Nvidia Geforce GTX överklockningstråden

Permalänk
Medlem

Har börjat pilla lite med överklockning för första gången, byggde datorn i min signatur nu i veckan och tänkte boosta upp den lite, varav GPU känns värt att börja med. Har tankat ner MSI Afterburner men blev förvånad när jag såg att på Graphics card står det bara "GeForce GTX 970", borde det inte stå typ "MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G" eller något? Är det något jag ska vara orolig för eller är det helt OK? Tycker ändå det är MSIs program, de borde hitta sitt eget kort.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Har börjat pilla lite med överklockning för första gången, byggde datorn i min signatur nu i veckan och tänkte boosta upp den lite, varav GPU känns värt att börja med. Har tankat ner MSI Afterburner men blev förvånad när jag såg att på Graphics card står det bara "GeForce GTX 970", borde det inte stå typ "MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G" eller något? Är det något jag ska vara orolig för eller är det helt OK? Tycker ändå det är MSIs program, de borde hitta sitt eget kort.

Det är standard. Inget att oroa sig över.

Permalänk

Tänkte mest kolla inför klock med mitt nya EVGA 970 SSC+, min idle/base temp ligger på runt 48-53c nån timme efter spelande. Är detta normalt/ok?

Permalänk
Medlem

Har nu varit med om att grey goo crashat två gånger till gråskärm och sen ett meddelande om något "DEVICE_REMOVED". Fick ett liknande problem en gång med WoW. Stänger jag ner min överklockning verkar det inte hända. Det lustiga är att min överklockning verkar helt stabil, kan köra Unigine Valley och Unigine Heaven på max länge utan att något händer, inga artefakter, inga crashar... hur gör man i denna situationen? Vill självklart höja prestandan på mitt kort men är ju katastrof om vissa specifika spel lyckas krasha det trots att allt tyder på stabilitet? Eller är det möjligt att det är ett problem med spelet i sig? (Dock inte hittat andra med samma problem på google)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Tänkte mest kolla inför klock med mitt nya EVGA 970 SSC+, min idle/base temp ligger på runt 48-53c nån timme efter spelande. Är detta normalt/ok?

Bara att klocka på! Upp till 80 är helt lungt, men lite högre än så kan man nog gå utan att det tar skada ändå men rekommenderar att sikta på det.

Skrivet av Tobberoth:

Har nu varit med om att grey goo crashat två gånger till gråskärm och sen ett meddelande om något "DEVICE_REMOVED". Fick ett liknande problem en gång med WoW. Stänger jag ner min överklockning verkar det inte hända. Det lustiga är att min överklockning verkar helt stabil, kan köra Unigine Valley och Unigine Heaven på max länge utan att något händer, inga artefakter, inga crashar... hur gör man i denna situationen? Vill självklart höja prestandan på mitt kort men är ju katastrof om vissa specifika spel lyckas krasha det trots att allt tyder på stabilitet? Eller är det möjligt att det är ett problem med spelet i sig? (Dock inte hittat andra med samma problem på google)

Om vissa spel crashar så är det inte stabilt. Därför man inte ska överklocka med bara ett test, blir lätt missvisande. Tex jag kan köra +70 core i 3Dmark men max +50 i Heaven. Det är skillnad i hur de belastar. Tyvärr.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej,

har precis fått hem mitt ASUS GTX 970 DirectCUII Black Edition och i sin vana trogen så hoppar man in i OC det första man gör.

Nu till saken, den OC:ar något sinnessjukt! Högst OC just nu:

GPU boost: 1500Mhz
Minne: 7050Mhz
Power Limit: 120%.
70 grader på kärnan.

Allt på stock voltage. Är detta vanligt? Fan vågar man gå ännu högre. Har låtit Unigine Heaven rulla på en lång stund nu och inga artefakter men detta är ju nästan för bra för att vara sant?!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hej,

har precis fått hem mitt ASUS GTX 970 DirectCUII Black Edition och i sin vana trogen så hoppar man in i OC det första man gör.

