[WoT] Folk som står i vägen/knuffas

Permalänk
Medlem

[WoT] Folk som står i vägen/knuffas

Vad är det med spelarbasen på sistone? I säkert var femte match ser jag någon som håller på att knuffas eller stå i vägen med vilje precis när matchen startar...

Exempelvis var det igår en liten tank... kommer inte ihåg vad det var för någon, nån kines, som ställde sig med vilje framför en KV1s och blockerade denna. Fram och tillbaka körde kinatanken för att blockera. Jag lessnade och puttade iväg den med min T29a, rakt ner i vattnet så att han dog...

En annan gång var det en tank som envisades med att försöka knuffa ut min lilla ELC ur fiendens bas när vi höll på att cappa, det var flera som sade till honom och till slut var det en Tiger II som lessnade och one-shottade honom.

Gemensamt för alla incidenter tycker jag är att den störande tankens förare ALDRIG pratar.... skriver aldrig något, inte ens "f*uck you noob!" eller nåt sånt löjligt när hans tank till slut blir sprängd i bitar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Vad är det med spelarbasen på sistone? I säkert var femte match ser jag någon som håller på att knuffas eller stå i vägen med vilje precis när matchen startar...

Exempelvis var det igår en liten tank... kommer inte ihåg vad det var för någon, nån kines, som ställde sig med vilje framför en KV1s och blockerade denna. Fram och tillbaka körde kinatanken för att blockera. Jag lessnade och puttade iväg den med min T29a, rakt ner i vattnet så att han dog...

En annan gång var det en tank som envisades med att försöka knuffa ut min lilla ELC ur fiendens bas när vi höll på att cappa, det var flera som sade till honom och till slut var det en Tiger II som lessnade och one-shottade honom.

Gemensamt för alla incidenter tycker jag är att den störande tankens förare ALDRIG pratar.... skriver aldrig något, inte ens "f*uck you noob!" eller nåt sånt löjligt när hans tank till slut blir sprängd i bitar.

/hulle.

Innan jag läste vilken forumsdel det var så skapade definitivt rubriken huvudbry

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Innan jag läste vilken forumsdel det var så skapade definitivt rubriken huvudbry

Haha... ja det gäller såklart i kön på McDonalds... jag lessnade en gång och one-shottade en som trängdes...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det är ju ett sätt för vissa att finna lite nöje. Finns väl bättre spel för sånt dock.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Antagligen någon snorunge (ålder eller mentalitet, pick one) som tycker att det är fantastiskt kul.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Spelet har dragit till sig massa skumma typer det senaste halv året..Sen dom började göra reklam för spelet i TV i vissa länder Polen bla.

Sämsta du kan göra just mot såna idioter är just att döda dom..Är liksom hela iden med att detta beteende.Du blir straffad och dom får extra krediter.

Så håll huvudet kall och rapportera dom för unfais play/teamdamage..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Spelet har dragit till sig massa skumma typer det senaste halv året..Sen dom började göra reklam för spelet i TV i vissa länder Polen bla.

Sämsta du kan göra just mot såna idioter är just att döda dom..Är liksom hela iden med att detta beteende.Du blir straffad och dom får extra krediter.

Så håll huvudet kall och rapportera dom för unfais play/teamdamage..

Ja jag antog det. Jag brukar rapportera och inte döda dem, men när jag knuffade ner den tanken i vattnet fick jag inga böter i alla fall.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bot ?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Det är ju ett gratis spel , då får man nästan räkna med diverse trolls

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

TKa dem. De får nada xp i princip, och krösus som man är så skiter man ju ändå credits. Att TKa mupprandoms ger en inre tillfredsställelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

TKa dem. De får nada xp i princip, och krösus som man är så skiter man ju ändå credits. Att TKa mupprandoms ger en inre tillfredsställelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det ändå vore så väll att man hade råd att TKa folk. Gäller att satsa på vatten och krön.

Missade Ace-Tanker med min Panther för jag la en dryg minut på att putta på en person som blockerade mig.

World of Tanks börjar ge mig aggression problem.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

Få först hela laget att lägga varsin complain. Skriv något i stil med "He's blocking me, I can't help team if he ain't moving". När du tror alla har complainat så TKar du honom för inre tillfredsställelse som oggan lägger fram det.

