DayZ's militärbaser (Guid)

Permalänk
Medlem

DayZ's militärbaser (Guid)

håller på att göra en liten sammanställning på alla militärbaser i DayZ, är säker på att det här inte är alla men det är de jag har hittat nu. skriv gärna koordinaterna till baser som jag har missat så lägger jag till dom.

Det här är till för de som vill hitta till ställen i DayZ med bra loot, platserna är listade nedan. Klicka på bilderna för att förstora dem.

NW Airfield:
X:046
Y:051
Här finns det 8 hangarer, 2 baracker, en brandstation, ett flygtorn och diverse småhus.

Fördelar:
• Många loot platser
• 2st baracker där de kan spawna unika vapen [1]
Nackdelar:
• Hög PvP
• Ofta snipers som vakar
• Täcker en stor yta
_______________________________________________________________________________________________
NE Airstrip:
X:121
Y:026
Här finns det 2 hangarer och ett flygtorn.

Fördelar:
• Lågt PvP
• Lätt att övervaka
Nackdelar:
• Få loot platser
_______________________________________________________________________________________________
SW Airstrip:
X:049
Y:129
Här finns det 2 hangarer och ett flygtorn.

Fördelar:
• Ofta nära där man börjar.
Nackdelar:
• Hög PvP (dock oftast med dåligt utrustade spelare)
• Få loot platser
_______________________________________________________________________________________________
Stary Sobor militärbas:
X:063
Y:075
Här finns det 15st militärtält.

Fördelar:
• Många loot platser
• Lätt att vaka över
• Täcker en liten yta
Nackdelar:
• Hög PvP
_______________________________________________________________________________________________
Berezinos militärbas:
X:122
Y:056
Här finns det 4st militärtält (tror jag om jag minns rätt (de kan ha varigt 5))

Fördelar:
• Relativt låg PvP

Nackdelar:
• Få loot platser

teckenförklaring:

_______________________________________________________________________________________________
Överblick på hela kartan:

(Klicka för högre upplösning)
_______________________________________________________________________________________________
[1]: Unika vapen är de vapen som bara kan spawna i baracker eller helikoptervrak t.ex. M249, M107 eller FN FAL

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

jag visste inte om att det fanns militär saker i berzino, vad ja måste gått om dom flera gånger! Tack för den infon, nu blire o dra sig dit med gänget o hämta lite småsaker. Kan man även finna nvg:s där?

Permalänk
Medlem

Snyggt presenterat, tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

jag visste inte om att det fanns militär saker i berzino, vad ja måste gått om dom flera gånger! Tack för den infon, nu blire o dra sig dit med gänget o hämta lite småsaker. Kan man även finna nvg:s där?

Man bör kunna finna NVG:s där efter som spawn ställena är klassade som "Military" dock har NVG en väldigt låg spawn rate.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Togs inte "militärbaserna" i Berezino & Stary sobor bort för ett tag sedan? ....eller har jag missat något? För när vi helt plötsligt inte kunde hitta dem mer(fasten vi var på samma ställe), så har vi inte varit där på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

Togs inte "militärbaserna" i Berezino & Stary sobor bort för ett tag sedan? ....eller har jag missat något? För när vi helt plötsligt inte kunde hitta dem mer(fasten vi var på samma ställe), så har vi inte varit där på länge.

Var där idag hos båda baserna (1.6.0.1) så jag är ganska säker på att de är där

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

jag visste inte om att det fanns militär saker i berzino, vad ja måste gått om dom flera gånger! Tack för den infon, nu blire o dra sig dit med gänget o hämta lite småsaker. Kan man även finna nvg:s där?

Man kan inte hitta NVG i militärcamps.

NVG hittas endast vid Barracks

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Var där idag hos båda baserna (1.6.0.1) så jag är ganska säker på att de är där

Så bra! Som sagt, det var x antal patcher sedan vi begav oss dit. Enklare att farma "deerstands".

Permalänk

Najs, då blir det att utforska lite mer imorgon då.

Snabb fråga, är det i militär baserna man kan hitta en sniper?

Permalänk
Medlem

Måste man köra med headset i detta spelet? (och prata engelska?)

Permalänk

Du har glömt militärtälten i chernogorsk.
Här är dessutom en mer högupplöst karta.
http://avidblur.com/arma2/

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Najs, då blir det att utforska lite mer imorgon då.

Snabb fråga, är det i militär baserna man kan hitta en sniper?

Ja du kan hitta DMR, M24 och M14 i baserna, du kan även hitta CZ550 geväret i lador.

Skrivet av Batwoman:

Måste man köra med headset i detta spelet? (och prata engelska?)

De är sällan man använder VOIP i DayZ efter som "Direct communication" inte fungerar bara global i 1.6 men i beta versionen fungerar direct de så då kan de kan vara ett bra hjälpmedel om man stöter på någon.

Skrivet av Lisianthus:

Du har glömt militärtälten i chernogorsk.
Här är dessutom en mer högupplöst karta.
http://avidblur.com/arma2/

Tackar, använde samma karta i överblicken men använde en mer detaljerad för varje plats så att man ser bättre var prickarna ligger. Vart exakt ligger den basen i chernogorsk?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

Tackar, använde samma karta i överblicken men använde en mer detaljerad för varje plats så att man ser bättre var prickarna ligger. Vart exakt ligger den basen i chernogorsk?

Vid utkanten nära en stor byggnad österut.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II