Permalänk
Inaktiv

Är det någon som provat liknande stolar framför ratt och pedaler, hur fungerar det med t.ex. iracing och går det att låsa hjulen och snurrningen på själva stolen? Av utseendet att döma så bör det egentligen vara huvudsyftet då många av dessa stolar har attribut som en riktig racingstol.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trisse23:

Länka en bra butik i min närhet då? Jag har googlat och letat förgäves men så hittar jag ingen? Utan det där verkar vara i stockholm och göteborg dessa finns. Och hur ofta tror du jag åker dit? OCh vänta nu hur blir det med den där customiseringen när jag köper begagnat? Ja juste då kan jag ju inte välja tyg osv osv. Så länka en bra butik i linköping så åker jag och kollar på den.

Kinnarp har egen butik i Linköping, Kinnarps Interior Linköping, Gillbergagatan 42 Telefon: 013-364800
Begagnat köper du på annons eller via secondhandbutikerna, I tex Trollhättan fanns det Kinnarpmöbler på pingstkyrkans secondhand i måndags när jag var där o tittade, troligen finns det liknande butiker i Linköping också om du inte vill handla på Blocket och Tradera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Chili.se har bra stolar också. gillar dem lite bättre, sitter bättre i deras "racing" stolar.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

LOL premium versionen har tom "rims" ...

Hahaha, började garva högt på kontoret när jag såg "rimsen"!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av mrqaffe:

Kinnarp har egen butik i Linköping, Kinnarps Interior Linköping, Gillbergagatan 42 Telefon: 013-364800
Begagnat köper du på annons eller via secondhandbutikerna, I tex Trollhättan fanns det Kinnarpmöbler på pingstkyrkans secondhand i måndags när jag var där o tittade, troligen finns det liknande butiker i Linköping också om du inte vill handla på Blocket och Tradera.

Var just secondhand butikerna jag menade......

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trisse23:

Var just secondhand butikerna jag menade......

Ja men nog finns det såna i Linköping ? Jag hittade en butik direkt jag sökte på det som åtminstone har Kinnarp inne just nu.
http://tillnytta.se/?page_id=812&pcat=Kontor&bnmn=kontorsstol...
Men det är ju inte så att secondhandbutikerna har samma sortiment hela tiden eller visar upp allt på nätet men där jag bor så brukar det relativt ofta finnas bra kontorsmöbler och letar du på annonssiterna så hittar du också Kinnarpstolar i Linköping och det lär ju dyka upp andra modeller och färger om du bara håller koll efter det.
http://www.blocket.se/ostergotland/Kinnarps_kontorsstol_51175...
http://www.blocket.se/ostergotland/Kinnarps_5002_med_armstod_...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jeddan:

Hahaha, började garva högt på kontoret när jag såg "rimsen"!

Måste ha såna rims på min Kinnarps, får kontakta den lokala däckfiman och fråga om de utför rimjob.......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Länka en bra butik i min närhet då? Jag har googlat och letat förgäves men så hittar jag ingen? Utan det där verkar vara i stockholm och göteborg dessa finns. Och hur ofta tror du jag åker dit? OCh vänta nu hur blir det med den där customiseringen när jag köper begagnat? Ja juste då kan jag ju inte välja tyg osv osv. Så länka en bra butik i linköping så åker jag och kollar på den.

Bafab.se varsågod min herre. Hade du googlat bättre så....dom skickar över hela Sverige och du kan ändra
Alltifrån nackstöd till tyger på vissa modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ska man inte ha en speciell stol beroende på vilken speltyp man gillar, en "optimerad" stol ?
Jag tror på den här:
http://blog.sndimg.com/hgtv/design/Kayla/GameofThrones/game-o...

Annars duger En Kinnarp bra om man är mer splittrad i sin smak.

nuff said best gaming chair evah!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skitstol, mekaniska brytare är ett måste.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tycker dom ser ut som ett par uppumpade skitstolar från jula.

Permalänk

Vill man spela riktigt bevämt är det en gamingfåtölj som gäller http://www.sweclockers.com/galleri/11211-gamingfatolj

Permalänk

Äntligen en stol som matchar min bilsäng

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Kinnarps är de enda stolarna jag kan tänka mig då man kan ställa in absolut allting; det är ergonomiskt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Spännande, tycker dock inte de är lika tilltalande som en DX Racer.
Är intresserad av en stol i liknande utförande, är tydligen enligt denna tråd barnslig men denna sortens stol tilltalar mig och mitt lilla "gaming"krypin.
Problemet är att min nuvarande stol är väldigt bred och jag har hamnat i en situation där jag helst sitter skräddare..
Blir nog ändå en stol i liknande utförande som denna och avvänjning av detta beteende som häver all sorts blodtillförsel till benen..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Grey | MSI Z87-G45 GAMING | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | MSI GeForce GTX780 OC 3GB DDR5 | XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Har en kinnarps i ena rummet, sådan standard med hög rygg, kan ej modelnummret. Jag gillar den bäst, men har även en DXracing jag köpte på chili till ett annat skrivbord, måste ändå säga att dxracing stolarna inte är så farliga, placerar man de medföljande kuddarna bra så sitter man verkligen skönt och stolen tycks ändå hålla bättre kvalite än många många ikeastolar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Gere_Sweden:

Vill man spela riktigt bevämt är det en gamingfåtölj som gäller http://www.sweclockers.com/galleri/11211-gamingfatolj

Version 2 får du basera på en massagefåtölj.

Skrivet av envision:

Säger bara en sak:Värsta stol jag reparerat.

De spricker i underedets gångjärn så man behöver svetsa ihop dem dessutom är stoppningen av undermålig kvalitet så den packas ihop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av envision:

Vilka stolar har du haft innan? Måste ju veta vad man jämför med.
Generellt ska man ha lite tur ifall såna stolar fungera bra. Det går ju varken ställa in nackstöd, armstöd, ingen tiltfunktion, går inte justera ryggstödet upp och ner så om jag ska bedöma den är det en skitstol.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

http://www.bafab.se/se/art/kontorsstolar-kinnarps-8000-6000.p... Perfekt exempel, du kan välja kulör på stolen. Och du kan välja mellan rundad, rak rygg eller med nackstöd.
http://www.bafab.se/se/art/kontorsstolar-kinnarps-8242-morkbl... ett annat exempel, du kan visserligen inte ändra kulör på just denna modell, men du kan få ett helt nytt skinnackstöd som tillval.
Och ja, dom skickar till Linköping och dom är garanterat betydligt mer Ergonomisk än nån gamingstol.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av envision:

Har denna också. Helt ok, men den var mest en nödlösning då jag behövde en ny stol och inte orkade leta runt. Hade jag haft mer tid skulle jag köpt någon annan för det jag gav för den (1800kr). Det jag saknar mest är komforten i nackstödet. Huvudet hamnar för långt bak om man ska stödja sig mot det när man sitter vid datorn. Skulle vilja köpa till någon slags nackkudde att sätta på ryggstödet. Tips på vart jag kan hitta detta till överkomliga priser?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|