Annars, kör man en tillräckligt tung tank så kan man putta dem till fronten. Fick jag göra en gång när en 12t försökte hindra mig att åka till fel front i min T34a. Utmärkt sköld blev han.

Jobbigast är tanks som puttar ut ens arty när de ställt sig nära vattnet eller dylikt. Lyckligtvis brukar detta väcka starkast aggressioner från andra spelare och man får då med sig även andra laget så att complains haglar in.

Såg lite på quickybaby igår, det var ovanligt många som höll på att puttas och köa i vägen och dylikt. Stackarn hade inte ord för dessa 44% 400 ER high tier spelare. "What are.. how.. why?"

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Haha... ja det gäller såklart i kön på McDonalds... jag lessnade en gång och one-shottade en som trängdes...

/hulle.

trodde jag var den enda som gjorde så i kön, skönt att det finns fler som mig!

för att vara lite mer seriös, knuffande har försvunnit mer i T5/T6 har jag märkt.
och många säger dessutom till/rapporterar personerna om de håller på för mycket.

höll själv på att bli rapporterad då jag "knuffade" på en stor heavy tank som knappt rörde på sig, tror det var Tog2 igår kväll.
han sa ge fan i att knuffa mig medans laget sa "lol noob, he is just lubing you up" fick mig och polarna att garva duktigt när vi pratade på skype

man blir dock sugen på att testa klan fighter för lite mer kordinerade anfall...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

trodde jag var den enda som gjorde så i kön, skönt att det finns fler som mig!

Jag gör det inte så ofta... annars kan man putta in dem i pommes-fritösen så kan man hävda att det bara var "abuse of physics" till polisen så kommer man undan med böter.

Som en positiv motvikt och on-topic så händer det rätt ofta att man får hjälp upp för kullen i Himmelsdorf när man spelar tunga, långsamma tanks tycker jag. Folk som hjälper till att putta upp en alltså.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Det värsta är när man står i sniper och precis ska trycka. Då kommer det en noob och ska in där du står och kör in i baken. Så du missar skottet. Har hänt flera gånger på sistone.

Eller spelare som på inga sätt klara att köra från startområdet utan att orsaka en krock.

Permalänk
Medlem

Har varit med om många liknande idioter senaste dagarna. En favorit är dom som kör ut rakt framför ens tank när man håller på att skjuta mot en fiende för att sedan bli förvånade och arga av att råkade skjuta dom istället. Och strax efter att man skrivit "Sry, but dont drive infront of me when you know im about to fire" har dom vänt sig om och skjutit tillbaks.

Gah, blir så trött på såna människor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

...

Som en positiv motvikt och on-topic så händer det rätt ofta att man får hjälp upp för kullen i Himmelsdorf när man spelar tunga, långsamma tanks tycker jag. Folk som hjälper till att putta upp en alltså.

/hulle.

Tror du ja =). Man vill ju ha något att gömma sig bakom. Har sett mer än några T29or som hjälpt Black Prince framåt. ;P

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av något knuffande alls än så länge. Men jag har inte spelat WoT alls på ganska ett tag, började köra lite nu i helgen och känner mig otroligt lugn och harmonisk när jag spelar nu.
Jag var väldigt trött och irriterad på det mesta förut, ett uppehåll var bra

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

En annan favorit är ju när man kör förbi en annan tank, man kör helt parallellt alltså och den andra tanken ser en mycket väl, men precis när man ska passera honom så försöker han svänga in framför och blockera en.. :-/ De är väl såna där typer som inte klarar av när någon kör om dem på motorvägen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PHJ:

En annan favorit är ju när man kör förbi en annan tank, man kör helt parallellt alltså och den andra tanken ser en mycket väl, men precis när man ska passera honom så försöker han svänga in framför och blockera en.. :-/ De är väl såna där typer som inte klarar av när någon kör om dem på motorvägen.

Ja, fast det är även så att om du råkar vara en långsam tank och ska till vänster / höger så kommer det någon snabbare bakifrån och de hinner inte vänta, sakta eller svänga. Utan de kör rakt in i en från sidan eller bakifrån.
Jag brukar då stanna helt så de inte kommer någon vart. Först då fattar de att man kanske borde tänka lite på vart de andra ska också.