Nu till saken, den OC:ar något sinnessjukt! Högst OC just nu:

GPU boost: 1500Mhz
Minne: 7050Mhz
Power Limit: 120%.
70 grader på kärnan.

Allt på stock voltage. Är detta vanligt? Fan vågar man gå ännu högre. Har låtit Unigine Heaven rulla på en lång stund nu och inga artefakter men detta är ju nästan för bra för att vara sant?!

Ja, har du fått ett bra kort är 1500Mhz helt rimligt. Dock bör du nog testa att spela spel. Jag kunde köra unigine heaven utan artefakter helt utan problem med över 1500Mhz tom, men det krashar i flertalet spel inom 1-2 timmar. Vet inte om det gäller alla, men i mitt korts fall är både unigine heaven, valley och 3dmark firestorm inget vidare på att testa stabiliteten, märker noll problem där medans spel krashar på löpande band. Fick gå från +200 Mhz clock till +140 Mhz clock för att få det stabilt "på riktigt".

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk

EVGA GTX 960 SSC + Precision X

Hur kommer det sig att vid full belastning så ändras coreclock även om samma core och mem offset är satt?
Den börjar på 1512 och efter ett tag ner på 1499. Är det något jag missat från 760 till 960 i hur dom beteer sig?

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tobberoth:

Ja, har du fått ett bra kort är 1500Mhz helt rimligt. Dock bör du nog testa att spela spel. Jag kunde köra unigine heaven utan artefakter helt utan problem med över 1500Mhz tom, men det krashar i flertalet spel inom 1-2 timmar. Vet inte om det gäller alla, men i mitt korts fall är både unigine heaven, valley och 3dmark firestorm inget vidare på att testa stabiliteten, märker noll problem där medans spel krashar på löpande band. Fick gå från +200 Mhz clock till +140 Mhz clock för att få det stabilt "på riktigt".

Jag har också noterat att Unigine Valley verkar ganska snällt för systemet men 3DMark Fire strike brukar vara bra test på stabilitet. Testade 1525 (1550) och då krashade Fire Strike.

Visade sig att 1500 är sweet spot för mitt kort.

Men en sak jag har noterat är att den inte verkar vilja övervolta någonting. 1212 mV är max oavsett hur mycket jag försöker kräma på. Några idéer kring detta?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag har också noterat att Unigine Valley verkar ganska snällt för systemet men 3DMark Fire strike brukar vara bra test på stabilitet. Testade 1525 (1550) och då krashade Fire Strike.

Visade sig att 1500 är sweet spot för mitt kort.

Men en sak jag har noterat är att den inte verkar vilja övervolta någonting. 1212 mV är max oavsett hur mycket jag försöker kräma på. Några idéer kring detta?

Låg på maxvolt 1.275 mV innan jag flashade BIOS. Nu ligger jag strax över 1.31 och detta har resulterat en klockökning från ca 1580Mhz till 1620 i Heaven bench stabilt. Minnet gick upp till 8400 =). Rekommenderar att flasha om ditt BIOS om du har bra kylning.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av writler:

Låg på maxvolt 1.275 mV innan jag flashade BIOS. Nu ligger jag straxt över 1.31 och detta har resulterat en klockökning från ca 1580Mhz till 1620 i Heaven bench stabilt. Minnet gick upp till 8400 =). Rekommenderar att flasha om ditt BIOS om du har bra kylning.

Vågar man det?

Max temp just nu har varit 70 grader. Har ASUS DirectCUII kylare.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Jag har inget emot skyn3t men jag vill behålla boost läget och vill ha lite lägre värden på power table för att känna mig säker då jag ska ha mitt kort på luft med säkra marginaler och jag är inte ute efter några jätte ökningar från mina nuvarande värden.

