Permalänk
Medlem

Segt att ansluta till sidor.

Kanske redan finns en tråd om det här men i så fall kunde jag hitta den.

Tjena dags att fråga de kära SweC medlemmarna om lite support igen, Som titeln tyder så har jag problem att ansluta till alla sidor på nätet.
När jag t.ex. går in på swec så tar der ~9sec innan sidan laddar! När jag är väl inne på sidan flyter allt på bra t.ex. om jag går från marknaden till forum <1sec, men så fort jag öppnar en annan sida eller an annan samma i en annan flik tar det ca 9sec att ladda. Vet någon vad detta kan bero på och hur jag löser det?

lite info:

  • Använder inte WIFI

  • Detta händer både i firefox och chrome

  • Min U/D är som den ska vara om jag tester 96 ner och 14 upp från speedtest.net

  • Detta händer bara på min dator i huset

  • Jag har rensatt cache och cookies

  • Jag har ominstallerat chrome

  • Jag har ominstallerat Java

  • Jag har Sökt efter virus

Lösning: ändra min DNS till 208.67.222.222

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

DNS-problem?Vilken DNS använder du? Antar att det är din routers DNS du använder.
Testa ändra på datorn till 208.67.222.222 eller 208.67.220.220 vilket är OpenDNS servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

DNS-problem?Vilken DNS använder du? Antar att det är din routers DNS du använder.
Testa ändra på datorn till 208.67.222.222 eller 208.67.220.220 vilket är OpenDNS servrar.

tackar tackar de löste de, fick samma tips av en vän då ändra jag till en annan DNS (8.8.4.4 eller 8.8.8.8) men det fungera inte!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

tackar tackar de löste de, fick samma tips av en vän då ändra jag till en annan DNS (8.8.4.4 eller 8.8.8.8) men det fungera inte!

Kul att det löste sig :).