AMD Radeon HD 7970 Gigahertz Edition

Permalänk
Medlem

Varför ska man börja bråka om att 7970 ghz edition inte är världens snabbaste gpu? Face the fact, recentionen säger det att gpu:n är snabbast. Amd gör som dom vill, tyck vad ni vill, men det är bara onödigt att gnälla om det i evigheter. Det verkar som det finns allt för många Nvidia-fanboys.
Många tycker att det var en ful lansering, fast vänd på det. De insåg att det fanns mycket mer potential hos 7970, omlanserade och har världens snabbast gpu. Det är inget fel med det Amd gjort. Många företag har gjort det förut och gör det fortfarande och oftast märker vi inte det.

Som jag sa förut. Vissa verkar ha svårt att acceptera att 7970 ghz edition är snabbare och istället rackar ner på drivrutinerna. Har visserligen haft mer med Amd än nVidia att göra, men har inte haft några större problem. Tror egentligen att problemet är lika stort hos båda, bara att Amd har fått någon typ av negativ stämpel. Är det något som beter sig konstigt om man har ett Amd grafikkort tror man direkt att det är drivrutinerna. Beter något konstigt med ett nVidia kort så tror man att det är något annat.
I slutändan tror jag att det är lika mycket problem för båda, men att alla de som kör på Nvidia inte vill säga det och att Amd har fått den negativa stämpeln.
I bakgrunden ligger datorokunskap, lite synd på en sida för dator enthusiaster.

Tycker mest att diskussionen börjar bli löjlig och nu tror väl alla att jag är Amd-fanboy, men skit i märket/företagat och face the fact.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorion:

Så om jag har en anekdot där två bekanta har problem med nvidia drivrutiner så kan vi konstatera att nvidia överlag har problematiska drivrutiner?

Det sade jag aldrig. Bara det att alla 7900-kort som finns i min omkrets har haft drivrutinsstrul medans alla Nvidia-kort, vilket för den delen är färre till antelet. Har inet haft problem.

Jag kan även gå in på det mer själv, då jag testat och provkört. 7750, 7770, 7850, 7870, 7870CF, 7950, 7950CF, 7950 Quadfire, 7970 och 7970 Crossfire.
Varenda en av korten under 7900 hade inga problem alls vad jag märkte av, mer än att datorn stendog när den lade sig i dvala. Ytterliggare ett drivrutinsproblem.

Det är inget att sopa under mattan med att AMD måste ta sig i kragen ordentligt med sina drivrutiner då det hindrar korten ordentligt.
Jag gillar verkligen Southern Islands, men potentialen är bortslarvad på grund av just detta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

@ Alla som säger att det *endast* är ett fabriksöverklockat kort, så kan det ju inte stämma? Det är ju uppenbarligen ett nytt kort då den har ny funktionalitet. Det nya kortet har turboläge och större minnesbandbredd! :9

Dom har ju överklockat minnet också med 500MHz, så självklart förbättras bandbredden, och turboläget är en mjukvarulösning som styrs av drivrutinerna och ingen hårdvarulösning. Både Nvidia och AMD skulle kunna släppa denna funktion till äldre kort men väljer att inte göra det för att ha ett säljargument.

Hade AMD tryckt in fler stream-processorer och faktiskt gjort en skillnad på insidan av GPUn stället för att bara höja klockfrekvenserna så hade jag kunnat acceptera detta kort som ett nytt kort, men nu finns det redan OC-modeller som presterar bättre än detta, och till ett bättre pris dessutom. Och bara för att det är en referensmodell som har överklockats så betyder det inte att det är ett helt nytt och revolutionerande kort. Det är förmodligen första gången vi ser nåt sånt här drag från en grafikkortstillverkare, jag minns då inte att jag varit med om något sånt här i alla fall. Jag förstår dom som anser att detta är en ny referensmodell, den heter ju trots allt Gigahertz Edition och är därför inte ett vanligt 7970, dock så ser jag det mer som en officiell OC-modell.

