SSD köp, står mellan A-data Premier Pro sp900 och Samsung basic 840

Permalänk
Medlem

SSD köp, står mellan A-data Premier Pro sp900 och Samsung basic 840

Ja som topic säger, skall köpa ny dator och blir en ssd disk till datorn denna gången och det står mellan dessa två,

https://www.inet.se/produkt/4304420/a-data-ssd-premier-pro-sp...

https://www.inet.se/produkt/4304478/samsung-ssd-basic-840-ser...

Vilken borde man välja? Jag vet att A-data har högre skriv hastighet men är osäker på märket i sig då jag inte hört mycket från A-data. Någon som har något att komma med till detta?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att på benchmarks så ser dessa i princip likadana ut, tror Samsung serien presterar lite bättre än A-Datas SSDs. Men inte helt 100 på det. Fast du själv lär nog inte märka så stor skillnad mellan dessa när du använder dem. Det är vad jag chansar på iallafall

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

finns inget att fundera på: Samsung 840 all the way!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fick en 840 PRo i julklapp och den verkar mycket bra än sålänge. fick typ 380 Skriv och 400 läs, även om 530 var utlovat. Kanske berodde på att jag körde testet på samma disk som operativet ligger på?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Fick en 840 PRo i julklapp och den verkar mycket bra än sålänge. fick typ 380 Skriv och 400 läs, även om 530 var utlovat. Kanske berodde på att jag körde testet på samma disk som operativet ligger på?

fast skriv o läshastigheter ska man egentligen inte basera diskens prestanda på

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

fast skriv o läshastigheter ska man egentligen inte basera diskens prestanda på

Ne jag vet men eftersom jag inte haft SSD förut är jag bara lycklig att Photoshop inte vill ha 30 minuter för att starta

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Ne jag vet men eftersom jag inte haft SSD förut är jag bara lycklig att Photoshop inte vill ha 30 minuter för att starta

hehe, förstår de

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless