Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Du kan inte möjligtvis ladda upp filen igen för länken fungerar inte längre?

Jaså, jag som trodde att intresset för detta var dött Jag är bortrest nu men kan lägga upp den senaste setupen på nytt när jag kommer tillbaka. Programmet i sig har förresten funkat rätt bra det senaste året - det kraschar ibland om man har datorn igång (eller i vänteläge) i veckor i sträck, men detta är inget jag orkat felsöka då det bara är att starta om programmet eller datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Filen låg visst kvar på servern så jag kunde fixa det härifrån. Setupen finns nu här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Filen låg visst kvar på servern så jag kunde fixa det härifrån. Setupen finns nu här.

Tack!

Har dock ett problem med att fönstret med inställningar kommer upp vid uppstart av Windows, behövs det någon parameter i autostart-genvägen?

Edit: Har haft programmet installerat innan jag formaterade om och då kom inte fönstret upp vid start.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Tack!

Har dock ett problem med att fönstret med inställningar kommer upp vid uppstart av Windows, behövs det någon parameter i autostart-genvägen?

Edit: Har haft programmet installerat innan jag formaterade om och då kom inte fönstret upp vid start.

Har du sparat någon inställning? Programmet tar inte in några startparametrar, enda sättet att bli av med GUI:t är om det finns en sparad config med "show this window ..." urbockad. Jag tror inte att den sparas vid klick utan du måste trycka Save också innan du stänger ner rutan.

Om du redan gjort detta så låter det som om NightLight inte kan spara eller läsa in din config. Sparas dina inställningar alls eller är det blankt papper varje gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@dagbro: Configen är sparad i C:\Users\Pontus\AppData\Roaming\NightLight.

Innehåll:

<?xml version="1.0"?> -<MonitorDayNightSettings xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"> -<DaytimeSettings> <Brightness>100</Brightness> <Contrast>50</Contrast> <RedGain>91</RedGain> <GreenGain>96</GreenGain> <BlueGain>93</BlueGain> <AdvancedMode>true</AdvancedMode> <IsInitialized>true</IsInitialized> </DaytimeSettings> -<NighttimeSettings> <Brightness>0</Brightness> <Contrast>50</Contrast> <RedGain>91</RedGain> <GreenGain>96</GreenGain> <BlueGain>93</BlueGain> <AdvancedMode>true</AdvancedMode> <IsInitialized>true</IsInitialized> </NighttimeSettings> </MonitorDayNightSettings>

Och ja den kommer ihåg mina inställningar.

EDIT: såg nu att där finns en inställning som heter "Show this window when NightLight starts" *facepalm*

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

För mig visas bara 3 av 4 skärmar. Två som är kopplade med DP och en som är kopplad med DVI. Den sista skärmen via DP visas inte.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

För mig visas bara 3 av 4 skärmar. Två som är kopplade med DP och en som är kopplad med DVI. Den sista skärmen via DP visas inte.

Styr programmet alla skärmar ändå? Eftersom jag har svårt att skilja på skärmar som rapporterar exakt samma namn så grupperas sådana som en enda skärm. Så om dina två DP-skärmar ger samma namnsträng (vilket är troligt om de är likadana) ska du inte kunna se båda två.

Permalänk
Medlem

@dagbro: Ahaa då är de två som är kopplade med DP som bara visas som en då!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

@dagbro: Ahaa då är de två som är kopplade med DP som bara visas som en då!

Okej, trevligt att det fungerar som det ska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Okej, trevligt att det fungerar som det ska!

Har ett liknade problem, har 3st likadana skärmar och när jag ändrar i programmet så ändras bara skärm 1.
Skärmen hittas dock som "Generic PnP Monitor" men i Windows/Nvidia panelen får man upp namnet på alla 3 (Zalman ZM-****)
Alla körs med HDMI, fast en med adapter från DP och en med adapter från DVI.

Skulle vara skönt att slippa f.lux...

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.