Det här med Blocket...

Permalänk
Jubileumsmästare

Ptja, säkert någon som köper den. Vissa bryr sig verkligen bara om att ha det senaste.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

ELLER. Så köper man den billigare fast sprillans ny?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

ELLER. Så köper man den billigare fast sprillans ny?

Ja, JAG hade aldrig köpt den. Detta är lika galet som mupparna som la ut sina mobiler på Blocket med "Flappy Bird" för samma summa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Ja, JAG hade aldrig köpt den. Detta är lika galet som mupparna som la ut sina mobiler på Blocket med "Flappy Bird" för samma summa..

Ja.. Folk överskattar värdet av sina ägodelar hela tiden. Som folket som upp till ett par år sedan sålde sina TV apparater för nypris.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Är det ockerpriser eller är det faktiskt att folk inte har en uppfattning av vad saker kostar? Jag la nyligen upp en annons på tradera för ett 16gb USB-minne som jag har haft i ca 6 år, men modellen finns fortfarande på marknaden. Slutpriset gick till det dubbla mot vad det kostar nytt på elgiganten nu, + frakt. Min tanke är att folk tror saker är så dyrt, fastnar i stressen av att man tror att en vara kommer bli såld och budar/betalar för mycket i många fall precis som TS skrev i det ursprungliga inlägget.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Är det ockerpriser eller är det faktiskt att folk inte har en uppfattning av vad saker kostar? Jag la nyligen upp en annons på tradera för ett 16gb USB-minne som jag har haft i ca 6 år, men modellen finns fortfarande på marknaden. Slutpriset gick till det dubbla mot vad det kostar nytt på elgiganten nu, + frakt. Min tanke är att folk tror saker är så dyrt, fastnar i stressen av att man tror att en vara kommer bli såld och budar/betalar för mycket i många fall precis som TS skrev i det ursprungliga inlägget.

Just i ditt fall så kan jag bara gratta dig till en bra försäljning. Om man lägger upp saker för "normalt" pris men folk ska ändå bjuda långt över det så är det ju bara att tacka och ta emot. Det är liksom deras egen okunskap som gör att hål bildas i plånböckerna. Sedan vem tusan köper USB minnen begagnade?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Just i ditt fall så kan jag bara gratta dig till en bra försäljning. Om man lägger upp saker för "normalt" pris men folk ska ändå bjuda långt över det så är det ju bara att tacka och ta emot. Det är liksom deras egen okunskap som gör att hål bildas i plånböckerna. Sedan vem tusan köper USB minnen begagnade?

Transportstyrelsen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Letar just nu efter en bärbar dator men förstår mig verkligen inte på priset för begagnade laptops.
Här har vi en "ungefär som ny" okänd PH pavillion med en knapp borta och batteriet måste sitta i för att kunna surfa. för 3000 kronor. Ger såklart noll annan info om vad datorn innehåller.

https://www.blocket.se/uppsala/HP_Pavilion_Entertainment_7625...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Transportstyrelsen.

Ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd

Vad tycker vi om denna då?

ifall annonsen plockas ner

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Letar just nu efter en bärbar dator men förstår mig verkligen inte på priset för begagnade laptops.
Här har vi en "ungefär som ny" okänd PH pavillion med en knapp borta och batteriet måste sitta i för att kunna surfa. för 3000 kronor. Ger såklart noll annan info om vad datorn innehåller.

https://www.blocket.se/uppsala/HP_Pavilion_Entertainment_7625...

Det är blocket vi snackar om, där både lathet och okunskap är en rolig kombo vill man ha roligt tidsfördriv är det ju rena frukostbordet att gotta sig i, där kan man verkligen se både de och det andra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Man ska inte underskatta folk som handlar via Blocket. De flesta datorerna som säljs till överpris förblir osålda. Testa ringa runt lite så får ni se. Värre var det förr i tiden speciellt tidigt 2000-tal.

Permalänk
Medlem

Herregud, mer irriterad än vanligt. Hade stämt träff med en säljare 14:00. Innefattade 10 mil enkel väg att köra bil för min del. Frågade igår om hen ville ha handpenning via Swish, men icke.
Av en ren och skär tillfällighet går jag in i blocketappen kring lunch och ser att annonsen är borttagen. Märkligt.

Får messa typ 5 ggr innan det till slut kryper fram att varan såldes redan igår kväll då ”nån annan kunde komma direkt”.
Jaha, fine. Men är det för i h-vete inte normal hyfs att skriva till mig och säga att affären imorrn (idag) är inställd? Kul om man hade bränt 20 mil bil i onödan....

Permalänk
Medlem

Yes då har det börja dyka upp lite iPhone x, men denna tar mig tusan kungatronen och inte nog med de han har sänkt priset från 34k till 28k!
http://www.blocket.se/vi/76353177.htm

Måste bara flika in med denna också, hur lyckas man "felköpa" en mobil för 10k+?!
http://www.blocket.se/vi/76353099.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Spelpaket, i7, 12GB Ram, MSI GTX 660 OC http://www.blocket.se/vi/76223899.htm

Jösses... Var tillomed tvungen att maila killen. Återkommer med vad han svarar haha

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk

Nån som är intresserad av ett "grafic kort" vilken modell får bli en överraskning

https://m.blocket.se/stockholm/Grafic_kort_saljs_75255469.htm...

Edit: Ah den är borttagen

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Kraftfull speldator - i7, GTX 780ti & SSD
http://www.blocket.se/vi/76410967.htm

Kan tycka att för det priset borde han bjussa på hemkörning över hela Sverige...

