Permalänk
Medlem

[Star Citizen] Hansa

Nu när Organisationer har lanserats har vi startat "Hansa". En organisation som fokuserar på trading och security!

Hansa
Namnet Hansa? Som ni flesta vet var Hansa ett gammalt handelsförbund under medeltiden. Vi kommer ha en backstory som baserar sig på det gamla förbundet, där med namnet Hansa. Ni kan läsa hela historian här under history Den är sammanflätad med den riktiga StarCitizen storyn.
Vi kommer vara en internationell Org men vi baseras i Sverige/norden.

Vad behöver vi
Just nu behöver vi folk som vill ta ledarroller så som rekrytering, administrering och hjälpa till med hemsidor. Men även folk som bara vill ta in-gameroller när SC släpps. Som det ser ut nu kommer vi ha 2 roller, En Trading och en Security del. (det kan komma att ändras beroende på hur spelmekaniken kommer se ut)

Trading, kommer fokusera på köpande och säljandet av resurser även samlandet av resurser.
Securety, kommer fokusera på skyddandet av trading konvojer, men även uthyrandet av legosoldater (PMCs).

Hur går jag med
Gå in på vår Org sida klicka på "Join us now" och fyll i applikationen med formuläret nedan, Skriv gärna att ni har gått med i tråden också. (Man behöver inte ha köpt spelet för att gå med)

Ålder: (Vi accepterar alla åldrar men ni förväntas vara mogna)
SweC namn:
Jag kan hjälpa till med:
(lämna blank om du inte vill ha en admin roll)
Jag föredrar rollen: (Trader/PMC(man kan givetvis ha båda eller byta))

Länkar:

Sidor:

Sociala medier:

Teamspek:

  • ToyBear.tk

_________________

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Är verkligen sugen på att testa SC sen när det kommer ut. Känner inte för att pumpa in hundratals kronor riktigt än

Kommer lägga Hansa högt på listan över organisationer om jag börjar spela

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är verkligen sugen på att testa SC sen när det kommer ut. Känner inte för att pumpa in hundratals kronor riktigt än

Kommer lägga Hansa högt på listan över organisationer om jag börjar spela

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du kan få spelet + alpha för ~250kr, men då får du bara bas skeppet, men alla skepp som du kan köpa kommer gå att få tag på in game.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat SC. Men jag vet inget om hur spelet fungerar. Jag är sugen på att gå med men jag vet inte hur "Trading" och "Securety" fungerar. Kan någon förklara eller ge länk?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har förbokat SC. Men jag vet inget om hur spelet fungerar. Jag är sugen på att gå med men jag vet inte hur "Trading" och "Securety" fungerar. Kan någon förklara eller ge länk?

Mest som det låter...

"Trading" är att du fraktar saker åt folk, metaller , vapen, you name it. Eftersom pirater lever på att plundra supplyskepp, så behöver du kanske en eskort om du färdas i högriskområden, och där kommer "security" in.

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vation:

Mest som det låter...

"Trading" är att du fraktar saker åt folk, metaller , vapen, you name it. Eftersom pirater lever på att plundra supplyskepp, så behöver du kanske en eskort om du färdas i högriskområden, och där kommer "security" in.

Jaha. Men detta låter ju intressant! Tack

EDIT: Jag har skickat ansökan

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Du borde nog läsa genom tråden lite för ser en del stavfel och annat.

Har nu skickat in en ansökan

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jaha. Men detta låter ju intressant! Tack

EDIT: Jag har skickat ansökan

Ifall du inte har sett den tidigare så är den riktigt intressant

Skrivet av ToyBear:

Jag tror du kan få spelet + alpha för ~250kr, men då får du bara bas skeppet, men alla skepp som du kan köpa kommer gå att få tag på in game.

Pff... basskepp Kommer nog gå upp till typ 300i eller någonting.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

http://www.youtube.com/watch?v=r0qXEAqYIH8

Ifall du inte har sett den tidigare så är den riktigt intressant

Pff... basskepp Kommer nog gå upp till typ 300i eller någonting.