På stock bios kör jag 1250MHz 24/7 även det ofta klarar något högre utan krascher i spel, i benchmarks brukar det klara runt 1290MHz i båda dessa scenarion ligger kortet på max 1.162V

EDIT: Ska få hjälp med att göra en custom bios av en erfaren medlem på overclock.net

EDIT 2: körde precis en intensiv runda 64p noshahr canals rush på bf3 med dessa inställningar utan problem med kortet på stock bios. Får nog starta ett budkrig på kortet för de som vill smälla på ett vattenblock och köra skyn3t bios http://i.imgur.com/MjItqUf.jpg

EDIT 3: 9 rundor på scan.co.uk mixed mode 64p på bf3 tog det innan kortet kraschade med dessa inställningar

Hur har det gått? Sjukt att du kan köra såna hastigheter på STOCK bios med stockvolt, tror ja knappt kunde öka +25 core innan de krascha! Nu med skyn3ts så går det bättre Vore kul o jämföra varandras kort lite då vi nästan har likadant!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Överklockning drar en del watt!

Tänkte mest dela med mig av en händelse jag fick erfara igår.

Några av er vet om att jag voldmoddat mina 780Ti kort och överklockar en del.
När jag tidigare benchat efter poäng i Firestrike tex så har jag endast kört ett kort i taget. Nu igår började jag pressa även i SLI men efter en del volt ökning började jag få problem med random shutdowns "typ hårda avstängningar".

Trodde först att det var pga av mina överklockningar var instabila men det förbryllade mig eftersom jag inte hade några artefacter eller synliga problem under testernas gång.

Eftersom jag använder ett AX1200i nätagg har jag möjligheten att övervaka min strömförbrukning mm via ett program som heter Corsair Link.
Siffrorna fick mig att tappa hakan.

Tydligen drog hela systemet drygt 1250W från väggen och nätaggets säkerhetsfunktioner började lösa ut. OCP "Overcurrent protection".
Vid normalt ej överklockat läge drar datorn drygt 700w. Men när båda korten matades med 1.45v och rullade i 1430mhz så räckte inte nätagget till längre.
Visst vet jag om att överklockning kan dra upp förbrukningen rejält. Men att jag skulle passera 1000 eller ens 1100W fanns inte i mina värld med 2 referenskort 780Ti.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Har ett Asus GTX Titan och har några frågor.

Laddade ner Asus GPU Tweak i helgen för att testa lite överklockning men nu verkar Boost-hastigheten fastnat på 1006 MHz och lyckas inte komma tillbaka till 876 som är default om jag minns rätt.

Sen har jag sett att fläkten inte går upp mer än till 55-60% även när temperaturen stiger upp mot 80C vilket jag tycker är skumt och när jag i Asus GPU Tweak ändrade inställning för fläkten från Auto till User Defined lyckas jag inte ändra några värden. När jag kollat klipp på YouTube ser jag hur man ska få upp ett diagram med ett antal punkter man kan dra runt för att bestämma hastighet på fläkten vid olika temperaturer men hos mig finns det bara två punkter klistrade mot vänsteraxeln och så står det 0,3 har jag för mig. Försöker jag ta tag i en punkt och dra den händer ingenting men programmet som är buggigt kanske.

Någon som vet hur jag kan få tillbaka default Boost-hastighet och hur jag kan bestämma själv vilken hastighet fläkten ska snurra i vid olika temperaturer?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Har ett Asus GTX Titan och har några frågor.

Laddade ner Asus GPU Tweak i helgen för att testa lite överklockning men nu verkar Boost-hastigheten fastnat på 1006 MHz och lyckas inte komma tillbaka till 876 som är default om jag minns rätt.

