Stryktåliga hörlurar till sängen?

Permalänk
Entusiast

Stryktåliga hörlurar till sängen?

Goddagens. Mina gamla Icemat Siberaia lurar sjunger på sista versen, efter 7 år av trogen tjänst, varav de sista 2-3 i min säng.

Så jag behöver nya.

De ska användas till min htpc för film, serier och en hel del youtube.
Kommer precis som med Icematsen att ha dem liggandes i sängen och det händer ju att man somnar med dem på. Så det är viktigt att de är stryktåliga.

Jag har inget ljudkort i htpc:n så att klämma till med något audiofiligt är inte precis lönt. Har inte plats till något ljudkort heller, (handlar om htpc:n i sign.)

Så ja, det viktiga är att de är hållbara och att de inte låter sämre än Icematsen.
Och det ska ju vara lurar av den "stora modellen" alltså inget som ligger och pressar på öronen.
Det är rätt bra om de inte väger för mycket heller, så att de inte ramlar av när man halvsitter/ligger

Budget... Well, svårt att säga men gärna under tusenlappen.

Några förslag?

Permalänk
Inaktiv

Var det något fel på dina siberia förutom att de "bara" höll i fem år? Skulle i så fall rekommendera dig att köpa nya sådana

Permalänk

Jag skulle föredra att köra med ett par högtalare istället då jag tycker att det är extremt oskönt att ligga i en säng/sova med hörlurar. Det skulle också eliminera ditt slitage problem, så länge du inte går i sömnen och vevar på armarna samtidigt

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Har sovit med mina Audiotechnica M50 i 2 år snart och de håller. De har även klarat regn, åskväder, vinter. Bytte även ut padsen till velour för skönare känsla i sängen.

Permalänk
Medlem

Det går ju inte att ligga i sängen med hörlurar överhuvudtaget, högtalare?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon81912:

Var det något fel på dina siberia förutom att de "bara" höll i fem år? Skulle i så fall rekommendera dig att köpa nya sådana

Nej det jag jag inte påstå, men så som Siberia ser ut nu så är det ju svettiga fejklädermuffar, vilket jag helst undviker (även om jag har det på lurarna vi datorn )

Skrivet av IntelAti:

Har sovit med mina Audiotechnica M50 i 2 år snart och de håller. De har även klarat regn, åskväder, vinter. Bytte även ut padsen till velour för skönare känsla i sängen.

Ser ut att ha bra reviews, helt klart en kandidat, även om de är lite dyra för ändamålet

Skrivet av FudgieCars:

Jag skulle föredra att köra med ett par högtalare istället då jag tycker att det är extremt oskönt att ligga i en säng/sova med hörlurar. Det skulle också eliminera ditt slitage problem, så länge du inte går i sömnen och vevar på armarna samtidigt

Skrivet av Asprarn:

Det går ju inte att ligga i sängen med hörlurar överhuvudtaget, högtalare?

Jag hade ju självklart använt högtalare om det hade varit ett alternativ. Men jag har en tendens att vara vaken vid tider då ingen annan är det, och högtalare skulle störa alla sömntutor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blargmode:

Ser ut att ha bra reviews, helt klart en kandidat, även om de är lite dyra för ändamålet

Jag har dem och gillar bra ljud. Det enda som är dåligt med dem är att jag inte köpte dem för flera år sedan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Har sovit med mina Audiotechnica M50 i 2 år snart och de håller. De har även klarat regn, åskväder, vinter. Bytte även ut padsen till velour för skönare känsla i sängen.

Offtopic men var sören hittade du velour till m50? Har letat som en dåre utan att hitta! Hade varit evigt tacksam om du peka mig på rätt håll!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Offtopic men var sören hittade du velour till m50? Har letat som en dåre utan att hitta! Hade varit evigt tacksam om du peka mig på rätt håll!

Thomann.de har det

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt_250_ohrpolster.htm

Man får kämpa lite för att få på de men sen sitter de bra