Wow ekonomin ser ju riktigt intressant ut! Detta kan ju bli kul!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Har skickat en ansökan

Edit: Glömde skriva med ålder. Är iaf 28 år

Permalänk

Ska bli kul att se hur stort Hansa kan bli

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Skickade en ansökan:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Skickade in en ansökan jag med, får se hur det går när spelet släpps.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Lär kanske skicka en ansökan, jag undrar bara lite över paketen som finns för köp. Jag tror att jag ska köpa Aurora MR paketet (?). Jag kommer ihåg att de att man fick med skeppet när man köpte in sig i alphan? Om jag köper Aurora MR, så kommer jag få tillgång till skeppet, hangaren, digital download samt mer. Men är digital download även alphan + betan?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad härligt, jag är redan del i en lite dedikerad Svensk/Brittisk organisation, vi kommer freelance:a och köra lite PMC/Bounty hunting. Ni kanske skulle vara sugna på ett samarbete mellan oss två organisationer? Även om vi kanske inte är många fler än runt 10st just nu.

Vi vill inte bli så stora men skulle gynnas av ett större kontaktnät för kunder (freelancing/bounty/PMC). Vi kommer vara Rollspelande och passande skulle det vara om ni använder er av oss vid eventuell brist på egna klan-medlemmar att hyra ut/ använda som skydd.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Lär kanske skicka en ansökan, jag undrar bara lite över paketen som finns för köp. Jag tror att jag ska köpa Aurora MR paketet (?). Jag kommer ihåg att de att man fick med skeppet när man köpte in sig i alphan? Om jag köper Aurora MR, så kommer jag få tillgång till skeppet, hangaren, digital download samt mer. Men är digital download även alphan + betan?

Härligt,
Tror det är Aurora MR + för 40usd eller över som gäller om man ska in i alphan.

Skrivet av DavidtheDoom:

Fan vad härligt, jag är redan del i en lite dedikerad Svensk/Brittisk organisation, vi kommer freelance:a och köra lite PMC/Bounty hunting. Ni kanske skulle vara sugna på ett samarbete mellan oss två organisationer? Även om vi kanske inte är många fler än runt 10st just nu.

Vi vill inte bli så stora men skulle gynnas av ett större kontaktnät för kunder (freelancing/bounty/PMC). Vi kommer vara Rollspelande och passande skulle det vara om ni använder er av oss vid eventuell brist på egna klan-medlemmar att hyra ut/ använda som skydd.

Vi ser fram emot ett samarbete!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Jag har ansökt också! Ser fram emot att börja spela!

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Avstängd

Har gått med i Hansa nu med Constellation, Hornet samt 325A ser fram emot detta

Permalänk
Medlem

Om ni döper om den security-fallangen till Trygg-HANSA så lovar jag att skicka en ansökan

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk

Skickat in ansökan, kanske var lite "over the top" men vill bara visa att jag är seriös till det hela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Om ni döper om den security-fallangen till Trygg-HANSA så lovar jag att skicka en ansökan

Sådär security delen har bytt namn!

Skrivet av Bohnsack90:

Skickat in ansökan, kanske var lite "over the top" men vill bara visa att jag är seriös till det hela

Uppskattas alltid när man visar att man är seriös!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Om man skulle skaffa ett till skepp vad borde man skaffa sig?
Har HORNET F7C-R TRACKER som det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohnsack90:

Om man skulle skaffa ett till skepp vad borde man skaffa sig?
Har HORNET F7C-R TRACKER som det är nu.

Det beror helt på vad du vill göra. kolla här: https://robertsspaceindustries.com/ship-specs vill du ha en fighter så är flera/bättre hardpoints att föredra eller kanske en transport så hög cargo capacity som gäller. Men jag skulle vänta tills dogfight så vi får känna och klämma innan vi väljer.

själv köpte jag en constellation som verkar vara bra överlag, men vi får se!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av ToyBear:

Det beror helt på vad du vill göra. kolla här: https://robertsspaceindustries.com/ship-specs vill du ha en fighter så är flera/bättre hardpoints att föredra eller kanske en transport så hög cargo capacity som gäller. Men jag skulle vänta tills dogfight så vi får känna och klämma innan vi väljer.

själv köpte jag en constellation som verkar vara bra överlag, men vi får se!

Jo har tittat på dom skeppen flera gånger om men 200 dollar känns lite väl fläskigt, funderat på Constellation eller Starfare menar alla behöver bränsle så fara omkring med ett tankskepp kanske inte är så dumt, annars såg jag IDRIS skulle vara coolt att ha
Men gillar mer PvE än PvP fast nog kan det vara kul med PvP lite då o då

Permalänk
Medlem

Just nu håller vi på att fixa en radio reklam på the base. Vi ska även få upp en hemsida innan DogFight, Ser fram emot att spela med er alla!

Skrivet av upl8447:

Skickade precis in en ansökan och har en 325A (Förmodligen mer innan realesse) som kommer stå till tjänst!

Härligt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster