[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Kan ni gissa på denna?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Intel Core i7-10700K @4.8 GHz| MSI MEG Z490I Unify | 32 GB Corsair Vengeance LPX 3200 MHz/CL16 | Asus GeForce RTX 3070 Dual | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-U12A | 2 x Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440p 165 Hz

Permalänk
Medlem

hint, känner igen flygfät dock haha

Permalänk
Medlem

Spelet är baserat på Journey to the West som är en av dem fyra största klassiska novellerna i den kinesiska litteraturen.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Intel Core i7-10700K @4.8 GHz| MSI MEG Z490I Unify | 32 GB Corsair Vengeance LPX 3200 MHz/CL16 | Asus GeForce RTX 3070 Dual | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-U12A | 2 x Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440p 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyzan:

Spelet är baserat på Journey to the West som är en av dem fyra största klassiska novellerna i den kinesiska litteraturen.

Noll träffar i huvud eller googling. Vilken plattform är detta?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Playstation

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Intel Core i7-10700K @4.8 GHz| MSI MEG Z490I Unify | 32 GB Corsair Vengeance LPX 3200 MHz/CL16 | Asus GeForce RTX 3070 Dual | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-U12A | 2 x Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440p 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyzan:

Playstation

Monkey magic? Tyckte inte det stämde helt chansar ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Korrekt. Bilden visar när apan ska hämta karatepinnen
Yes du har pinnen!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | Intel Core i7-10700K @4.8 GHz| MSI MEG Z490I Unify | 32 GB Corsair Vengeance LPX 3200 MHz/CL16 | Asus GeForce RTX 3070 Dual | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-U12A | 2 x Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440p 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyzan:

@Videoapan: Korrekt. Bilden visar när apan ska hämta karatepinnen
Yes du har pinnen!

Tackar för den överlämningen (Apan hämtar pinnen helt enkelt )

Blir detta gamla spel gjort av en legendar i den civiliserade datorspelsvärlden.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Tackar för den överlämningen (Apan hämtar pinnen helt enkelt )

Blir detta gamla spel gjort av en legendar i den civiliserade datorspelsvärlden.

Den subtila ledtråden fick mig att börja leta efter gamla spel signerade herr Meier.
Kom tillslut fram till att det måste vara "Sid Meier's Covert Action"

En gammal klassiker som jag totalt missat

Jag har ingen bra ny bild på G, så det är fritt fram för den som känner sig manad.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Den subtila ledtråden fick mig att börja leta efter gamla spel signerade herr Meier.
Kom tillslut fram till att det måste vara "Sid Meier's Covert Action"

En gammal klassiker som jag totalt missat

Jag har ingen bra ny bild på G, så det är fritt fram för den som känner sig manad.

Fantastiskt spel på sin tid och skulle nog hålla även idag. Jag la inte upp någon bild på det men telefonavlyssningen är klassisk (hacka en krets typ)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Fantastiskt spel på sin tid och skulle nog hålla även idag. Jag la inte upp någon bild på det men telefonavlyssningen är klassisk (hacka en krets typ)

Skickades från m.sweclockers.com

Håller än idag, har det till steam.. Väldigt roande ännu. En riktig klassiker 👍

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

Haha Armalyte! Hade det nyss 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Haha Armalyte! Hade det nyss 😀

Nope, jag tror du har fel
Rymdskeppet ser annorlunda ut... Jag tror det där är IO.
(som jag nog lade upp för inte så länge sen... )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nope, jag tror du har fel
Rymdskeppet ser annorlunda ut... Jag tror det där är IO.
(som jag nog lade upp för inte så länge sen... )

True that, rätt av dig 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ok

... Ny bild:
http://imgur.com/a/uhLDX

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nope, jag tror du har fel
Rymdskeppet ser annorlunda ut... Jag tror det där är IO.
(som jag nog lade upp för inte så länge sen... )

Rätt! Gjorde en sökning på IO då jag gissade att det kanske varit uppe tidigare men fick inga träffar i tråden, kanske sökordet är för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Rätt! Gjorde en sökning på IO då jag gissade att det kanske varit uppe tidigare men fick inga träffar i tråden, kanske sökordet är för kort.

Sökmotorn verkar paj också... Finns massa gamla spel som vi kört förut som inte verkar funka att söka fram.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hint på min bild: Monolith

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:

Serious Sam 2 möjligtvis?

EDIT: var nog fel

Visa signatur

Ryzen 5 3600X @ 4.1GHZ | 16GB HyperX PREDATOR DDR4 3200 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Newton R3 1000W, Fractal Design R5 | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | Samsung EVO 250GB SSD, Crucial 240GB SSD + 2TB HDD

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Hint på min bild: Monolith

No One Lives Forever 2

Kände igen det men kunde inte sätta pricken över i:et som man säger.
Med ledtråden tog det en halv minut

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

No One Lives Forever 2

Rätt
(eller jag tror det är tvåan iallafall... Jag har inte spelat spelen själv faktiskt...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Finns risk att denna är svår men är säkert något som fler än jag spelade i gymnasiet/Högskolan

Permalänk

@lanbonden: Haha ja det var inte den mest grafiskt informativa bilden direkt.

Initialt så tänkte jag att det var något spel till gamla Game Boy, men inte ens den hade väl så pass sparsam grafik?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

@Guybrush82: Lägger upp en bild på map select screen också, finns en bra ledtråd i raden text från första inlägget.

Citat:

Finns risk att denna är svår men är säkert något som fler än jag spelade i gymnasiet/Högskolan

Permalänk
Avstängd

Måste vara något TI-spel?

Permalänk
Medlem

@lanbonden: "Mega man" till godtycklig Texas instruments -räknare ?

Permalänk
Skrivet av Zdeg:

@lanbonden: "Mega man" till godtycklig Texas instruments -räknare ?

Visst är det mega man 83+ till TI räknarna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Axis & Allies, Iron Blitz

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8