Permalänk

Hur lvlar man snabbt med support klassen? Den är så jävla dryg, värdelösa vapen förutom BAR trench men den har bara 20 skott, knappt att ja kan döda två per mag. Kan inte heller sänka tanks pga skit gadgets.

Är på lvl 8 och det jag gör är typ suppliar folk med ammo från crate pouch, kanske resupplay 100 pers varje omgång ändå verkar det gå sjukt segt. Assault o Scout till Lvl 10 gick ju som smör. Att Repaira är ingen ide alla maps har inte ens tanks o folk kör ju ifrån en när man repairar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad tjänar man på att ranka upp vanligt? När man rankar upp klasserna så låser man upp saker men vad tjänar man på att ranka "vanligt"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag behöver ett nytt spel och det är väl typ Battlefield jag känner att det finns många timmar att döda på. Problemet är att jag bara har en 2500k och 8GB ram, någon som använder det utan problem eller någon som använder det och har problem?

edit: Kör processorn i 4.5GHz och minnena i 1600

Körde med en 4690K innan. Med allt på ultra rörde sig FPS'n mellan 80-100 med några riktigt otäcka dippar ner till ~50fps. Men när jag slog av lightning-effects sänktes CPU-usages och spelet flöt genast bättre. Trots i5's fyra kärnor funkar det, men det är inte helt optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Körde med en 4690K innan. Med allt på ultra rörde sig FPS'n mellan 80-100 med några riktigt otäcka dippar ner till ~50fps. Men när jag slog av lightning-effects sänktes CPU-usages och spelet flöt genast bättre. Trots i5's fyra kärnor funkar det, men det är inte helt optimalt.

Kanske skulle försöka låna spelet av någon och testa. Jag har inga problem att stänga av grafikinställningar om det ger bättre flyt. Tack för svar

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Vad tjänar man på att ranka upp vanligt? När man rankar upp klasserna så låser man upp saker men vad tjänar man på att ranka "vanligt"?

En battlepack vid varje ny rank. That's it

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Jag sitter på en 2500K som körs för tillfället i 4.2GHz, tillsammans med ett Strix 970 OC och 16gb 1600MHz RAM. Har haft problem (som alla andra uppenbarligen också haft oavsett hårdvara) men när jag lirade idag för första gången på ett tag så upplevde jag det faktiskt som riktigt stabilt med bra flyt. Har låst FPS på 72 och där ligger den utan några dippar vad jag kunde se. Detta på medium/high settings.

Du kan ju slå iväg ett PM om det är nåt mer du funderar över, kan jag testa när jag har tid

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

-

Edit: Frågan var tydligen redan besvarad.

Frågan var redan besvarad.
Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tryckvagen:

Vad gör medic egentligen? Fattar att om man kör conquest så återupplivar man tm, men förut fick man poäng för det vad jag förstått? (är noob inom BF1). Återupplivar de och thats it?

I Conquest/operations så får ditt lag tillbaka en ticket om någon blir revivad. Det är utan tvekan den klass som har störst påverkan i rundorna.

De helar folk också, vilket är väldigt bra.

Spelar du medic på operations och tex revivar 30 personer en runda så är det 30 tickets du har sparat in. Du hjälper även folk få lägre kd, vilket är ett plus i många spelstilar.

I lägen där laget inte kan förlora tickets ( Operations defend tex ) så handlar det mer om att uppliva folk som jagar tanks, etc.

Du kan även hela dig själv under strider om du håller dig i rörelse och slänger pouches på dig själv. Sålänge du inte blir träffar så reggar du efter du har slängt ut en låda. VÄLDIGT användbart och när du lär dig bemästra det så har du ett stort plus. Huvudsaken är såklart att hela andra, men en dödamedic gör ingen nytta.

Skrivet av ClintBeastwood:

I tidigare spel så förlorade laget en ticket om en spelare spawnade om, det är som jag förstått det borttaget så på så vis är medic sämre. Däremot har jag mest spelat medic i tidigare spel och anledningen till att jag revivade var inte för att man räddade en ticket utan för att en spelare mer på eller runt flaggan gjorde mycket.

Man får tillbaka tickets precis som vanligt, iallafall i operations/conquest/rush.

Skrivet av Ruzikx:

Körde med en 4690K innan. Med allt på ultra rörde sig FPS'n mellan 80-100 med några riktigt otäcka dippar ner till ~50fps. Men när jag slog av lightning-effects sänktes CPU-usages och spelet flöt genast bättre. Trots i5's fyra kärnor funkar det, men det är inte helt optimalt.