Sen har jag sett att fläkten inte går upp mer än till 55-60% även när temperaturen stiger upp mot 80C vilket jag tycker är skumt och när jag i Asus GPU Tweak ändrade inställning för fläkten från Auto till User Defined lyckas jag inte ändra några värden. När jag kollat klipp på YouTube ser jag hur man ska få upp ett diagram med ett antal punkter man kan dra runt för att bestämma hastighet på fläkten vid olika temperaturer men hos mig finns det bara två punkter klistrade mot vänsteraxeln och så står det 0,3 har jag för mig. Försöker jag ta tag i en punkt och dra den händer ingenting men programmet som är buggigt kanske.

Någon som vet hur jag kan få tillbaka default Boost-hastighet och hur jag kan bestämma själv vilken hastighet fläkten ska snurra i vid olika temperaturer?

Tack på förhand!

Testa annan överklockningsmjukvara som Msi afterburner och Evga precision x. Kvarstår problemet?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Tjena Tobbe och tack för ditt svar!

Testat med båda de mjukvaror du föreslog men problemet kvarstår, så fort grafikkortet får last på sig drar den iväg till över 1000 MHz trots att jag i båda mjukvarorna klickat på knappen för att gå till defaultvärden. Samtidigt ser jag i både mjukvarorna att GPU clock offset står på 0 vilket ju borde innebära att den inte går högre än 876 MHz som är det riktiga boost-värdet.

Väldigt skumt, känns som jag skulle behöva göra en hård factory reset av mitt grafikkort på något sätt...?

Tog några dumpar som visar hur det ser ut, i första bilen med flygsimulatorn Prepar3D v. 2.5 igång och i andra bilden när jag stängt ned P3D.

Permalänk

Hittade ett uppdaterat BIOS för mitt Titan och efter det funkar det nu att justera fläktarna så var ju trevligt. Boost-hastigheten är dock fortfarande skum på samma sätt men upptäckte en sak...den är inte låst till 1006 MHz utan verkar mer som den hamnat ur synk med offset. Märkte att jag kan få ner den till normal hastighet genom att ange ett negativt offset-värde...intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Hittade ett uppdaterat BIOS för mitt Titan och efter det funkar det nu att justera fläktarna så var ju trevligt. Boost-hastigheten är dock fortfarande skum på samma sätt men upptäckte en sak...den är inte låst till 1006 MHz utan verkar mer som den hamnat ur synk med offset. Märkte att jag kan få ner den till normal hastighet genom att ange ett negativt offset-värde...intressant...

Boost är inaktiverat på dem flesta custom bios som finns ute. Av goda skäl!

Starta GPU-Z är din Baseclock och boostclock samma där?

Ditt jobb är ju att själv bestämma vilken hastighet kortet ska arbeta i när den belastas.
Kortet kommer fortfarande klocka ner sig dock, när kortet inte belastas eller bara belastas lite kommer den inte nå max clock.
I bios finns det värden för vilken clock kortet ska ha beroende på belastningen.

Så ser det ut stock på ett 780 tex

Flashat 780 med Sk3net bios. Notera att Base och boost är samma här.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Såhär ser det ut hos mig och det här är utan last på grafikkortet.

Har du tips på något rekommenderat custom bios för ett Asus GTX Titan (GTXTITAN-6GD5)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Såhär ser det ut hos mig och det här är utan last på grafikkortet.

Har du tips på något rekommenderat custom bios för ett Asus GTX Titan (GTXTITAN-6GD5)?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/94801887/My%20Asus%20GTX%...

Det som är intressant är vad din nuvarande bios heter.
Namnet på original bioset kan man använda som ett modellnamn för att urskilja ur vilken serie/revision kortet är.

Om ett kort lanseras tex 2012 och fortsätter att säljas enda fram till 2013 Q2 innan den fasas ut. Då är det mycket troligt att modellen kommer tillverkas i fler än en revision. Mellan olika revisioner kan tillverkarna göra små ändringar. Förbättringar eller försämringar. Design på PCB i allmänhet och dess komponenter ersätts av en annan typ.

