Beröm istället för kritik

Permalänk
Medlem

Beröm istället för kritik

Eftersom en del trådar som skapas gällande butiker och kundbemötande här är av negativ härkomst vill jag göra tvärtom.

Vill berömma både Netonnet och Komplett.

Har varit ute efter ett nytt grafikkort under ett par veckor nu och haft en väldig otur. Har provat totalt 4 kort (5000kr-klassen) som jag köpt på Netonnet och alla hade hemsk coilwhine. Har utan problem kunnat returnera alla och blivit bemött väldigt fint. Visst har man rätt till öppet köp, men det är inte alltid självklart att sådant går smärtfritt när det är nåt problem med korten.

Bra jobbat Netonnet!

Sedan beställde jag ett kort från Komplett för att se om "the mothernode" var bättre där. Inget coilwhine på det kortet men tyvärr en defekt fläkt. Mycket smidigt löst via chatten på deras hemsida och blev t om bjuden på Star Wars Battlefront koden trots att jag returnerar kortet. Oerhört trevligt bemötande också.

Så grym service Komplett!

Tycker som sagt inte att man bara behövber skriva när något är dåligt, utan även när något är bra.

Hoppas att andra också varit med om riktigt bra upplevelser när de haft problem med köp.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! Sånt här behöver lyftas fram minst lika mycket som kritiken och den dåliga aspekten av återförsäljare.
Gäller det mesta dock. Tyvärr får negativa saker mycket mer rampljus än positiva, i nästan alla avseenden.

Permalänk
Avstängd

Har precis tänkt som du, men inte fått tummen ur arslet. Så är det nog för dom flesta, det är svårare att ge positiv feedback/beröm.

Om alla skulle hälsa på personen du möter när du är ute och går/eller på jobbet skulle det leda till ett trevligare samhälle/arbetsplats.

Vi glömmer bort allt arbete som görs utan våran vetskap, på jobbet kan det vara en kollega som gör något som kanske du borde ha gjort men totalt glömt bort det, eller hur mycket skit dom stora företagen få ta bara för att det blir fel ibland.

Visst förstår jag att det är jobbigt när en vara man beställt inte kommer den dagen den ska komma, men vi är kanske bortskämda, vad vet jag. Jag bor rätt så långt upp i landet, så oftast tar det mellan 3-5 dagar innan jag får min vara, medans dom som bor i "fjollträsk" får den inom 1-2 dagar, och blir helt tokiga över att det tar en extra dag.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Entusiast

Jag tror jag också tar och hoppar på tåget

Vill tacka Dustin för att de ersatte mina 6 månader gamla in-ear lurar som varit glappa sedan dag 1 men som jag aldrig orkade reklamera och lade på is.
De skickade ett par nya utan att det ens kom på fråga att jag skulle skicka tillbaka de gamla och jag satt med ett nytt par utan glapp 2 dagar senare.

De kostade ju ändå 400-500kr så det tycker jag var snällt gjort och jag kunde ju lika gärna ha ljugit egentligen så tummen upp till Dustin!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Jag är oxå en av de kunderna som vill ge NetOnNet riktigt bra omdöme. Har aldrig haft några problem alls med retur. Har förvisso bara hänt en gång, men det var inget snack om saken.
Det enda som är synd är att netonnet använder Postnord som utkörare. För mig (Bor i Trelleborg) har det fungerat riktigt uselt så numera köper jag alltid i butik (kör till Malmö).

Permalänk
Inaktiv

Har ingen reklamationsärende att ge extra beröm för, men slår ett slag för Dustin som är min favoritbutik och den enda jag handlar PC prylar av egentligen. Professionel hjälp när man behöver det, trevligt bemötande, bra priser och väldigt snabb frakt. Allt som man kan hoppas på.