Allt som räcker är att Nvidia släpper en GE-modell så är AMD överkörda igen, ja menar 4% bättre prestanda med en marginal på 60W ska inte vara så svårt att slå, det kan man till och med ta utan att justera spänningen. Dock så hoppas jag verkligen inte att Nvidia luras in i detta trams, utan justeringar av klockfrekvenser kan man lämna till tredjepartstillverkarna, som dessutom gör ett mycket bättre jobb när det kommer till kylning.

Skrivet av DominatorPC:

Jag tycker då siffrorna nedan är ganska lovande för amd och det ger det en ganska bra marginal mot ett överklockat 680 nu tog jag dock ett fabriks överklockat 680 medans 7970 kortet är överklockat för hand men det är bara en fiktiv visning.
Övervoltning kommer nog dyka upp hos tredjeparts tillverkare Asus brukar vara duktiga på att slänga på det ganska snabbt, jag har det på mina kort.

Överklockat 7970 ghz Edition

Kärnklocka 1 150 MHz

Minne effektiv klockhastighet 6 400 MHz

Överklockat gtx680

ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA OC

Kärnklocka 1084 MHz

Minne effektiv klockhastighet 6.008 Mhz

Det finns dock ett problem som sätter käppen i hjulet för vidare överklockning med 7970 GE, och det är det att strömförbrukningen redan är över 400W och lägger sig på samma förbrukning som vissa Crossfire-lösningar. Jag skulle tippa på att man med lite justering av spänningen kan få ut 100-150MHz mer, såvida man inte har extrem kylning. Ett GTX 680 kan du däremot överklocka 300 MHz utan att behöva höja spänningen, och då utan att påverka temperaturen så värst mycket.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Intressant att se att folk fortfarande upprepar mantrat att AMD/ATI-drivare är skräp medans Nvida:s är perfektion i drivarform. Det har inte varit sant på år och dar.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det är väl klart att jag fattar det. Men ingenting ska vara käpprätt åt helvete när man har betalat så mycket pengar.

mja, om man betalar så mycket pengar för en färdig dator, möjligtvis.

Tjackar du ett separata komponenter så krävs det att du kan serva dem genom att tanka drivers, damma ur dem själv etc.
Oftast går det så lätt så att vem som helst kan utföra det, men när det väl strular så krävs det att man kan lösa grejjerna själv.
sålänge det inte är en defekt från fabrik eller något driverfel som drabbar ett flertal.

Det blir inte nödvändigtvis lättare för att du köper ett dyrare grafikkort.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Detta kortet skall jämföras med nästa modell av Nvidia. Förhoppningsvis kommer det en överklockad version av nvidia med...som kommer slå detta kortet så ordningen blir återställd Håller med, utvekling är underbart! För oss konsumenter

Det får gärna vara såhär ett bra tag dock, så att AMD får lite cash att plöja in i processorutvecklingen. Den har ju fått slagsida totalt och det är ju inte alls bra för oss konsumenter att det är så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det får gärna vara såhär ett bra tag dock, så att AMD får lite cash att plöja in i processorutvecklingen. Den har ju fått slagsida totalt och det är ju inte alls bra för oss konsumenter att det är så.

HSA.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

@ Alla som säger att det *endast* är ett fabriksöverklockat kort, så kan det ju inte stämma? Det är ju uppenbarligen ett nytt kort då den har ny funktionalitet. Det nya kortet har turboläge och större minnesbandbredd! :9

själva kärnan ( det viktiga ) är nog väldigt snarlik om inte identisk och bara bättre binnad än vanliga 7970's.
om något är annorlunda på dem så är det antagligen ett nytt bios som har hand om turbofunktionen, alternativt en ny krets på pcb'n
minnesbandbredd får man genom att antingen lägga dit en bredare buss, vilket kostar en slant, eller helt enkelt öka (överklocka) frekvensen på minnena.

så, jo ett GHz edition skulle kunna vara ett vanilla 7970 med nytt bios.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Devildoll:

mja, om man betalar så mycket pengar för en färdig dator, möjligtvis.

Tjackar du ett separata komponenter så krävs det att du kan serva dem genom att tanka drivers, damma ur dem själv etc.
Oftast går det så lätt så att vem som helst kan utföra det, men när det väl strular så krävs det att man kan lösa grejjerna själv.
sålänge det inte är en defekt från fabrik eller något driverfel som drabbar ett flertal.