Det vanligaste är att dom byter ut minnena från Samsung till Hynix eller till Elpida. Det beror lite på efterfrågan och priserna just vid det tillfället.
Olika minnen är specificerade till olika hastigheter och även deras timings kan skilja sig åt. Precis som med "internminne" Ram minne så arbetar också Vram "videominnet" på grafikkortet i strikta timings scheman.

Konsekvensen av en flash med fel bios, ett bios ämnat för en annan revision med andra minnen kan orsaka instabilitet.

Se till att spara din original bios innan du flashar med ett custom bios.

Besök det här tråden för mer information.

http://www.overclock.net/t/1363440/official-nvidia-geforce-gt...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Ok, tack för tipset och infon!

Permalänk
Medlem

Hmm, utan att röra volten fixar mitt 980 omkring 1529 MHz på core och 8006 Mhz på minnet (kanske högre jag höjde inte mer sen) Det gick finfint i Heaven men i firestrike måste jag sänka minnet till ca 7800. När jag spelar typ FC4, D3 eller HoN så krashar det dock och jag måste dra ner core till 1479.

Hur mycket vågar man röra volten?

Power limit på 122% kanske ska nämnas

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Hmm, utan att röra volten fixar mitt 980 omkring 1529 MHz på core och 8006 Mhz på minnet (kanske högre jag höjde inte mer sen) Det gick finfint i Heaven men i firestrike måste jag sänka minnet till ca 7800. När jag spelar typ FC4, D3 eller HoN så krashar det dock och jag måste dra ner core till 1479.

Hur mycket vågar man röra volten?

Power limit på 122% kanske ska nämnas

1529 MHz på core och 8006 Mhz kanske du kan ha teoretiskt i ditt OC program ja, men som du även skriver så får du sänka så fort du spelar/belastar kortet.

klocka kortet tills det är STABILT 24/7 istället och sen skriv ut vad du får ut för Mhz

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

1529 MHz på core och 8006 Mhz kanske du kan ha teoretiskt i ditt OC program ja, men som du även skriver så får du sänka så fort du spelar/belastar kortet.

klocka kortet tills det är STABILT 24/7 istället och sen skriv ut vad du får ut för Mhz

Som sagt den fixar den klocken i Heaven. När det gäller spelande är det 1479/7800 som gäller på stock Volt. Ligger i ca 65-70 grader då

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Tjena! har ett GTX 970 G1 Gaming. Och skulle vilja klocka det lite. Är det någon här som också har ett sådant kort som kan kanske skriva vad för inställningar man ska ha?

Permalänk

Asus GTX 970 Black Edition

Jag testar lite överklockning på mitt gtx970. Inom vilka gränser bör jag hålla gpu volt?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/15852546/%C3%96verklock%2...

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

Om inlägget va till mig hhaha så skulle jag säga att inte ge den mycket mer el sitter på ett nätagg där jag inte har möjligheten att ge den mycket mer el utan att något annat ger upp bara en liten "simpel" överklock

Permalänk

Nej det var råd för min egna skull

Visa signatur

MB: MSI X99S MPOWER | CPU: i7 5820K 4.4GHz | RAM: HyperX Savage 32GB DDR4 2666mhz | GPU: MSI GTX1070 FE | | PSU: EVGA Supernova G2 850w | Chassi: Fractal Design R5 Titan/Window | Kylning: Noctua NH-D15 | HDD 1: Samsung EVO 970 500GB | HDD 2: 2TB WD 7200rpm | HDD 3: 500GB Samsung EVO 850 SSD RAID0 | HDD 4: Samsung EVO 850 1TB | Skärmar: 3x DELL U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Som sagt den fixar den klocken i Heaven. När det gäller spelande är det 1479/7800 som gäller på stock Volt. Ligger i ca 65-70 grader då

helt ok

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahl85:

Nej det var råd för min egna skull

Aha okey haha men tror du att du vet några bra settings för mitt 970? Sitter på ett 550W Nätagg så kan inte tilldela mycket mer el