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av andreas_dock:

Är det någon som vet om spelet har stöd för SLI eller?

Jag har 2st Titan X (maxwell) och kör på en 34" Predator x34 i 100hz
Alltså, 3440x1440 i 100hz, SLI aktiverat.

Har ändrat inställningarna till High i spelet, men ligger ändå bara runt 55-65fps i snitt
Inte så bra imo..?

Inget SLI-stöd än vad jag förstått

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Snauz:

@Zenon88:
Såg ett klipp med en snubbe som gjorde tester med pascal korten och även de äldre så som 970/390s.
Han lyckas få 60 fps med sitt 1060 utan att det hackar, medans 390 samt 970 har stora problem att ens hålla 30 fps.

Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=ofFpnArXbJ8
Spelet verkar bara vara dåligt optimerat/portat, får hoppas dom släpper en patch snart. Har X1 att spela på så länge

Skall prova att stänga av MSAA också för att se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Provade att inaktivera ena Titan -kortet i Nvidia kontrollpanelen... startade upp spelet igen - samma fps, (tom. lite bättre då det översta kortet som annars var det som nyttjades inte blev lika varmt utav det som sitter under)

Provade sedan att stänga av MSAA som någon pratade om också, och det gjorde skillnad!
Innan ~55-65fps - efter inaktiverat MSAA = ~75fps hela tiden.

Skall prova att tvinga SLI genom drivrutinen/kontrollpanelen också för att se vad som händer..
Vet att det fungerade för DOOM (2016) tex.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@fabazo: Jag vet inte heller hur det fungerar som sagt. Jag bytte email på mitt Xbox live konto för nått år sedan så det går iaf, men frågan är ju ifall era konton går att separera nu eller om det är samma konto och emailen kommer ändras på båda?

Isåfall har du väl köpt FH3 på ert gemensamma konto och låter som att det kan bli krångligt att separera dom.. enklast kanske att kontakta microsoft?

Snackade med 2 representanter från Microsoft i sammanlagt 3 timmar. Det jag får göra är att ta över mitt brors xbox-live konto och så får han göra ett helt nytt. Väldigt omständigt men det var tydligen den enda lösningen om vi skulle separera oss om man säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Jag kör High inställningar och pendlar mellan 40-80 fps med riggen i signaturen, förvånansvärt bra flyt, förvänta mig inte det. Ultra är uteslutet när MSAA kommer in i bilden, droppas ner till 25 vilket känns i bilden. Ni kan räkna ut vad helgen är planerad för!