USB LjudKorts Adapter 3.5mm till USB.

Permalänk
Medlem

USB LjudKorts Adapter 3.5mm till USB.

Hejsan!

Jo jag undrar lite hur detta funkar iom jag kör all min media via datorn kopplad till Tv'n då jag streamar via Netflix--> HDMI
(enbart Video) sedan har jag mina 5.1högtalre kopplade till mitt ljudkort Xfatility som är dragna till TV'n (bänken) Dvs förlängnings sladdar från datorns ljudkort så allt syncas mer eller mindre och låter okej!

MEN!
När jag ska spela datorspel och vill använda VOIP/TS/Skype för kommunikation då är det väldigt bökigt att gå ner på alla fyra bakom datorn för att koppla in mina Sennheiser PC-350 .
Det jag undrar kan jag köpa en billig USB adapter/Ljudkort till mitt headset så jag kan välja mellan USB headsetet/eller mina 3.5mm högtalare som är kopplat till mitt ljudkort?

Frågan blir då får man bra/okej ljud då till mitt headset?
då jag har sneglat på denna adapter
https://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/ljud...

Det är för enkelhetens skull jag vill göra detta undrar om det funkar och om det är en bra lösning.
Ursäkta om jag låter luddig jag kan inte riktigt detta med ljud.

///M.V.H
_tekken_

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det går att ha flera ljudkort och ange ett som standard för kommunikation men ett 100 kr usbljudkort gör inte headsetet rättvisa men det lär fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.