Samsung 950 Pro NVMe i stationär dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

@minh: Visst kan man aldrig få för bra hastighet, men behovet att köra RAID0 på enheter som redan ger över 2000 MB/s känns inte direkt överhängande... går man från HD på kring 100 MB/s via SSD på 500 till M.2 på över 2000 är det ju redan en rejäl kick - dubblering även om man går från SSD i RAID0... själv gillar jag små lådor med mITX och att slippa både SATA-sladd och strömsladd till lagringen är ju ytterligare bonusar - kikar Du i mitt bygge är det bara EN sladd ansluten i det modulära strömagget, PCI-ström till GPU:n - och igen: bonus utöver *hastigheten* då

Jo personligen tycker jag oxå det är skönt att slippa alla sladda. Men det är ju typ omöjligt för större chassi..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Kopierade ungefär 25 gb i några stooora filer, fick samma "vågform" som Du på hastigheten och som vi konstaterat, vid läs och skriv på samma enhet är drygt 700 MB/s riktigt bra (bildens 964 MB/s var topparna i vågformen, bottnarna nedåt 650 så medel på kring 750)

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikLtz:

@minh: Just, dra bort klistermärket kunde ju faktiskt ge lite mer luft kring chippet... och garanti... klistermärket verkar inte vara i papper utan mer plastiskt så det går nog att få loss i ett stycke och spara om det skulle hända något...

Jag har tagit bort mitt.
Det sitter inte speciellt hårt men är lätt "riva", så lite tålamod + ev. värme rekas om ni vill ha det helt och fint.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Me too, så klistrade jag etiketten bredvid istället

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li