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt precis samma sak på senare tid. Har skippat WoT någon vecka nu, det enda som händer är att man kommer in och undrar varför ingen annan i sitt lag gör något vettigt, blir irriterad, och loggar ut.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, fast det är även så att om du råkar vara en långsam tank och ska till vänster / höger så kommer det någon snabbare bakifrån och de hinner inte vänta, sakta eller svänga. Utan de kör rakt in i en från sidan eller bakifrån.
Jag brukar då stanna helt så de inte kommer någon vart. Först då fattar de att man kanske borde tänka lite på vart de andra ska också.

Jepp, jag vet vad du menar, men det var inte en sådan situation jag beskrev. I händelsen jag tänkte på så körde vi parallellt en god stund, så om snubben överhuvudtaget tittade på skärmen så såg han mig. Men just som jag började dra ifrån honom så svänger han in i mig och prejar baken på min tank, och jag hamnar på tvären framför honom. Då gjorde jag f ö precis som du skriver om ovan, jag stannade helt och hållet och lät honom se hur långt han kommer med mig som roadblock..

Permalänk
Medlem

Allmänt tips för att undvika (alltför mycket) WoT-frustration tycker jag är att spela antingen Scout eller TD. Som scout kan man blåsa omkring och trolla fienden, och om man bara håller fienden "upplysta" så hittar ofta de mest korkade spelarna något att skjuta på. Och man slipper frustrationen när det egna laget inte har någon som scoutar ordentligt, och man blir skjuten om och om igen av tanks man inte kan se. :-/

Som TD är det fullt legitimt att campa som ett litet svin. Skitsamma om laget förlorar eller vinner, själv får man ofta bra damage och kills.

Permalänk

spelar vi ens samma spel?
kör på EU servrarna och mellan T5-T7 är det hur lugnt som helst, när jag spelar med min T7 tank så är det sällan man ser någon som "dummar sig"

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Avstängd

Scout är kul. Kör T-50 och rockar. Dessa problem är främst om du kör T2-T4, med de kommer även till T5,6 snart.
Såg idag en match där vi skulle hålla flaggan. Våra två heavys (KV1-S) åker då ut och letar efter artyn. När alla är döda kommer de tillbaka och undra vad som har hänt? Och sedan så dör de fort.

Permalänk
Medlem

Började spela WoT för ett tag sedan och ju mer jag spelade desto mindre förstod jag av denna tråd. Knappt märkt av något oschysst beteende och till och med chatten har varit trevlig.

Tills nu, på bara en handfull spel lyckades jag bli teamkilled/utknuffad i vatten direkt vid start tre gånger och dessutom bli ordentligt flamead med tillhörande n00b-spam för att jag inte spelade som en teammate ville att jag skulle göra. Till den situationen hör också att han inte kan ha haft en susning om hur ett artillery funkar

Kanske är det så enkelt att man inte skall spela på lördag eftermiddag eller andra tider när alla kids har sin datortid och desperat försöker förstora sin e-peen?

Permalänk
Medlem

Helger, storhelger och i viss mån tider efter skoltid är bara att undvika om man vill behålla större delen av sin psykiska hälsa.
De bästa tiderna brukar vara runt 20-23 ungefär, då åldringarna är inne och leker av pensionspengarna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Råkade precis ut för knäppskalle. Körde Type 58 och stog bakom klippa för att hoppa ut och skjuta och sedan tillbaks. kommer en med Tiger P och trycker ut mig i fiendens line of fire. Gud vad arg jag blev. Drämde ett skott i tornet på han, varpå en IS satte sista spiken i kistan på mig med kommentaren "report". Trodde jag skulle spricka...Nu är jag lugn igen

(Märkte att jag stavar som en kråka...:P )

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Man kan inte göra det för ofta men en del är ju efterblivna. Ofta är det tidspress osv. Hinner man så kan man dock skriva till idioten. Gjorde det igår i en match, han flytta sig inte efter att ha ställt sig framför mig i väntan på mål. Skjöt han i baken så han förlora halva hp'n. Inte fan brydde han sig heller. Jag han och någon till överlever till slutet när vi anfaller längs en väg. Sista fienden blir utslagen, då sätter jag ett skott till i han så han dör
Fick en riktigt låg avgift att betala och det var rätt befriande.

Jag brukar dock vara riktigt återhållsam med att skjuta på folk i samma lag men igår var det jävligt skönt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ibland tar de dock sitt förnuft tillfånga och gör det enda rätta: http://www.youtube.com/watch?v=kyZjBBUD_jE

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.