Det blir inte nödvändigtvis lättare för att du köper ett dyrare grafikkort.

Det var uppenbarligen fel på drivrutinerna, för efter sweepning och installation av 12.6 Beta är jag åter uppe och snittar 50+ fps på Ultra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

Egentligen så är det väl inte AMD som har världens snabbaste single GPU , utan någon av partnertillverkarna som släpper fabriks OC, Om man nu ska vara noga.

Vem har egentligen snabbaste kortet?

Skrivet av MyZk0:

nVidia med 690

Skrivet av Guteklockaren:

Snabbaste kortet är GTX690 utan någon utmanare som är i närheten.
Snabbaste GPU'n sitter mig veterligen i EVGA's Hydro Copper 2 GTX680 med sin basklock på 1150Mhz eller 1,15Ghz samt boost på 1215Mhz.

När blev GTX 690 ett single GPU kort?

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Enligt vilket test syftar du på? För det var ju flera spel som 7970 (GHz edition) vann över 680, annars hade den inte fått högre poäng i prestandaindex.. Så jag vet inte exakt vad du svamlar om just nu, jag tycker det är ganska uppenbart jag att 7970 (oc) har bättre spelprestanda än 680 (oc). 680'n är förövrigt krånglig(are) att överklocka

Sjävklart syftar jag på Sweclockers test, då det är det vi just nu sitter och kommenterar...
I t.ex BF3, som jag skulle säga är anledningen till att många köper såna här grafikkort, så kommer 7970 GHz inte ikapp ett oklockat 680 för än i de högre upplösningen 2560x1600, och då kommer den ändå inte förbi det oklockade 680t

Varför tycker du att 680 är krångligare att överklocka? (har inte testat själv, så är nyfiken)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zuggmate:

Det var uppenbarligen fel på drivrutinerna, för efter sweepning och installation av 12.6 Beta är jag åter uppe och snittar 50+ fps på Ultra.

Fungerar det till och med på presetet eller kör du utan MSAA?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Sjävklart syftar jag på Sweclockers test, då det är det vi just nu sitter och kommenterar...
I t.ex BF3, som jag skulle säga är anledningen till att många köper såna här grafikkort, så kommer 7970 GHz inte ikapp ett oklockat 680 för än i de högre upplösningen 2560x1600, och då kommer den ändå inte förbi det oklockade 680t

Varför tycker du att 680 är krångligare att överklocka? (har inte testat själv, så är nyfiken)

Vad har du för belägg till det? Det finns många anledningar till varför man köper det och alla spelar inte skit som BF3

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Prestar också 70% bättre

3 generation nyare också

Dvs....man ska ju lära sig av andras misstag

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Fast det gör dom ju inte, om du hade kunnat vara kritisk
"Introducing the world's fastest and most versatile GPU"
GPU betyder inte grafikkort.

Jag har svårt att se att GPU skulle ha en annan betydelse än att behandla grafik. Nästan samma sak som att påstå att CPU:n ska ta hand om sydbryggans uppgifter.

Citat:

En grafikprocessor (på engelska: Graphics Processing Unit, GPU) är en mikroprocessor som sitter på en dators grafikkort och hanterar bland annat signaler från datorn till bildskärmen. Till skillnad från datorns centralprocessor, som är designad för allmänna beräkningar för datorns program, är en grafikprocessor optimerad för grafikrelaterade beräkningar.

Permalänk

Man ska köpa det man gillar och har behov av.

"Snabbaste GPU'n sitter mig veterligen i EVGA's Hydro Copper 2 GTX680" Jo jag kör vatten kylning och har egentligen ingen nytta av dessa tester då de grundas på luftkylning. Men ändå intressant läsning då konkurrensen är bra för pris sättningen för oss kunder.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sisyfos:

Fungerar det till och med på presetet eller kör du utan MSAA?

Ultra preset faktiskt. AA avstängt är för jävla fult alltså.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Vad har du för belägg till det? Det finns många anledningar till varför man köper det och alla spelar inte skit som BF3

"I t.ex BF3, som jag skulle säga är anledningen till att många köper såna här grafikkort"

Läs ordentligt Sen när behöver jag belägg till min egen uppfattning? Skrev dessutom att många köper på grund av BF3, att just du ogillar spelet bryr jag mig inte om.

