SweClockers provkör Oculus Rift på CES 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Frågan är ju också hur många spel som tillåter sido-tiltning eller full free look som man kan se i den här videon t.ex:
http://www.youtube.com/watch?v=xpV7qq1vyd4&feature=share&list...

som förövrigt är en väldigt, väldigt bra intervju!

Arma 2/dayz tillåter ju det, tänk dig vad häftigt att springa rund bland virtual-reality zombies!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Måste va fränt med bil o flyg spel om det funkar bar, att få en riktig fart känsla.

Permalänk
Medlem

Kul att den verkar leverera vad den lovar!

För övrigt är den där tröjan klockren, Jonas!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

När man ser free-look så där, är det bara jag som tänker Arma/DayZ då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Under 10 loppor och den sitter som en smäck på huvudet mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Under 10 loppor och den sitter som en smäck på huvudet mitt

Ja, jag tror inte dom behöver fundera på pengar framöver och om det skulle gå dåligt så kommer nog Valve eller någon annan att anställa dom.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Under 10 loppor och den sitter som en smäck på huvudet mitt

Eftersom utvecklarkitet kostar 300 dollar så lär det bli betydligt billigare än så.
Sitter själv och funderar på om jag ska köpa utvecklarversionen eller om jag orkar vänta tills konsumentversionen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Coolt! Men det har inte hänt mycket med tanke på att det var runt 20 år sedan man testade VR-shootern på Gröna Lund...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Vad skiljer denna mot Sonys. Är det rörelsesensorn och att Sonys Personal 3D Viewer är mer skapat för film?

Utvecklarkit för 2 000 kr + moms och tull kan man beställa här: https://www.oculusvr.com/pre-order/

Du har MYCKET större field of view i en oculus rift. Oculus har c:a 110° fov och Sonys har ca 45° fov.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Gräsklipparmannen here we come

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

för övrigt, med tanke på priset (max $300 har de sagt nån gång) tror jag detta kommer bli en storsäljare, speciellt om de inkluderar någon form av program som emulerar en stor 3d-skärm framför ögonen på dig, så man kan använda headsetet även för titlar som inte har oculus-stöd.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Frågan är ju också hur många spel som tillåter sido-tiltning eller full free look som man kan se i den här videon t.ex:
http://www.youtube.com/watch?v=xpV7qq1vyd4&feature=share&list...

som förövrigt är en väldigt, väldigt bra intervju!

Om man kollar på TrackIR:s hemsida så kan man se hur många spel som stödjer det! Fast det inte är samma sak så får man ändå en uppfattning.

En sak som jag undrade, är hur mycket den väger? Hur många gram? Lite svårt att svara på kanske, men skulle vara kul att veta vad testexemplaret väger, och sen vad nästa version väger?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Alla som har testat Riften är nästan lika lyriska. Det här kommer förändra hela spelvärlden tror jag. Framför allt hur FPS spel byggs upp och jag är sjukt less på det vanliga run and gun om jag ska vara ärlig. Med ett VR headset kan det till och med bli roligt att bara gå runt i en spelvärld.

Bra att ni var där och kollade in riften, blev nästan orolig att ni glömt bort den

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om man kollar på TrackIR:s hemsida så kan man se hur många spel som stödjer det! Fast det inte är samma sak så får man ändå en uppfattning.

En sak som jag undrade, är hur mycket den väger? Hur många gram? Lite svårt att svara på kanske, men skulle vara kul att veta vad testexemplaret väger, och sen vad nästa version väger?

Det är en prototyp. Så det är svårt att avgöra vad slutvikten på konsument versionen kommer hamna på. Men vi kan nog räkna med att slut versionen kommer väga mindre, beroende på om dom kan hitta en bättre och mindre skärm. Just nu så har dom nya dev kit modellerna en större, fast bättre skärm.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Frågan är ju också hur många spel som tillåter sido-tiltning eller full free look som man kan se i den här videon t.ex:
http://www.youtube.com/watch?v=xpV7qq1vyd4&feature=share&list...

som förövrigt är en väldigt, väldigt bra intervju!

http://www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/enhance...

