nVidia SLi - 2016 frågor!

Permalänk
Testpilot

nVidia SLi - 2016 frågor!

Hejsan!

Har försökt googla mig fram till ett svar samt läst på nVidias hemsida men kan för mitt liv inte hitta något vettigt svar...

Funkar SLi i Windowed/Bordeless eller inte? Och hur blir det med G-Sync isåfall?

Tar tacksamt emot svar!

Mvh

-----------------------------

För andra som googlar och kommer till denna tråd;

Does nVidia SLi work in Windowed/Bordeless? And does nvidia SLI borderless/windowed work with G-sync?

#2016 #SLI #nvidia

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Ja, men varför vill du köra windowed/borderless? Det är jättenkelt att alt-tabba och behöver du se mer saker så skaffa en extra skärm. Kör du SLI har du ändå portar för dem.
https://forums.geforce.com/default/topic/629559/definitive-an...

#SLI #Hashtag

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Nu kör jag crossfire och inte sli men är antagligen samma, och då blir svaret att det beror helt och hållet på spel. Ganska vanligt att det inte fungerar i windowed men vissa saker fungerar utmärkt, i en del spel fungerar det inte ens med steam-overlay trots fullskärm

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Captain_Spock:

Ja, men varför vill du köra windowed/borderless? Det är jättenkelt att alt-tabba och behöver du se mer saker så skaffa en extra skärm. Kör du SLI har du ändå portar för dem.
https://forums.geforce.com/default/topic/629559/definitive-an...

#SLI #Hashtag

Har redan en 21:9 skärm som slave, men när jag tex. streamar så vill jag ha möjlighet att köra i Borderless för att enkelt kunna integrera med chatten, OBS, musikspelare osv.
"Problemet" med Fullscreen+streaming+G-Sync är att varje gång man tabbar ur så släcker alla skärmar och sätts på igen då den lär "kalibrera" om eller vad man ska säga.

Kör jag singleplayer så som Witcher 3, då kör jag självfallet i Fullscreen.

Såhär ser min setup ut och specs har du i sign;

Skrivet av Klubba:

Nu kör jag crossfire och inte sli men är antagligen samma, och då blir svaret att det beror helt och hållet på spel. Ganska vanligt att det inte fungerar i windowed men vissa saker fungerar utmärkt, i en del spel fungerar det inte ens med steam-overlay trots fullskärm

Hmm.. Enda spelet jag märkt att Steam overlay inte fungerar korrekt i har varit Dirty Bomb. Finns det något effektivt sett att se om spelet stödjer SLI i Windowed/Borderless?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >