Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vlademil:

En annan stor anledning tror jag är att målgruppen för spelet är EXTREMT bred iom SW-franchisen. Därför vill man säkerställa att den största majoriteten av människor kommer få en bra upplevelse. Tror alla kan hålla med om att en serverlista är ganska jobbig om man är en novis. Att det inte blir någon Battlelog är också ett bevis på att man vill simplifiera hela processen. Ta gärna en titt på UI:t i spelet också, extremt simpelt och tydligt så alla förstår. Detta kommer vara genomgående i hela spelet kan jag tänka mig.

Detta.

I sin iver att tillfredsställa konsolägarna med sina 4 knappar eller vad det är de nu har att förfoga över så fördummar man hela processen. (OBS! Jag kallar nu inte konsolägarna per se för idioter!)

Men jag tror också att den simplifiering du pratar om handlar inte bara handlar om att "noviser" ska få en bra upplevelse, utan också kostnadsbesparingar. Konsolerna sätter nivån - PC:n får anpassa sig.
Så har det varit ett tag - och tyvärr visar det inga tecken på att avta.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

För er som är intresserade av UI osv så har jag en 15 min gameplay med menyerna och allting som är i spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=EVxu0UBrwsQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Detta.

I sin iver att tillfredsställa konsolägarna med sina 4 knappar eller vad det är de nu har att förfoga över så fördummar man hela processen. (OBS! Jag kallar nu inte konsolägarna per se för idioter!)

Men jag tror också att den simplifiering du pratar om handlar inte bara handlar om att "noviser" ska få en bra upplevelse, utan också kostnadsbesparingar. Konsolerna sätter nivån - PC:n får anpassa sig.
Så har det varit ett tag - och tyvärr visar det inga tecken på att avta.

Tveksam till att de valde att gå den här vägen för konsolerna skull, inget av de andra spelen Dice släppt till konsol är lika nerdummat och avskalat som detta. Tror snarare att det handlar om att spelet har så bred målgrupp.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

För er som är intresserade av UI osv så har jag en 15 min gameplay med menyerna och allting som är i spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=EVxu0UBrwsQ

Vad har du för dator specs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Förbaskat synd. Det här var ett självklart köp innan nyheten om matchmaking efter skill kom ut. Trots att om man tillhör top 1% av spelarna så kommer man alltid vara en medelmåtta på slagfältet, det känns inte så kul.

Men.. Du kommer ju även spela MED folk som är bättre. Du kanske inte får lika många kills - men de du får kan du ju stoltsera desto mer med. Typ. Så finns ju fördelar också. Man kan inte stirra sig blind på att hamna överst hela tiden

EDIT: I slutändan kanske du får lika "många" kills eftersom du även spelar med bättre lagkamrater.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Men.. Du kommer ju även spela MED folk som är bättre. Du kanske inte får lika många kills - men de du får kan du ju stoltsera desto mer med. Typ. Så finns ju fördelar också. Man kan inte stirra sig blind på att hamna överst hela tiden

EDIT: I slutändan kanske du får lika "många" kills eftersom du även spelar med bättre lagkamrater.

Tankevurpa? Lagkamraterna i det andra laget är ju lika bra som mina.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Tankevurpa? Lagkamraterna i det andra laget är ju lika bra som mina.

Hehe, jo jag förstår att det liksom tar ut varandra Men för att sammanfatta så borde det ju leda till högre kvalitet på just den "servern". Och att du blir en ännu bättre spelare. Att få "lätta kills" ger ju inte så mycket i slutändan även om det så klart är roligt de få sekunderna som resultatlistan visas. Eftersom det är lika för alla så borde det inte påverka den "globala/totala" statistiken. Eller?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Tveksam till att de valde att gå den här vägen för konsolerna skull, inget av de andra spelen Dice släppt till konsol är lika nerdummat och avskalat som detta. Tror snarare att det handlar om att spelet har så bred målgrupp.

Självfallet bara spekulationer från min sida.
Men det hade varit bra med transparens från spelutvecklare/distributörer kring frågan - så slipper de spekulationer.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Vad har du för dator specs?

Jag har en i5 4670K överklockad till 4.6GHz, två stycken GTX660 i SLI som var disablat under alfan, sen 16GB DDR3 RAM och lite annat mys. En fin SSD också. Kunde köra knappt köra allt på high, det dippade under 60 rätt ofta. Det där andra grafikkortet hade behövts för 60+ hela tiden, och Ultra kan jag nog bara drömma om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag har en i5 4670K överklockad till 4.6GHz, två stycken GTX660 i SLI som var disablat under alfan, sen 16GB DDR3 RAM och lite annat mys. En fin SSD också. Kunde köra knappt köra allt på high, det dippade under 60 rätt ofta. Det där andra grafikkortet hade behövts för 60+ hela tiden, och Ultra kan jag nog bara drömma om.

Okej, tyckte det flöt på rätt bra endå, jag kör 1440p och tror du singel 980 räcker till? Eller bör man uppgradera till ti för 60+ fps ultra? (om det ens går). 4790k cpu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

För er som är intresserade av UI osv så har jag en 15 min gameplay med menyerna och allting som är i spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=EVxu0UBrwsQ

Ser kul ut
Med kommer du inte få problem om du lägger upp gameplay videos i alpha closed beta?

Permalänk
Skrivet av FreeZe:

Ser kul ut
Med kommer du inte få problem om du lägger upp gameplay videos i alpha closed beta?

Jag såg att så många dök upp som aldrig togs ner så jag lade upp min med. Inga problem än så länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Okej, tyckte det flöt på rätt bra endå, jag kör 1440p och tror du singel 980 räcker till? Eller bör man uppgradera till ti för 60+ fps ultra? (om det ens går). 4790k cpu också.

Tror du klarar dig riktigt galant med ett 980! Sen när (om) DX12 implementeras in i Battlefront (frostbite) så kan du nog se att den räcker till ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Okej, tyckte det flöt på rätt bra endå, jag kör 1440p och tror du singel 980 räcker till? Eller bör man uppgradera till ti för 60+ fps ultra? (om det ens går). 4790k cpu också.

Av tidigare erfarenhet brukar Dice/Frostbite spel var jävligt bra optimerade

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Tror du klarar dig riktigt galant med ett 980! Sen när (om) DX12 implementeras in i Battlefront (frostbite) så kan du nog se att den räcker till ännu mer.

Skrivet av Slurrper:

Av tidigare erfarenhet brukar Dice/Frostbite spel var jävligt bra optimerade

Okej, jag tror jag uppgraderar till ett Ti trots allt, bara för att

Permalänk

Nån som vet datum för open beta?
Enligt flera sidor ska det vara i oktober...

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nån som vet datum för open beta?
Enligt flera sidor ska det vara i oktober...

Early october enligt EA, troligtvis finns inget bestämt datum men det blir väl om ett par veckor.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

@ågren: Jag ska ta och boka upp alla kvällar redan nu....

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Dags att boka in några dagars ledighet i Oktober då..

Permalänk
Medlem

Har det kommit ut någon ny info om AMD kommer göra en bundle med grafikkort och battlefront? Börjar ju faktiskt närma sig release och folk vill nog uppgradera i god tid.

Permalänk
Medlem

Öppen beta med början imorgon alltså. Ska bli roligt att få testa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Okej, jag tror jag uppgraderar till ett Ti trots allt, bara för att

Det låter bra. Ti är fläskigt kul

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket plats installationsfilerna tar.

Edit - Hittade (11GB för PC) : http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/the-star-war...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Undrar hur mycket plats installationsfilerna tar.

Edit - Hittade (11GB för PC) : http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/the-star-war...

Och runt 7GB för konsolerna om jag minns korrekt.

Ska bli riktigt kul att testa det imorgon!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och runt 7GB för konsolerna om jag minns korrekt.

Ska bli riktigt kul att testa det imorgon!

Är det en lång beta period? Kommer inte kunna spela så mycket förrän kanske söndag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det en lång beta period? Kommer inte kunna spela så mycket förrän kanske söndag.

Den slutar på Måndag

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det en lång beta period? Kommer inte kunna spela så mycket förrän kanske söndag.

Skrivet av KKay:

Den slutar på Måndag

Värt att nämna är dock att online slutar på måndag. http://www.sweclockers.com/nyhet/21096-star-wars-battlefront-...

Betan kommer alltid kunna köras offline mot bottar om man vill (Vilket ju i föregående Battlefront-spel faktiskt varit hyffsat kul) så det kan man ju alltid göra om man vill hårdvarutesta eller liknande efteråt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den slutar på Måndag

Skrivet av Sisyfos:

Värt att nämna är dock att online slutar på måndag. http://www.sweclockers.com/nyhet/21096-star-wars-battlefront-...

Betan kommer alltid kunna köras offline mot bottar om man vill (Vilket ju i föregående Battlefront-spel faktiskt varit hyffsat kul) så det kan man ju alltid göra om man vill hårdvarutesta eller liknande efteråt.

Okej då får jag försöka spela spelet hela söndan om jag inte hinner spela innan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som kollat om preload av Beta är uppe? (Är inte hemma atm)

10 CET stod det att det skulle dyka upp i Origin under beta / free games.

Visa signatur

Kriff Kriff