Annonsen nedan
------------------
Processor: i7 2600k
Ramminne: 8gb ddr3
Hårddisk: 120gb SSD
Grafikkort: Nvidia GTX 780ti
Moderkort: Asus P67 Sabertooth
Nätagg: Corsair CX 600 (80 plus)
Chassi: Fractal design Focus G
Kylare: Cooler Master Hyper 212

Bra speldator i ett helt nytt chassi, klarar alla spel som finns ute just nu. Levereras med en testversion av Windows 10 pro och kan testas på plats.

Utkörning kan ordnas inom Göteborg mot bensinpengar.

Om annons finns kvar så är datorn kvar.
----------------------

För denna best, utan skärm eller windows-nyckel, vill han ha endast 6495:-

Permalänk

@Panzerfister: Så farligt var de väll ändå inte, delarna är ju relativt bra ändå, och priset är ju inte så farligt.

Har dock sett sådana annonser för över 10k då folk tror att bara för kortet kostade 8k för 5 år sedan så kostar de säkert ca 4k nu.

Permalänk
Medlem

@Fantgrenen:

Att det finns värre prissättningen kan jag hålla med om, denna har väl bara ett pris som är dubbelt så högt som sig bör...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikitalord:

Diggar verkligen spalten med freeware som ingår.

Ashampoo Burning Studio 2016
UltraISO
BitTorrent
AIDA64 Extreme
dreamlight
Photo Frame Studio
PhotoZoom Pro 2
FunPhotor
PhotoFiltre
FLAC To MP3
ImTOO MP4 to MP3 Converter 6
Easy PDF to Word Converter
PDFCreator
RonyaSoft CD DVD Label Maker
Xara3D6
Your Unin-staller!
YouTubeGet
RegClean Pro
AVG Protection

Hälften har jag aldrig hört talas om. Antar att det inte är bara en trojan på den burken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5
Grafikkort: eVga 970SSC
Nätaggregat: Fractal Design Newton R3 800w
CPU: Intel Core i7 4770k @4.4
Moderkort: Gigabyte Z87X

Permalänk
Avstängd

@kEzi: Mer märkligt är väl att fiber ingår.

Permalänk
Medlem

@kEzi: Ser typ ut som han har installerat allt som fanns på någon gammal PC för Alla-skiva

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Avstängd

Kan Denna annons vara dagens?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Kan Denna annons vara dagens?

Killen kan ju hoppas att han hittar någon. lol.

Citat från annonsen: ps. till alla er som fyller min brevlåda med mobbningar om att det inte är den bästa
datorn och hur jag kan tycka den är bra, jag kommer rapportera er till Blocket och se
till ni inte kan mobba andra mer. Om ni inte gillar det ni ser behöver ni inte skriva eller
eller uttrycka er utan bara gå till nästa annons, jag skriver denna annons till dom som är
intresserade, inte för att ni skall mobba mig med grymma anklagelser

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Killen kan ju hoppas att han hittar någon. lol.

Citat från annonsen: ps. till alla er som fyller min brevlåda med mobbningar om att det inte är den bästa
datorn och hur jag kan tycka den är bra, jag kommer rapportera er till Blocket och se
till ni inte kan mobba andra mer. Om ni inte gillar det ni ser behöver ni inte skriva eller
eller uttrycka er utan bara gå till nästa annons, jag skriver denna annons till dom som är
intresserade, inte för att ni skall mobba mig med grymma anklagelser

Sedär. Då har han fyllt på sedan jag hittade den.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Killen kan ju hoppas att han hittar någon. lol.

Citat från annonsen: ps. till alla er som fyller min brevlåda med mobbningar om att det inte är den bästa
datorn och hur jag kan tycka den är bra, jag kommer rapportera er till Blocket och se
till ni inte kan mobba andra mer. Om ni inte gillar det ni ser behöver ni inte skriva eller
eller uttrycka er utan bara gå till nästa annons, jag skriver denna annons till dom som är
intresserade, inte för att ni skall mobba mig med grymma anklagelser

Så man mobbar någon för att man upplyser honom att han försöker lura folk? Bra att veta.

Bara för att ha som referensmaterial. Här är en dator jag slängde ihop bara därför att...

Personen i länken vill alltså få det till att om man tycker att denna presterar bättre och är betydligt bättre prissatt så mobbar man honom? Man får tom. ett spel på köpet för mindre. Helt... otroligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Så man mobbar någon för att man upplyser honom att han försöker lura folk? Bra att veta.

Bara för att ha som referensmaterial. Här är en dator jag slängde ihop bara därför att...

http://www.inet.se/kundvagn/bild/10975413/

Personen i länken vill alltså få det till att om man tycker att denna presterar bättre och är betydligt bättre prissatt så mobbar man honom? Man får tom. ett spel på köpet för mindre. Helt... otroligt.

I och för sig får man ju en Samsung Galax 8 med i bytet, om jag läser rätt. Men jo, han övervärderar rätt bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så man mobbar någon för att man upplyser honom att han försöker lura folk? Bra att veta.

Bara för att ha som referensmaterial. Här är en dator jag slängde ihop bara därför att...

http://www.inet.se/kundvagn/bild/10975413/

Personen i länken vill alltså få det till att om man tycker att denna presterar bättre och är betydligt bättre prissatt så mobbar man honom? Man får tom. ett spel på köpet för mindre. Helt... otroligt.

Skrivet av Adrenochrome:

I och för sig får man ju en Samsung Galax 8 med i bytet, om jag läser rätt. Men jo, han övervärderar rätt bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo en Note 8 var det väl? Spela roll. Det är inte värt det han tror. Han kommer ändå inte hitta någon köpare eller som vill byta haha..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1