Jag har haft väldigt dåligt prestanda på det senaste. 2500k 4.4 och två 970. Klart inte det bästa men cpu ligger på 100% konstant.
Testade att ändra Renderahead.limit i Nvidia kontrollpanel till 2 och har otroligt mycket bättre flyt nu.

Fps ligger stadigt på 120 och det är mycket mjukare. Innan "fixen" så låg jag oftast runt 60-120, samt det var väldigt ryckigt. Svårt att veta vad som händer bakom kulisserna men det fungerade för mig. Kanske värt ett försök?

Jag spelar med nästan allt på low förutom Textures och anisotropic på ultra.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Hur lvlar man snabbt med support klassen? Den är så jävla dryg, värdelösa vapen förutom BAR trench men den har bara 20 skott, knappt att ja kan döda två per mag. Kan inte heller sänka tanks pga skit gadgets.

Är på lvl 8 och det jag gör är typ suppliar folk med ammo från crate pouch, kanske resupplay 100 pers varje omgång ändå verkar det gå sjukt segt. Assault o Scout till Lvl 10 gick ju som smör. Att Repaira är ingen ide alla maps har inte ens tanks o folk kör ju ifrån en när man repairar

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte att support var absolut lättast att levla upp... även den klassen jag idag spelar absolut mest!

Jag kör med BAR Storm (med AA siktet), ammo pouch, granat armborsten (eller Limpet om där är problem med tanks), spamma ammo till alla i laget, igårkväll t.ex. så körde jag Support hela kvällen, sista 3 rundorna körde vi bra teamplay och jag slutade 1:a på servern alla 3 och +30.000 poäng på varje runda!

Permalänk
Skrivet av Fulgano:

Tyckte att support var absolut lättast att levla upp... även den klassen jag idag spelar absolut mest!

Jag kör med BAR Storm (med AA siktet), ammo pouch, granat armborsten (eller Limpet om där är problem med tanks), spamma ammo till alla i laget, igårkväll t.ex. så körde jag Support hela kvällen, sista 3 rundorna körde vi bra teamplay och jag slutade 1:a på servern alla 3 och +30.000 poäng på varje runda!

Jag lyckades tillslut! Huot vapnet var ganska roligt. Nu är der bara medic kvar till lvl 10 thank god. Sen blir det scout m martini henry o assault hela vägen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Jag lyckades tillslut! Huot vapnet var ganska roligt. Nu är der bara medic kvar till lvl 10 thank god. Sen blir det scout m martini henry o assault hela vägen

Skickades från m.sweclockers.com

Martini Henry var favoritvapnet... innan de nerfade sönder den! Nu kör jag 1903 sniper eller M95 gewehr!
Medic kör jag alltid Mondragon Sniper!

Har själv bara Cavalry att levla upp.. tveksamt om jag kommer levla upp den till rank 10, hatar att vara på hästen!

Permalänk
Medlem

När ska folk förstå att man inte nerfade Martini Henry, man fixade en hitpoint BUGG. Nu funkar det som vilket annat vapen i spelet att man måste anstränga sig och sikta, inte bara skjuta på benen så någon dör.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

När ska folk förstå att man inte nerfade Martini Henry, man fixade en hitpoint BUGG. Nu funkar det som vilket annat vapen i spelet att man måste anstränga sig och sikta, inte bara skjuta på benen så någon dör.

Grejen är ju den att den är helt onödig nu. Det finns ingen anledning till att välja den över SMLE. Vilket är fine, men nu är den i spelet som ett "skojvapen", inte som ett seriöst alternativ.

Permalänk
Medlem

@careface: Så har det alltid varit i skjutarspel, tillslut använder alla samma vapen. Allt från BF4 AEK,ACE 23 till BF1 SMLE,Automatico Storm,Hunter 10 osv......Jag tycker det är roligt att variera lite då o då när man fjantspelar med kamraterna. Att vara mitt i smeten med Martini Henry / flares är bland det mest tillfredsställande som finns

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@careface: Så har det alltid varit i skjutarspel, tillslut använder alla samma vapen. Allt från BF4 AEK,ACE 23 till BF1 SMLE,Automatico Storm,Hunter 10 osv......Jag tycker det är roligt att variera lite då o då när man fjantspelar med kamraterna. Att vara mitt i smeten med Martini Henry / flares är bland det mest tillfredsställande som finns

Jo, fast i BF1 så är det ändå rätt varierat, alla snipers är bra på någonting förutom Martini. Jag använder den också på skoj, men nu för tiden blir jag mest frustrerad.

Permalänk
Skrivet av careface:

Jo, fast i BF1 så är det ändå rätt varierat, alla snipers är bra på någonting förutom Martini. Jag använder den också på skoj, men nu för tiden blir jag mest frustrerad.

På skoj? Det är det mest dödliga vapnet om man snipar på close-medium range avstånd som jag, en ganska aggressiv sniper. Dödar med 1 skott från 30m och framåt i upper torso. Annars 80 dmg. Vapnet är klart det bästa i spelet nästan 1 shot 1 kill varje träff

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

På skoj? Det är det mest dödliga vapnet om man snipar på close-medium range avstånd som jag, en ganska aggressiv sniper. Dödar med 1 skott från 30m och framåt i upper torso. Annars 80 dmg. Vapnet är klart det bästa i spelet nästan 1 shot 1 kill varje träff

Skickades från m.sweclockers.com

SMLE har sin sweetspot 10m längre bort och är överlägset bättre på precis allt annat (Muzzle Velocity, Rate of Fire, Mag Size, Reload Time, bullet drop, möjlighet för marksman scope.)
Om fienden t.ex siktar in med sitt vapen så är hans armar i vägen för hans bröst vilket gör att det inte blir en sweet shot kill bland många andra saker som du inte heller kan kontrollera.
Jag spelar också aggressivt, alltså på flaggorna, men statistiskt sett så finns det inte längre någon anledning att använda Martini, förutom för att den låter coolt och ser tuff ut.

Men visst, intala dig själv att den är bäst för ditt sätt att spela för att dess sweetspot är 10m närmare än SMLE'ns, det finns ju ändå inget rankingsystem i det här spelet så mig kvittar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Grejen är ju den att den är helt onödig nu. Det finns ingen anledning till att välja den över SMLE. Vilket är fine, men nu är den i spelet som ett "skojvapen", inte som ett seriöst alternativ.

And?

Dice har aldrig sagt att rank 10 vapnen ska vara bättre, de är speciella.

Hellreigel är ju långt från bästa Assult vapnet också.

I nästan alla tidigare Battlefield spel så har man aldrig behövt att låsa upp de bästa vapnen.
bf2, bc2, bf3 o bf4. Låsa upp vapen är för folk som verkar fokusera på att göra just det, inte på att bli så bra som möjligt. Kanske därför de alltid haft de bästa som standard?

Ingen klasserna har ju ett rank 10 vapen värt att nämna.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

And?

Dice har aldrig sagt att rank 10 vapnen ska vara bättre, de är speciella.

Hellreigel är ju långt från bästa Assult vapnet också.

I nästan alla tidigare Battlefield spel så har man aldrig behövt att låsa upp de bästa vapnen.
bf2, bc2, bf3 o bf4. Låsa upp vapen är för folk som verkar fokusera på att göra just det, inte på att bli så bra som möjligt. Kanske därför de alltid haft de bästa som standard?

Ingen klasserna har ju ett rank 10 vapen värt att nämna.

Notera: "Vilket är fine".

Permalänk
Medlem

Fast Hellriegel var riktigt jäkla bra... tills de nerfa sönder den oxå! Jag kan ändå känna att rank 10 vapnen ska vara ett av de bättre vapnen, men jag lirar inte med nåt enda rank 10 vapen som det ser ut just nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

När ska folk förstå att man inte nerfade Martini Henry, man fixade en hitpoint BUGG. Nu funkar det som vilket annat vapen i spelet att man måste anstränga sig och sikta, inte bara skjuta på benen så någon dör.

finns inte ¨må¨nga anledningar använda martini nu det är andra bössor som är bättre( i allt) tex SMLE . finns i princip inte nån fördel med martinin... men detta är dice:s väg att nerfa. op till riktigt dåligt

enligt symtic dot com så har smle högre skada, större mag , högre hastighet på kulan, betydligt högre fire rate

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

@brajonk: Ok? Har jag sagt nått annat?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som upptäckt att BF1 presterar väldigt bra i 4k? Prova lite med kampanjen och fps:en låg mellan 50-70 för det mesta, med en blandning av ultra, high och medium settings. Får bara runt 2,5 ggr mer frames i 1080p, så väldigt positivt överraskad.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av JoL_:

@ClintBeastwood: Jag sitter på en 2500K som körs för tillfället i 4.2GHz, tillsammans med ett Strix 970 OC och 16gb 1600MHz RAM. Har haft problem (som alla andra uppenbarligen också haft oavsett hårdvara) men när jag lirade idag för första gången på ett tag så upplevde jag det faktiskt som riktigt stabilt med bra flyt. Har låst FPS på 72 och där ligger den utan några dippar vad jag kunde se. Detta på medium/high settings.