Som sagt är det min egna erfarenhet, har hört om extremt många som helt uppgraderar sina datorer för att kunna spela BF3, och aldrig hört någon säga att de tänkt köpa ett GTX 680 eller ett 7970 för att spela Metro 2033 eller Anno 2070, eller än mindre Crysis 2. Finns inte så många andra spel som kräver top of the line kort, såvida man inte spelar med tre skärmar då.

Skrivet av PerZerk:

Jag har svårt att se att GPU skulle ha en annan betydelse än att behandla grafik. Nästan samma sak som att påstå att CPU:n ska ta hand om sydbryggans uppgifter.

Spelar väl ingen roll att GPUer är till för att behandla grafik?
De säger sig har introducerat världens snabbaste GPU, inte världens snabbaste grafikkort, då ett grafikkort kan innehålla mer än 1 GPU.

Sen är väl frågan om man faktiskt kan säga att det är världens snabbaste GPU är ju en annan sak, är inte direkt solklart att det överklockade 7970t är bättre än ett 680...

Skrivet av DominatorPC:

Jag tycker då siffrorna nedan är ganska lovande för amd och det ger det en ganska bra marginal mot ett överklockat 680 nu tog jag dock ett fabriks överklockat 680 medans 7970 kortet är överklockat för hand men det är bara en fiktiv visning.
Övervoltning kommer nog dyka upp hos tredjeparts tillverkare Asus brukar vara duktiga på att slänga på det ganska snabbt, jag har det på mina kort.

Överklockat 7970 ghz Edition

Kärnklocka 1 150 MHz

Minne effektiv klockhastighet 6 400 MHz

Överklockat gtx680

ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA OC

Kärnklocka 1084 MHz

Minne effektiv klockhastighet 6.008 Mhz

Högre klockningar än ett 680 kanske, men det har ju inte visat en klar fördel på prestandatesterna, 680t är ju fortfarande rejält mycket snabbare i många tester, är främst i högre upplösningar som 7970t knappar in, och i några fall tar sig förbi

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Gröna Nisse: Min snopp är större än din.
Röda Anders: Nä, min är mycket större nu.
Gröna Nisse: Nä du drar ut din.
Röda Anders: Men den är större.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Att AMD har mer problem än Nvidia med drivrutinerna är inte bullshit utan det är så.

Håll till i den här forumsdelen varje dag:
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/

Så märker ni ganska snabbt att AMD har mer problem än Nvidia, PUNKT SLUT!

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

"I t.ex BF3, som jag skulle säga är anledningen till att många köper såna här grafikkort"

Läs ordentligt Sen när behöver jag belägg till min egen uppfattning? Skrev dessutom att många köper på grund av BF3, att just du ogillar spelet bryr jag mig inte om.

Som sagt är det min egna erfarenhet, har hört om extremt många som helt uppgraderar sina datorer för att kunna spela BF3, och aldrig hört någon säga att de tänkt köpa ett GTX 680 eller ett 7970 för att spela Metro 2033 eller Anno 2070, eller än mindre Crysis 2. Finns inte så många andra spel som kräver top of the line kort, såvida man inte spelar med tre skärmar då.

Finns de som inte köper grafikkort så ofta och som inte köpt på länge som då köper ett sånt för att klara sig ett par år framåt, framförhållning

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det var uppenbarligen fel på drivrutinerna, för efter sweepning och installation av 12.6 Beta är jag åter uppe och snittar 50+ fps på Ultra.

Kul att det löste sig.

Skrivet av zillio:

Att AMD har mer problem än Nvidia med drivrutinerna är inte bullshit utan det är så.