Idag så är det främst simulatorer och racing som stöder 6DOF head tracking, men då även TrackIR främst riktat mot simulatorentusiaster. Oculus Rift lämpar sig nog bättre för snabba arkad FPS än vad TrackIR gör, så vi lär nog se ett bredare stöd så fort devkitet släpps.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Alla som har testat Riften är nästan lika lyriska. Det här kommer förändra hela spelvärlden tror jag. Framför allt hur FPS spel byggs upp och jag är sjukt less på det vanliga run and gun om jag ska vara ärlig. Med ett VR headset kan det till och med bli roligt att bara gå runt i en spelvärld.

Bra att ni var där och kollade in riften, blev nästan orolig att ni glömt bort den

Att det ska vara roligt att bara gå runt i en spelvärld tror jag har mycket mer att göra med artistisk design och storymässig uppbyggnad. I alla fall om man ser på det i längden då detta såklart kommer vara jättecoolt i början men vid något stadie så vänjer man ju sig vid tekniken och då är man tillbaka vid att innehållet i spelet blir det viktigaste.

För mig var t ex det inte så tekniskt imponerande Lord of the Rings Online mycket mer intressant att bara gå runt i än det mest avancerade FPS jag sett, just då det förstnämnda fick världen att betyda något på ett helt annat plan.

Så detta är en intressant produkt men i längden tror jag inte det kommer göra det lättare för speltillverkare. Dåliga spel förblir dåliga spel även i detta formatet, även om man säkert är mer lättlurad i början.

Permalänk
Medlem

Kosta vad det kosta vill! Jag ska ha EN!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Äntligen ett steg framåt... Bör inte va för svårt att implementera en standard i kommande spel heller. Enkelt och genialt!
4k upplösning och oled-skärm så ror dom nog framtiden i hamn!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hur blir det med Hörlurar?

Är extremt taggad på det här, men är en Hörlurs dåre, och kommer bli grymt besviken om ja inte kan ha mine lurar på mig,
för älskar att ha hörlurar, tycker det ger mer inlevelse och är så jäkla skönt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Kosta vad det kosta vill! Jag ska ha EN!

300 dollar, riktigt bra pris! Jag väntar med att köpa ett tills jag vet att den nya skärmen dom ska sätta in håller måttet.

Oculus har redan sagt att det inom kort kommer lanseras en version 2 av glasögonen. Så även om jag extremt gärna vill ha ett par så är det nog bäst att ha lite is i magen tills det lanserats ett par fulländade glasögon som har allt, istället för att köpa först version 1 och sedan 2.

Den första versionen riktar sig också främst mot spelutvecklare så att tekniken kan bli implementerad i så många spel så möjligt det närmaste och med tanke på att tillexempels Valves(Steams) ägare och grundare har tokhyllat produkten tror jag inte det kommer dröja länge innan vi ser ett brett utbud som stödjer tekniken.
Sen tror jag vi kommer se en mycket mer anpassad produkt framtagen för konsumenter såfort version 1 för utvecklare fått fäste.

Om du vill förhandsboka en nu gör du det på deras hemsida: https://www.oculusvr.com/

Permalänk
99:e percentilen

FATTA vad vi kommer skratta åt den här videon om 50 år!

För övrigt nice att det äntligen kommer en crazy gamingpryl som faktiskt kan bli värd att använda!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

The Verge gav CES "Best Gaming" och "Best in Show" till Oculus Rift. Undrar om inte hypen för denna produkt håller på att explodera.
http://www.theverge.com/2013/1/11/3865786/verge-awards-ces-20...

Permalänk

asså skyrim med den där. fyfan

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Fränt! Ser ut att vara mycket mindre input-lagg än tidigare demos jag sett.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Simulator

Ett par Oculus Rift, spelet Rise of Flight, och en bordsfläkt som blåser en i nyllet, kan det bli bättre?

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite små häftigt typ att lira Skyrim eller något slags racing spel med lite fart i

Men annars är jag yterst tveksam till den här produkten kanske kan bli ännu bättre här framöver men väckte tyvärr inte mina ögon helt.. kan förstå för super hardcore gamers.. men är nog ingen produkt man sitter med dagligen hemma. Grannarna skulle ju verkligen undra vad man håller på med om man sitter med dom där framför datorn haha

Permalänk

2000+ för utvecklingskitet? jag tar 2 !

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Mechwarrior

Jag vill spela Mechwarrior med dessa på.

Permalänk
Medlem

Hur ska dom med glasögon kunna ta på sig ett sånt där?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil