Battlefield 1 tar plats under första världskriget

Permalänk
Medlem

För Battlefield 1 prioriteras en underhållande spelupplevelse, där autenticitet får stå tillbaka när så krävs.

Hmm... :/

Annars är det kul att se ett BF som går tillbaka till den äldre genren men just det där fick mig att bli lite fundersam. Nåja, vi får se när EA kör sitt event hur det kan te sig, en video som denna avslöjar ju inte mycket annat än just temat.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@Utopolitan: Dom skjuter säkert upp lanseringen

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

kan nog säga att jag som många andra är taggad som FAN! dock samtidigt väldigt rädd, tror själv att gör dom detta rätt och får allt att bli balanserat så kommer det bli grymt! men misslyckas dom med minsta lilla sak så kan det fasen bli riktigt illa! kanske till och med värre än hardline vilket talar för sig själv...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För Battlefield 1 prioriteras en underhållande spelupplevelse, där autenticitet får stå tillbaka när så krävs.

Hmm... :/

Annars är det kul att se ett BF som går tillbaka till den äldre genren men just det där fick mig att bli lite fundersam. Nåja, vi får se när EA kör sitt event hur det kan te sig, en video som denna avslöjar ju inte mycket annat än just temat.

Det där är nog bara att det finns fler fordon, troligtvis några som aldrig såg faktisk strid.
1:a VK hade bara ett fåtal fordon(jämfört med idag) och av de som fanns gjordes inte många.

Permalänk
Medlem

Och självklart valde dom ett namn helt utan logik - Battlefield 1. Varför döpa det till Battlefield 1914 när man kan krångla till det?

Det kommer säkert finnas skyttegravar och fick denna känslan:

Permalänk
Medlem

Nice! De fick en ordentligt intensiv trailer med den musiken, men är ändå något besviken över att de inte använder den klassiska Battlefield-introslingan. Där ligger BF1942 överst, då som nu och antagligen för alltid.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Skyttegravar är vansinnigt underskattade.

EDIT:
Btw, lite IVK-kuriosa för den icke-initierade:
https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_truce

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Nja jag vet inte riktgit, Dices senaste bra spel var ju Bad Company 2 så sätter inga större förhoppningar på detta, trots ett intressant tema.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Frågan är varför titeln är så dum, varför inte köra på Battlefiel 1916? Hundra år sen i år, mitt i WW1 och får en att tänka på BF1942 nostalgiskt.

De räknar inte med att målgruppen kan räkna så högt.

Skeptiskt nyfiken, WW1-spel finns det inte många av. Å andra sidan var deras senaste massaker på Star Wars inte direkt någon höjdare annat än grafiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Ne är inte förvånad.
Får se hur många som orkar med WW1 efter en månad. Misstänker tomma serverlistor i rekordfart. WW1 var lika spännande och intensivt som en koala, ända sättet att få till action är att tramsa till det. Misstänker att det kommer bli som SW:Battlefront fast med WW1 tema och utan hjältekaraktärer.

Fast då kan man ju säga samma sak om ww2 eller 2142 och de var ju ytterst lyckade.

Permalänk
Medlem

Wooooo, Codename Eagle 2!

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Detta blir nog ett BF jag passar på WWI och WWII är helt ointressant utifrån mitt perspektiv då jag är mer intresserad av modern krigföring gentemot "gammaldags" om det inte är medeltid. WWI&WWII Känns bara som segt otekniskt och ett enda släpande tills den moderna tekniken utvecklats.

Bara kolla på en M4A1 från modern tid skulle kunna slå ut samtliga vapen som tyska armens infanteri hade då. Eller hur en sån sak som ett enda F22 Raptor skulle kunna ha vunnit luft herrar väldet i båda krigen utan att ens bli upptäckt eller ens kunna bli nerskjutet. Men detta är nog en jätte orättvis jämförelse men känns bara för seglivat för min smak. Tekniken är helt enkelt inte tillräckligt imponerande för att jag skall gilla de

Men kul för alla WWI // WWII Fantaster detta har ni förtjänat efter alla nya moderna krigförings spel, Så grattis till er!!!

Permalänk
Avstängd

Bra val av DICE.
Kommer bli riktigt bra detta... WW1.
Najs, nu måste man spela taktiskt.. sluta fega och trycka på en punkt.. samarbete kommer visa resultat nu.
"Me like alot".

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Wooooo, Codename Eagle 2!

Just vad jag tänkte! Codename eagle var ju skitskoj. Blir coolt med zeppelinare ww1 är så outforskat i spelvärlden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Krigsfartygen e ju det maffigaste som finns. <3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

ÄNTLIGEN får man ta å köpa ett BF spel igen, senaste jag köpte var BF2 ..de senare tyckte jag sög när jag testade! å ÄNTLIGEN WW1, härligt värre, ståpäls edition!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zin:

Fuskandet går att förebygga bättre om det tar mer hjälp av spelarbasen för att aktivt rapportera ev. fuskare med tydliga bevis. Det största problemet EA fortfarande har är kundkontakt där de borde ta kunderna seriöst och inte köra över dem när det blir lite motgångar eller när det helt enkelt passar dem.

När jag spelade Battlefield 3 så rapporterade jag aktivt fuskare med hårda bevis och flertalet blev avstängda permanent. Om fler gjorde detta så skulle vi inte ha så många fuskare i dagens MP spel. De flesta normala spelare orkar inte gå igenom strulet med att recorda, ladda upp högupplöst bevis och öppna en ticket/rapportera.

Helt ärligt, jag är en kund som betalar för att få den hela förväntade upplevelsen de utannonserar. Ska jag då behöva bli våldtagen av fuskare på slagfältet gång på gång och sedan behöva sitta och ladda upp detta till DICE.

GLÖM DET!!! Jag ska inte behöva göra jobbet åt DICE, jag ger dem mina pengar så de ska göra jobbet åt mig, punkt slut.

Om någon försöker på stå att de inte kan förebygga i spel koden för att göra extremt svårt för de som gör fusk samt upptäcka programkod som fuskare injicerar in i minnet snackar skit.

De kan t ex röra runt i berörda delar av spelkoden och flytta runt saker i minnet med snabba små patchar som snabbt laddas ner och installeras automatiskt varje dygn eller oftare om det behövs vilket skulle göra det extremt jobbigt för de som gör fusken till den punkt att de till slut tröttnar.

Varför gör de inte detta, jo för att det skulle kosta dem miljoner.

Så nu är vi i ett läge där de som gör fusken tjänar miljoner och EA/DICE sparar miljoner på att inte lägga ner för mycket kraft på att bekämpa dem.

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Kommer lyckas, var ju så bra att Jimmie Åkesson fanns på scen.

What? Vad har jag missat nu?

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Yes vad nice med första världskriget!! Så pepp!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Och självklart valde dom ett namn helt utan logik - Battlefield 1.

BF5 hade väl också varit okej, som Doom 4 istf Doom. Men helt utan logik är det inte. World War I - Battlefield 1.

Tycker dock inte trailern berättar så mycket. Det är ungefär som trailersarna på Steam, man har ingen som helst aning om hur det är att spela spelet, det är bara "maffiga cutscenes". Hur i h-e ska man vet om spelet är bra om man serveras en film?

Man får rida hästar och flyga propellerplan. Tror jag. Hoppas jag. Meeen... eftersom de nämnde userbase och fordon så betvivlar jag det starkt. Det hade varit coolt annars Kanske plan då.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Blandade känslor. Ursäkta språket men var fan är den klassiska Battlefield-musiken?
https://www.youtube.com/watch?v=2l2EuOumVck

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrThraX:

Eller hur en sån sak som ett enda F22 Raptor skulle kunna ha vunnit luft herrar väldet i båda krigen utan att ens bli upptäckt eller ens kunna bli nerskjutet.

Det där stämmer inte alls...

Missilerna är inte byggda för att slå ut pappersflygplan med enstaka hästkrafter. Värmesökande fungerar inte mot förbränningsmotorer alls och även om radarsökande möjligtvis skulle kunna fungera är det inte säkert att de kan hantera kombinationen låg fart + möjlighet att byta riktning mycket snabbare än moderna flygplan, eller att dess splitter är effektivt mot de mer robust byggda flygplanen från iaf WW2.

Raptorns enda beväpning som är pålitlig är dess Vulcan cannon med 480 skott i magasinet, vilket räcker för för totalt 4.3 sekunds eldgivning. Tveksamt hur många plan som går att skjuta ned med en sådan när du dessutom flyger 5 gånger så snabbt som dem och omöjligtvis kan lägga dig bakom dem i samma hastighet.

Vidare byggdes tusentals flygplan under första världskriget och tio-tusentals under andra världskriget. En enda bomb i närheten medans Raptorn är på marken ( vilket den är 95% av tiden för omladdning/service/underhåll osv ), är tillräckligt för att försätta den ur stridbart skick en längre tid.

Dessutom tillkommer problematiken att en enda F22 Raptor även med oändlig tillgång till missiler, bränsle och ammo vid basen kan inte skjuta ned plan snabbare än en fiende kan bygga dem under världskrigen

Det jag gillar med Världskrigen är deras stora skala och att man får förlita sig mer på skill istället för elektronik / lock on, omöjligt att komma i närheten av liknande i moderna krig.

Permalänk
Medlem

Jaha - ännu ett skitspel från EA.

Vem är förvånad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jaha - ännu ett skitspel från EA.

Vem är förvånad?

Jaså? Jag visste inte att det är släppt. Där ser man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Wooooo, Codename Eagle 2!

Hehe tänkte jag också när jag såg zeppelinaren. Det var ett så knasigt spel att det var rätt kul.

Vi får se vad det blir av det här, kan bli bra, kan bli pannkaka.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

WW1 är en bättre era att gå till, det finns många möjligheter.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Wooooo, Codename Eagle 2!

Jag satt precis å tänkte på Codename Eagle, shit va timmar jag och kompisarna har spenderat på det. Dock vådligt mycket av den tiden att få det att fungera, men ack så kul det va när man väl fick det att fungera över län.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jaså? Jag visste inte att det är släppt. Där ser man.

Om det verkar vara ett skitspel, med setting från skitspel, och från en utvecklare som nästan bara släpper skitspel, då är det nog ett skitspel. En riktig Kalla Krigs-konflikt under mitten av 80-talet kunde blivit något intressant. Vad är detta? "Tyvärr orkade vi inte designa några avancerade grejer, men ta dom här gamla järnsängarna och låtsas som att det är stridsvagnar"?

Permalänk
Medlem

Ideérna börjar ta slut! Kossans spenar ska mjölkas ur annan vinkel!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Ideérna börjar ta slut! Kossans spenar ska mjölkas ur annan vinkel!

Exakt så!

Charlin Chaplin-klippet ovan överträffar sannolikt underhållningsvärdet i nya Battlefield.