Håll till i den här forumsdelen varje dag:
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/

Så märker ni ganska snabbt att AMD har mer problem än Nvidia, PUNKT SLUT!

nu har jag inte varit räknat problemtrådarna i geforce respektive radeon forumen, men enbart att ett forum har fler problemtrådar än ett annat är ingen direkt statistik att gå på.

för att det ska vara vettigt så måste man också veta exakt hur många som har respektive produkt.
om 100 personer äger något och 5 har problem, så är ju det bättre än om 10 personer äger något och 2 personer har problem.
men ser man bara 5 respektive 2 forumtrådar, så kan man inte direkt avgöra det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

nVidia med 690

Du citerade en som frågade om "Vilket är egentligen det snabbaste singel GPU kortet" och du svarar Nvidia med 690 som är ett dual-GPU kort!

Sen så var det ett jäkla gnäll på många om AMD:s drivrutiner! Och då speciellt från medlemmar som sitter på Nvidiakort! Helt sjukt är det!
79xx serien har vissa problem, det är sant. Men det kommer att fixas!

Många som har 69xx serien har inga problem. Så att dra alla AMD kort över en kam o böla är "lite fel"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Finns de som inte köper grafikkort så ofta och som inte köpt på länge som då köper ett sånt för att klara sig ett par år framåt, framförhållning

I så fall är det smartare att köpa ett lite äldre, avsevärt mycket billigare kort, som ändå håller länge, menar antar att det finns folk som gör så också.

Har dock fortfarande inte sagt något om det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

I så fall är det smartare att köpa ett lite äldre, avsevärt mycket billigare kort, som ändå håller länge, menar antar att det finns folk som gör så också.

Har dock fortfarande inte sagt något om det.

Vänta nu, är du seriös menar du att man borde köpa ett äldre kort för att man ska klara sig bättre i framtiden? är det din definition av framförhållning?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Vänta nu, är du seriös menar du att man borde köpa ett äldre kort för att man ska klara sig bättre i framtiden? är det din definition av framförhållning?

Det beror ju på ens personliga krav! Om man köper hårdvara som ligger ett år bakåt, och man accepterar det! Så är det väldigt bra framförhållning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Att AMD har mer problem än Nvidia med drivrutinerna är inte bullshit utan det är så.

Håll till i den här forumsdelen varje dag:
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/

Så märker ni ganska snabbt att AMD har mer problem än Nvidia, PUNKT SLUT!

Ska du resonera så så måste man även kolla på det andra forumet....
och i det gröna lagets forum finns fler trådar skapade....
så om frågor /problem ration är ungefär samma i båda forumen skulle det betyda att på sswec är nvidia mer problematiskt..
Nu finns det dock ingen som skulle resonera så pga att det är totalt korkat. Men försöker bara dra ett exempel på hur dåligt ditt argument är (speciellt när det motsäger sig självt)

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det beror ju på ens personliga krav! Om man köper hårdvara som ligger ett år bakåt, och man accepterar det! Så är det väldigt bra framförhållning!

ABSURD
Finns de som inte köper grafikkort så ofta och som inte köpt på länge som då köper ett sånt för att klara sig ett par år framåt, framförhållning

LASERGURKA
I så fall är det smartare att köpa ett lite äldre, avsevärt mycket billigare kort, som ändå håller länge, menar antar att det finns folk som gör så också.

Har dock fortfarande inte sagt något om det.

Mitt antagande i Absurd's citat är att han menade att om man inte köper grafikkort så ofta så när man väl gör det så köper man det senaste för att det skall vara framtids säkert därav så har man framförhållning.
Varje gång jag uppgraderar så köper jag för att jag vill ha något som hänger med till ex när dx11 kom så skulle jag köpa ett nytt kort mm och då ville jag ju inte köpa ett kort som ligger ett år bakåt som inte är kompatibelt med just dx11. Sen så antar jag att dom flesta som uppgraderar vill ha något som presterar så bra som möjligt och som budgeten tillåter.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du citerade en som frågade om "Vilket är egentligen det snabbaste singel GPU kortet" och du svarar Nvidia med 690 som är ett dual-GPU kort!

Nu vill jag inte vara sån men läs igen.
Han frågade bara vem som har snabbaste grafikkortet.. Inte vem som har snabbaste singel GPU kortet...
Snacka om att byta ut ord mot dina egna

"Man hör det man vill höra"

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Fast det kan väl knappt räknas med tanke på att det bara är ett överklockat 7970. Ser man på det så så har säker asus eller evga det snabbaste kortet med ett överklockat 680.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2