Köpa eller vänta? Byte från iOS

Permalänk
Avstängd

Köpa eller vänta? Byte från iOS

Godkväll kära sweclockersmedlemmar

Som iPhone användare sen 2.5år (3GS) så har jag nu tröttnat på att den blivit seg och inte vill som jag vill. Letar nu efter en ny telefon då varken 4 eller 4S har fallit mig i smaken.
Har funderat på ett par mobiler som ersättare, tittat på bland annat SGS2 eller en Galaxy Nexus.

Verkar som man har råd till en "bättre" Android telefon då det ligger på samma månadskostnad om jag hade valt en 4S.

Hade ju framförallt varit kul med en telefon som har ICS eller kommer få det inom kort. Då till frågan, är det värt att vänta någon extra månad på ännu roligare telefoner?

Ytterliggare en fråga, går det att internetdela till tex en Macbook Pro även med en Android telefon? Via blåtand eller någon form av nätverk?

Har haft en Xperia x10 och en samsung galaxy ace men inte testat detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ännu roligare telefoner kommer definitivt komma i Q1/Q2 nästa år, det ryktas om en Galaxy S3 bland annat. Om det är värt att vänta så länge vet bara du. Känner du att du måste byta nu så kommer du inte bli besviken på varken S2 eller Galaxy Nexus.
Självklart går det att dela internet med en Android, både med sladd och trådlöst!

Permalänk
Medlem

Det kommer rätt spännande nyheter nästa år såsom Tegra3-telefoner, Krait-SoC-telefoner, mm.
Om du vill köpa en telefon idag så rekommenderar jag Nexus, den har redan android 4.0. Just för en iPhone-användare så kan det vara ett lämpligt steg (du får bra support med uppdateringar med Nexus). Annars kan man ju vänta tills den där stora mässan i USA (8-10 jan) för då brukar alla telefoner som släpps det närmaste halvåret presenteras, så vet man vad som kommer och vad som (eventuellt) missar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rexp:

Ännu roligare telefoner kommer definitivt komma i Q1/Q2 nästa år, det ryktas om en Galaxy S3 bland annat. Om det är värt att vänta så länge vet bara du. Känner du att du måste byta nu så kommer du inte bli besviken på varken S2 eller Galaxy Nexus.
Självklart går det att dela internet med en Android, både med sladd och trådlöst!

Skrivet av Oldskool:

Det kommer rätt spännande nyheter nästa år såsom Tegra3-telefoner, Krait-SoC-telefoner, mm.
Om du vill köpa en telefon idag så rekommenderar jag Nexus, den har redan android 4.0. Just för en iPhone-användare så kan det vara ett lämpligt steg (du får bra support med uppdateringar med Nexus). Annars kan man ju vänta tills den där stora mässan i USA (8-10 jan) för då brukar alla telefoner som släpps det närmaste halvåret presenteras, så vet man vad som kommer och vad som (eventuellt) missar.

Tack för synpunkterna!

Jag tycker det låter som en bra idé att vänta tills mässan, och se om det dyker upp någon Galaxy S3 som RexP nämnde
Är riktigt sugen på ICS!

Dock lockar Nexusen rejält med sitt renodlade Android...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB