QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Jag har "köpt" en qnix av hulustar och det står att de bara tar betalning från paypal. Jag har ett paypalkonto, men där står det att bankkontot som jag överför pengar till måste ha samma namn som jag, och jag registrerade inte riktigt samma namn på paypal. Det ska gå att ändra, men det jävliga är att det finns två säkerhetsfrågor jag måste svara på: en historisk person och en restaurang jag haft som favorit vid kontoskapandet. Jag kommer väl ungefär ihåg vilka det kan vara, men jag lyckas inte få det rätt tydligen.

Jag bara undrar, om jag väljer att betala med visa så går betalningen genom paypal iaf. Men kräver de att jag använder ett paypal konto eller kan transaktionen ske och hulustar inte har några problem med att jag inte använt mitt paypal konto? Annars blir jag nog tvungen att göra ett nytt konto, även om jag tycker minst lika mycket om paypal som jag gillar whywallet! Tips nån?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon113729:

Beställde min från Hulustar på måndag, på tisdag var den på något fraktställe i Sydkorea, på onsdag var den i Tyskland, på torsdag i Göteborg och på fredag så blev den hemlevererad. Inte illa!

Var dock lite småjobbigt att få den att funka tillsammans med en sekundär skärm på Ubuntu med Nvidias drivrutiner, men till slut gick det. När jag testade med live-USB och open source-drivrutinerna för grafik så fick däremot båda rätt upplösning på en gång. Damn you Nvidia..!

varför beställer du av hulustar, när han är ungefär 40$ dyrare?

Permalänk
Medlem

sant, jag tog hulustar för att jag inte tyckte det spelade så stor roll, jag tyckte de verkade pålitliga. Men om paypal ska ta ut pengar för att växla SEK -> USD så vete fan. Kan man komma runt paypals växling, är det olika om man kopplar kort till paypal eller om man gjort överföring till paypal konto?

EDIT:

Jag biter det sura äpplet för den här gången. Är produkten fin är 3 lax helt ok. Om bara paypal inte var så jäkla omöjliga. De verkar ha låst mitt gamla konto, men det gör väl inget får göra ett nytt. Jag antar att jag ändå inte kan ta bort det gamla utan lösenordet och svar på de två frågorna. MEEEEEH!!!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Lekt lite med att överklocka skärmen.
Senaste drivrutiner från nvidia, med pixel clock patch samt testläge.
Varken 96 eller 120hz var något problem med originalkabeln.

Summeringen av mitt Korea skärms köp lyder.
Plus.
Billig.
Snabb leverans.
Välpacketerad.
Inga felaktiga pixlar.
Överklockningsbar till 120hz.

Minus.
BLB i över och underkant.
En hel del panel play.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför skärmarna man inte skulle fungera till laptops low profile och likande? kan någon förklara?
Skulle den fungera till R-pi?

"frågar man inte får man inget svar?"

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuCke:

Jag förstår inte varför skärmarna man inte skulle fungera till laptops low profile och likande? kan någon förklara?
Skulle den fungera till R-pi?

"frågar man inte får man inget svar?"

För att de oftast inte har stöd för upplösningen, och de har inte dvi utgången som krävs för den, de har inte dvi-d , det är därför de skriver ut den biten

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av era909:

Angående överklockning så använder jag inget annat än Nvidias drivrutiner (senaste.) Bara skapa en custom profil, ändra frekvensen och trycka på test. Har du tillgång till en annan dual link dvi kabel kan du testa med den och se om det fungerar bättre. Det verkar till viss del bero på kvalitén på kabeln också.

Nu kan jag plötsligt överklocka i Nvidia Control Panel utan problem. Jag hade pillat runt en massa innan, så jag vet inte vad jag gjorde rätt.
Den högsta Hz jag kan uppnå utan scanlines när jag inte ändrar några övriga inställningar är 115 Hz. Det är inte så illa även om jag hade hoppats på att uppnå 120 Hz. Jag vet inte om man kan bränna sönder sin skärm genom att överklocka den som man kan med sin processor så för säkerhets skull kör jag bara på 96 Hz som default. Jag har också gjort en finprofil på 110 Hz som jag bara ska använda vid festliga tillfällen.

EDIT: Jag upptäckte att anledningen till att jag inte kunde överklocka så långt innan var för att jag körde ett program i bakgrunden som heter NVinspector. Det programmet klockar ner grafikkortet när det är idle för att spara ström, vilket vissa Nvidiakort annars inte gör automatiskt när man har två skärmar inkopplade samtidigt. Tydligen spelar grafikkortets klockfrekvens roll för hur många Hz man kan klocka sin skärm till.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk

För någon som inte har så stor koll, vad är den stora skillnaden på en sådan här(QNIX) och en typ Crossover?

Har sett att Qnixen har PLS-panel medans Crossovern har S-IPS. Vad betyder det för bildkvalitet? Crossovern är ju också lite dyrare. Är det någon skillnad i byggkvalitet? Vilken av dom är det bättre köpet?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av blebleble:

För någon som inte har så stor koll, vad är den stora skillnaden på en sådan här(QNIX) och en typ Crossover?

Har sett att Qnixen har PLS-panel medans Crossovern har S-IPS. Vad betyder det för bildkvalitet? Crossovern är ju också lite dyrare. Är det någon skillnad i byggkvalitet? Vilken av dom är det bättre köpet?

Tack på förhand!

Som jag har förstått det har Crossover 27Q en bättre ram av metall och en bättre fot, medan QNIX och de andra liknande har en sämre fot och en plastig ram som inte panelen sitter riktigt fast i. Fördelarna med en QNIX är att den går att överklocka och att den har inbyggda högtalare (som egentligen är rätt onödiga). Skillnaden mellan S-IPS och PLS är väldigt små, men det mörka mellanrummet mellan pixlarna är något mindre på PLS så den är ljusstarkare och drar mindre energi. PLS-skärmar är också någon hundralapp eller två billigare än S-IPS skärmar.

Gemensamt för båda är att de bara har DVI-D dual link som ingång och att de är 27 tum med upplösningen 2560*1440.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Nu kan jag plötsligt överklocka i Nvidia Control Panel utan problem. Jag hade pillat runt en massa innan, så jag vet inte vad jag gjorde rätt.
Den högsta Hz jag kan uppnå utan scanlines när jag inte ändrar några övriga inställningar är 115 Hz. Det är inte så illa även om jag hade hoppats på att uppnå 120 Hz. Jag vet inte om man kan bränna sönder sin skärm genom att överklocka den som man kan med sin processor så för säkerhets skull kör jag bara på 96 Hz som default. Jag har också gjort en finprofil på 110 Hz som jag bara ska använda vid festliga tillfällen.

EDIT: Jag upptäckte att anledningen till att jag inte kunde överklocka så långt innan var för att jag körde ett program i bakgrunden som heter NVinspector. Det programmet klockar ner grafikkortet när det är idle för att spara ström, vilket vissa Nvidiakort annars inte gör automatiskt när man har två skärmar inkopplade samtidigt. Tydligen spelar grafikkortets klockfrekvens roll för hur många Hz man kan klocka sin skärm till.

Nvidias drivrutiner justerar klockfrekvens på GPU och minne beroende på hur mycket bandbredd som de inkopplade skärmarna kräver. En 60Hz = lägsta möjliga energispar. Två 60Hz eller en 120Hz = nästa läge. En 144Hz skärm räknas som 3 st 60Hz om jag minns rätt. Så ja, har du något program som tvingar ner klockfrekvenserna är det inte alltför långsökt att det hindrar högre frekvens.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Paddan1000:

Som jag har förstått det har Crossover 27Q en bättre ram av metall och en bättre fot, medan QNIX och de andra liknande har en sämre fot och en plastig ram som inte panelen sitter riktigt fast i. Fördelarna med en QNIX är att den går att överklocka och att den har inbyggda högtalare (som egentligen är rätt onödiga). Skillnaden mellan S-IPS och PLS är väldigt små, men det mörka mellanrummet mellan pixlarna är något mindre på PLS så den är ljusstarkare och drar mindre energi. PLS-skärmar är också någon hundralapp eller två billigare än S-IPS skärmar.

Gemensamt för båda är att de bara har DVI-D dual link som ingång och att de är 27 tum med upplösningen 2560*1440.

Tack för svaret! Då känns det nog som att en QNIX är ett bättre alternativ för mig.

Permalänk
Medlem

Jag hörde att yamakasi hade fötter som var monterade så skärmen blev sned, hur är Qnix och X-star på den fronten? jag förväntar mig inte en jättefin fot, yamakasin hade en snygg en, men den höll upp panelen snett så. Det hade inte gjort nåt om skärmen var vridbar vilket jag älskat, men då får man väll skaffa vesa fäste eller nåt kanske.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

DHL var precis här och levererade skärmen, tog precis en vecka från beställning tills jag fick den.
243kr fick jag betala extra, inte illa. Återkommer angående döda pixlar och BLB.

Edit: Inga döda pixlar så långt ögat ser. BLB ser ut att vara inom rimliga gränser, kommer från en skärm som är ökänd för sin BLB så det här lilla stör jag mig absolut inte på.

Måste bara tillägga att 1440p är som en ny värld. Nu till överklockning!

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag hörde att yamakasi hade fötter som var monterade så skärmen blev sned, hur är Qnix och X-star på den fronten? jag förväntar mig inte en jättefin fot, yamakasin hade en snygg en, men den höll upp panelen snett så. Det hade inte gjort nåt om skärmen var vridbar vilket jag älskat, men då får man väll skaffa vesa fäste eller nåt kanske.

Med QNIX och X-STAR kan man ställa in om skärmen ska luta mot eller från en, om det är vad du menar med sned. Gångjärnet i foten är väldigt segt bara och kräver en del manipulerande för att böjas, så man ställer lämpligast in önskad lutning när man monterar skärmen och låter det sedan vara. För att vrida på skärmen i sidled får man helt enkelt vrida foten på skrivbordet.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Så ja, klarar 120hz utan problem. Extremt nöjd med min skärm, nu till att uppgradera resten av datorn så man kan nyttja alla dessa hz.

Edit: Verkar som att inte min benq vill spela med när jag har min qnix överklockad. Eftersom jag bara har en DVI-d port på mitt 6990 så måste jag köra benq i 60 hz vilket resulterar i grymt mycket flicker på benq skärmen. Någon som har något förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan1000:

Med QNIX och X-STAR kan man ställa in om skärmen ska luta mot eller från en, om det är vad du menar med sned. Gångjärnet i foten är väldigt segt bara och kräver en del manipulerande för att böjas, så man ställer lämpligast in önskad lutning när man monterar skärmen och låter det sedan vara. För att vrida på skärmen i sidled får man helt enkelt vrida foten på skrivbordet.

Jag menar det som den här killen tar upp. Enligt honom har hans skrivbord helt balanserade ytor. När han ställer skärmen i skrivbordet så har den en skiljnad i luftspalten mellan skärmen och hyllan på höger och vänster sida i toppen på skärmen och yamakasin verkar inte vara roterbar runt x-axeln, alltså så man kan ha den på högkant. Om det var så väl kunde ju skillnaden bara var att den hamnat lite snett.

Yamakasi med sned montering på stödet

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag menar det som den här killen tar upp. Enligt honom har hans skrivbord helt balanserade ytor. När han ställer skärmen i skrivbordet så har den en skiljnad i luftspalten mellan skärmen och hyllan på höger och vänster sida i toppen på skärmen och yamakasin verkar inte vara roterbar runt x-axeln, alltså så man kan ha den på högkant. Om det var så väl kunde ju skillnaden bara var att den hamnat lite snett.

Yamakasi med sned montering på stödet

Är skärmen sned med några millimeters höjdskillnad mellan hörnen så går att böja till den 1 eller 2 grader så den blir helt parallell med skrivbordet. Den verkar hålla sig kvar i den läget när man böjt färdigt.

Yamakasi Catleap och Qnix QX2710 har helt olika fotstöd.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Har lite besluts ångest hurvida jag ska behålla min nuvarande Dell U2711 eller köpa en Qnix Qx2710. Hade en 120 hz skärm tidigare och tycker att det har varit svårt att konvertera till 60 hz igen.
Gör överklockningsbarheten värt bytet?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Har lite besluts ångest hurvida jag ska behålla min nuvarande Dell U2711 eller köpa en Qnix Qx2710. Hade en 120 hz skärm tidigare och tycker att det har varit svårt att konvertera till 60 hz igen.
Gör överklockningsbarheten värt bytet?

Jag skulle säga att det är lätt värt om du lyckas få en skärm som ger 120hz, kruxet är ju att du vet det först efter eventuellt köp. :S

Permalänk
Medlem

Funderar lite på nån av dessa skärmar, dock verkar det inte gå att höja och sänka skärmen? Något jag känner kan vara mycket fördelaktigt.

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Funderar lite på nån av dessa skärmar, dock verkar det inte gå att höja och sänka skärmen? Något jag känner kan vara mycket fördelaktigt.

Nej, det går inte att höja med den foten som följer med. Dock kan man köpa en egen fot till den. Funderar själv på den här om det nu blir en sådan här skärm.

Förresten, sitter just nu på ett GTX460. Förstår själv att spel inte kommer göra sig alls bra i 2560x1440 med ett 460. Men kommer det gå att navigera i windows normalt? Har just nu windows 8. Är det någon som har testat detta?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av blebleble:

Nej, det går inte att höja med den foten som följer med. Dock kan man köpa en egen fot till den. Funderar själv på den här om det nu blir en sådan här skärm.

Förresten, sitter just nu på ett GTX460. Förstår själv att spel inte kommer göra sig alls bra i 2560x1440 med ett 460. Men kommer det gå att navigera i windows normalt? Har just nu windows 8. Är det någon som har testat detta?

Jag har den där VESA armen och den fungerar utmärkt till Qnix skärmen.

Och ett 460 i windows kommer inte vara några problem, så länge du har en dual DVI port så kan man ju köra vilket kort man vill i windows, det är ju inte direkt så att det är krävande för grafikkortet i desktop även om en del av det är GPU accelererat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blebleble:

Nej, det går inte att höja med den foten som följer med. Dock kan man köpa en egen fot till den. Funderar själv på den här om det nu blir en sådan här skärm.

Förresten, sitter just nu på ett GTX460. Förstår själv att spel inte kommer göra sig alls bra i 2560x1440 med ett 460. Men kommer det gå att navigera i windows normalt? Har just nu windows 8. Är det någon som har testat detta?

Drog en beställning nu, får se när den kommer. Men för många har det tagit runt en vecka tydligen.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Jag har den där VESA armen och den fungerar utmärkt till Qnix skärmen.

Och ett 460 i windows kommer inte vara några problem, så länge du har en dual DVI port så kan man ju köra vilket kort man vill i windows, det är ju inte direkt så att det är krävande för grafikkortet i desktop även om en del av det är GPU accelererat.

Okej, najs! Aah, så länge man kan använda windows är det lugnt, men är nog dags för en uppgradering senare i år sen ändå. Tackar!

Skrivet av Faulisto:

Drog en beställning nu, får se när den kommer. Men för många har det tagit runt en vecka tydligen.

Gött! Är riktigt sugen nu, blir nog en beställning i veckan.

Permalänk
Medlem

Jaha, så kom räkningen från FedEx på 447kr.
Ganska dyrt, men eftersom säljaren bara skrev ner priset till $200 så var det väl väntat.
Så en totalsumma på ca 2650kr för min del, värd varje krona!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Beställde min igår från hulustar, ett par hundralappar dyrare än dom flesta andra men hans support verkar vara kanon.
Tack för tipset om vesa fästet, blir köp när skärmen dimper ner.

Edit:
Undrar om denna passar, står att den bara tar upp till 24" men såg lite smidigare ut än clas ohlssons variant.
http://cdon.se/hemelektronik/(utg)_multibrackets_vesa_deskmou...

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Beställde min igår från hulustar, ett par hundralappar dyrare än dom flesta andra men hans support verkar vara kanon.
Tack för tipset om vesa fästet, blir köp när skärmen dimper ner.

Edit:
Undrar om denna passar, står att den bara tar upp till 24" men såg lite smidigare ut än clas ohlssons variant.
http://cdon.se/hemelektronik/(utg)_multibrackets_vesa_deskmou...

Den ska passa. VESA 100x100 är det som skärmen använder.

Att den bara passar för 24" är inte sant, det enda som spelar roll är vikten. Troligtsvis är det bara ett knep för att de vill att folk ska köpa större och dyrare modeller. Såvida skärmen inte stöter i bordet när den är 27" ser jag ingen anledning till varför den inte skulle passa.

Permalänk

Jag tog stödet från en gammal 19" HP-skärm och skruvade på min QNIX QX2710. Det kanske inte är det mest kvalitativa stödet man kunde tänka sig, men nu kan jag iallafall ställa in skärmen som jag vill och till och med vrida den på högkant. Enda problemet var att skruvarna från den gamla skärmen var lite för långa, men det lösta jag genom att använda några muttrar och brickor som spacers.

Jag passade på att göra tejpmodden när jag ändå hade skärmen öppnad. Backlight bleedingen blev något bättre, men det finns fortfarande lite kvar. Jag satte också tejpbitar för att putta upp panelen två pixlar så den blev bättre centrerad och jag satte några bitar matt tejp över lysdioden i hörnet så den inte skulle lysa så intensivt i mörkret.

Man får vara försiktig när man öppnar upp skärmen bara för jag råkade bryta av ett av snäppfästena. Jag limmade på det igen, men det är osäkert om det höll efter att jag satte ihop skärmen igen.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

En pixelperfect qnix 2710 från hulustar beställd. Var billigast och verkar bra. Blir nog ca 2900 med allt.

Spännande detta när man inte riktigt vet vad man får. Räknar nästan med att behöva tejpa.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem

Fick min blanka igår bara 3 dagar efter beställningen och är supernöjd!
1 död pixel och igen synlig blb, även jag räknade med att behöva tejpa och mecka.
Den klarar 110 hz och även om den lider av lite tearing som 120 hz tn-paneler saknar så är detta en väldigt bra kompromiss om man vill ha high res.
Hade en Dell u2711 innan som sambon fick ta över:)

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|