Du kan ju slå iväg ett PM om det är nåt mer du funderar över, kan jag testa när jag har tid

Hur har du låst fpsen till 72? Jag kan bara låsa 60-120-200 ingame.
Måste man göra en .cfg fil o lägga i mappen? Överskrider den ingame valet då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Hur har du låst fpsen till 72? Jag kan bara låsa 60-120-200 ingame.
Måste man göra en .cfg fil o lägga i mappen? Överskrider den ingame valet då?

Skickades från m.sweclockers.com

Använde mig av consolen och skrev: gametime.maxvariablefps 72

Sen perfoverlay.drawfps 1 för att se fps:en i övre högra hörnet. Hade dock lite problem med den funktionen tidigare då den "skrevs över" så fort spelet laddade typ en bana, men det verkar vara fixat nu

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Hur lvlar man snabbt med support klassen? Den är så jävla dryg, värdelösa vapen förutom BAR trench men den har bara 20 skott, knappt att ja kan döda två per mag. Kan inte heller sänka tanks pga skit gadgets.

Är på lvl 8 och det jag gör är typ suppliar folk med ammo från crate pouch, kanske resupplay 100 pers varje omgång ändå verkar det gå sjukt segt. Assault o Scout till Lvl 10 gick ju som smör. Att Repaira är ingen ide alla maps har inte ens tanks o folk kör ju ifrån en när man repairar

Skickades från m.sweclockers.com

Till skillnad från andra gillar jag inte BAR, på tok för litet mag. Jag kör med MG15 Suppressive.
Pronar man är den sjukt stadig, tar lätt ut fiender på 100m+.
Hitta ett bra ställe att ligga i lä med ditt 200 mag och skjut på allt.

Istället för pouch använder jag crate, lägg den där många kamrater springer förbi så fyller den på automatiskt.

Sedan gillar jag mortars mot tanks. Men jag har oftast repair tool. Ibland springer man på en fiende som överger sin skadade tank där föraren inte kan reparera. Bara att laga och köra iväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Martini Henry var favoritvapnet... innan de nerfade sönder den! Nu kör jag 1903 sniper eller M95 gewehr!
Medic kör jag alltid Mondragon Sniper!

Har själv bara Cavalry att levla upp.. tveksamt om jag kommer levla upp den till rank 10, hatar att vara på hästen!

Cavalry är en nuvynnen kärlek för mig. Med lite skills kan man ta ut tanks då man har 2 små tankgranater som snabbt fylls på.
Men jag har svårt att mästa svärdet! Jag blir oftast hackad av ryttare på 5m avstånd, sjukt stort räckvidd. Men jag klarar det typ aldrig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Använde mig av consolen och skrev: gametime.maxvariablefps 72

Sen perfoverlay.drawfps 1 för att se fps:en i övre högra hörnet. Hade dock lite problem med den funktionen tidigare då den "skrevs över" så fort spelet laddade typ en bana, men det verkar vara fixat nu

Det går att få det helt permanent genom att gå till my game properties i Origin Library. Sedan advanced launch options, Tex: -PerfOverlay.Drawfps 1

Skrivet av biorrith:

Cavalry är en nuvynnen kärlek för mig. Med lite skills kan man ta ut tanks då man har 2 små tankgranater som snabbt fylls på.
Men jag har svårt att mästa svärdet! Jag blir oftast hackad av ryttare på 5m avstånd, sjukt stort räckvidd. Men jag klarar det typ aldrig själv.

Ja det är en otroligt bra klass

Health + Ammo är en riktig tillgång på slagfält där de flesta supports Inte kör med ammo/inte slänger ut det.

Rank 10 Cavalry ..tror jag har 4 kills från horseback.

Mitt största problem är att man inte kan ändra om siktet till tex 30m. Har väldigt svårt att få in kompenseringen i närstrids-reaktioner så kör nästan exlusivt pistol där.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

@ClintBeastwood: Jag sitter på en 2500K som körs för tillfället i 4.2GHz, tillsammans med ett Strix 970 OC och 16gb 1600MHz RAM. Har haft problem (som alla andra uppenbarligen också haft oavsett hårdvara) men när jag lirade idag för första gången på ett tag så upplevde jag det faktiskt som riktigt stabilt med bra flyt. Har låst FPS på 72 och där ligger den utan några dippar vad jag kunde se. Detta på medium/high settings.

Du kan ju slå iväg ett PM om det är nåt mer du funderar över, kan jag testa när jag har tid

Verkligen inte alla som haft problem, verkar mest varit folk med äldre/low end CPU:er som haft problem. Var betydligt värre med BF4 må jag säga!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

är det värt att köpa bf1 fortfarande eller har antalet spelare sjunkit för lågt?

och är deluxe edition värt eller ska jag köra vanliga? måste veta det är rea just nu!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14