Vad har mina gamla delar för andrahandsvärde?

Permalänk

Vad har mina gamla delar för andrahandsvärde?

Tänkte sälja några gamla datordelar till min far som inte behöver jättehög prestanda. Vad är de värda? Observera att hårddisk, chassi, cd-läsare och OS (han kör Ubuntu) inte ingår, samt att jag inte vill veta högsta pris jag skulle kunna få ut av någon som inte har en susning om datorer, utan tänk mer i stil med vad du själv skulle kunna tänkas ge.

Delarna i fråga:
Zotac Gtx 460 standardkylare (ej AMP! Versionen)
Intel Pentium dual core E5300 2.60GHz
Corsair H50
USB-kortläsare (SD, microSD, CF, memorystick, allt möjligt)
Corsair twin2x PC6400 4GB CL5
Asus P5QPL-AM mATX
Chieftec smart series 550W

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Sälja till din far? Tycker du ska skänka det till honom.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Man delar med sig till sin familj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

max 600 kr om jag skulle sålt det till min farsa

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Sälja till din far? Tycker du ska skänka det till honom.

Är ju ingen självklarhet. Kan ju vara styvpappa eller dyl. som man ej har nån sort "relation" med. Kanske han vill betala och ge sin son en liten ekonomisk boost. My five cents.

Permalänk
Inaktiv

Hade jag ingen användning för prylarna hade jag gett bort dem till vem som helst egentligen, särskilt inom familjen.

Permalänk
Medlem

300kr för grafikkortet och 200kr för ramminnena (antar att det är ddr2) på tradera, sålde liknande för någon månad sedan fast med sämre grafikkort.
Med lite tur kan du få 1000-1500kr på blocket för den komplett.

Permalänk
Medlem

Gratis

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 / Moderkort: Asus ROG STRIX Z390-F GAMING / Minnen: Corsair 32gb (2x16) 3200mhz / Processor: Intel i7 9700k / Kylning Noctua NH-D15 / Grafikkort: Asus Radeon R9 290X DirectCU II OC / HDD: Intel 335 Series 240GB SSD Samt Samsung 840 evo 1tb / Nätagg: Corsair 750w v2 / Skärm: ASUS VE247H

Permalänk
Medlem

Man ger bort datorn till sin pappa!
Jag byggde ihop en dator till min mor och gav henne den så ska det vara.

Permalänk
Medlem

800:- totalt. När man räknar delarna för sig kan du få uppemot en hundring styck.

Men vad jag själv skulle ge om jag behövde? 450:- där nätagget motsvarar en stor del.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Sälja till din far? Tycker du ska skänka det till honom.

Skrivet av modaset:

Man delar med sig till sin familj.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon81912:

Hade jag ingen användning för prylarna hade jag gett bort dem till vem som helst egentligen, särskilt inom familjen.

Skrivet av Pyton66:
Skrivet av 120hz:

Man ger bort datorn till sin pappa!
Jag byggde ihop en dator till min mor och gav henne den så ska det vara.

Jag tackar ödmjukast för omtanken kring far min, men då han bad om att få köpa delarna så är gratis inte ett alternativ. Min far gillar att göra rätt för sig och det vore ganska ohyfsat att neka honom det.

Tack alla som svarat på frågan!

Visa signatur

The cake is a pie.